להלן זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת ביישובים הבאים: אילת והערבה, דימונה, נתיבות, אופקים, קרית גת, קרית מלאכי והסביבה, אשדוד, רחובות, גדרה, מזכרת בתיה, קרית עקרון, נס ציונה, מודיעין מכבים רעות, גן יבנה, יבנה, באר יעקב, רמלה, לוד.
אילת והערבה
כניסת שבת 19:11 צאת שבת 20:24
קרית גת
כניסת שבת 19:19 צאת שבת 20:31
קרית מלאכי ובאר טוביה
כניסת שבת 19:18 צאת שבת 20:31
אשדוד
כניסת שבת 19:26 צאת שבת 20:32
רחובות
כניסת שבת 19:26 צאת שבת 20:31
גדרה
כניסת שבת 19:18 צאת שבת 20:31
נס ציונה
כניסת שבת 19:26 צאת שבת 20:32
מודיעין מכבים רעות
כניסת שבת 19:20 צאת שבת 20:31
מזכרת בתיה
כניסת שבת 19:18 צאת שבת 20:31
קרית עקרון
כניסת שבת 19:26 צאת שבת 20:31
גן יבנה
כניסת שבת 19:18 צאת שבת 20:31
יבנה
כניסת שבת 19:18 צאת שבת 20:32
באר יעקב
כניסת שבת 19:26 צאת שבת 20:31
לוד
כניסת שבת 19:26 צאת שבת 20:31
רמלה
כניסת שבת 19:26 צאת שבת 20:31
דימונה
כניסת שבת 19:19 צאת שבת 20:28
נתיבות
כניסת שבת 19:20 צאת שבת 20:31
אופקים
כניסת שבת 19:19 צאת שבת 20:30
◇◇◇
פרשת “קרח”: מחלוקת לשם שמיים – סופה להתקיים
מחלוקת לשם שמיים מאפשרת גילוי המרחב השלם והעמוק ביותר, אך מחלוקת שבנויה על אינטרסים אישיים, תאווה וכבוד אין סופה להתקיים כי אינה אחוזה באמת האלוהית
פרשת קורח מבטאת יותר מכל את מושג המחלוקת בעם ישראל. אמנם, למחלוקת ישנם היבטים שונים בלשון המשנה- מחלוקת שהיא לשם שמיים סופה להתקיים ובלשון חז”ל “אלו ואלו דברי אלוהים חיים”. אם כן, מה מאפיין את המחלוקת שהיא לשם שמיים ואת המחלוקת שאינה לשם שמיים?
בגמרא נאמר: “תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם”, שנאמר: “וכל בניך למודי ה’ ורב שלום בניך, אל תקרא ‘בנייך’ אלא ‘בונייך וראה בנים לבניך שלום על ישראל”. חז”ל מלמדים אותנו במאמר זה שתלמידי חכמים, למרות ריבוי המחלוקות והדיונים בתלמוד ובמדרשים, נקראים “בנאים” והם שמבטאים את השלום בעולם.
השלום נבנה מריבוי הדעות והגוונים אשר מאפשרים למצוא את המרחב הגדול ביותר של המשמעות של מציאות ה’ בעולם. המציאות האלוהית הינה רחבה ועמוקה ובאמצעות הפסיפס הרוחני הבא לידי ביטוי בדרשות ובלימודים, אנו מגלים את מרחב החיים הגדול והשלם ביותר, ועל ידי כך בונים את העולם ומאפשרים לכל צבע וקשת בעולם להופיע בתוך המרקם השלם.
תופעה זו אינה באה על חשבון מישהו או צבע אחר, אך היא שמאפשרת לגלות את המרחב השלם והעמוק ביותר, וכך, נבנית מחלוקת לשם שמיים שסופה להתקיים. אך מחלוקת שבנויה על יסוד אינטרסים אישיים וחולשות רגשיות דוגמת קנאה, תאווה וכבוד המוציאים את האדם מן העולם- מחלוקת כזו אין סופה להתקיים כי היא אינה אחוזה באמת האלוהית, אלא בנגיעות האישיות.
לכן, חז”ל מתארים את הבניין השלם בריבוי הדעות המבטא את השלום האמיתי. אם כן, קורח ביטא את המחלוקת הנוגעת בכבוד, תאווה ובקנאה שהוציאו אותו מן העולם ובכך הוא נהפך לסמל למחלוקת שאינה לשם שמיים. זאת בעוד שלימוד דעותיהם והשקפותיהם של חז”ל מהווים את הבניין היציב והאיתן בעולמינו.
▪️ הכותב הרב שלמה לוי ראש ישיבת ההסדר ראשון לציון ונשיא הגרעין התורני ראשון לציון.
הסיפור לשבת | הפה שלנו יכול להיות “כדור אקמול” או “חדר ניתוחים”
יהודי הגיע אל הרבי מגור בעל ה”פני מנחם” מתייפח ואובד עצות: “רבי, משהו לא ברור קורה במשפחתנו, שלושה מבני משפחתי אמורים לעבור ניתוחים, רבי! ברכנו”
שאלו הרבי: “אמור נא לי, מה אתם עושים בערב שבת בשעת הסעודה?” השיב לו היהודי: “אוכלים, שרים ומתבלים בדברי תורה מעיין הפרשה”.
שאלו הרבי: “האם אתם מדברים על אנשים, ‘מנתחים’ אותם ואת מעשיהם?” כשהוא מוריד את ראשו השיבו היהודי: “אכן, לפעמים אנו מדברים על אנשים, ‘מנתחים’ את מעשיהם”.
“אם כן, אתם לא צריכים ממני ברכה, אתם צריכים להפסיק לדבר על אנשים ול’נתח’ אותם, כשתפסיקו זאת ייפסקו הצרות שלכם” פסק הרב.
הפה שלנו יכול להיות “כדור אקמול” או “חדר ניתוחים”, אנו יכולים להבריא אדם, לקדם אותו, לתת לו כוחות או חלילה “לחתוך” אותו בהבל פינו.
לפני שאנו “מנתחים” אחרים נבדוק את עצמנו, “ננתח” את עצמנו, כשאנו נהיה מושלמים אולי נוכל להוכיח אחרים. “מוות וחיים ביד הלשון” – לא רק החיים שלך אלא אף של חברך, אתה יכול להחיות אדם בלשונך או להורגו, הכל תלוי בלשון שלך.
*
הפתגם השבועי: לעולם אל תשווה בין החיים שלך לשל אחרים… בדיוק כמו שאין השוואה בין הירח לבין השמש, כל אחד מהם זורח בזמן שלו