news08.net/ads.txt

לודריק הפסיד בתביעת לשון הרע נגד נציגים מקבוצת שעריים ועיתונאי – ואף חויב בתשלום בגובה עשרות אלפי שקלים

אבי לודריק שכיהן בעבר כיו”ר מכבי שעריים הגיש תביעה נגד גורמים מרכזיים בקבוצה כולל משה כהן, אוהד אזרד, סטפן חדד, כפיר קירט, אלי מוזס, איתמר יעיש, העיתונאי ליאור לפוק (כתב באתר חדשות מקומי) ואביחי זנתי (בעלי האתר שבו כתב לפוק – שלאחר מכן הוסר שמו מהתביעה). כולם יוצגו על ידי עו”ד אלדד אהרוני. סכום התביעה: 281,732 ש”ח.

לודריק טען כי “הנתבעים הכפישו את שמו הטוב במזיד באמצעי תקשורת שונים לרבות באינטרנט ובפייסבוק וכן בכתבה מיום 17.4.15 שהתפרסמה באתר החדשות המקומי. בנוסף, כללו הפרסומים, לטענתו, גם הצגה של תמונותיו באופן ערוך ומגמתי. לטענתו, הנתבעים בחרו להכתים את שמו בפייסבוק ובאתר המקומי. עוד טען, כי הפרסומים שמו אותו ללעג ולקלס והיה בהם כדי לפגוע בו ולהסית נגדו את הקהל של מכבי שעריים, בפרט, ואוהדי כדורגל, בכלל.

לטענת התובע, לפגיעה בשמו הטוב חומרה מיוחדת, הואיל וחלק מקהל הקוראים של עמודי הפייסבוק הם בני משפחה ומכרים שלו, קולגות למקצוע וכפופים לו במקום עבודתו. התובע גם מהווה דמות ציבורית ומוכרת ברחבי העיר. כן טען, כי הגיש תלונה במשטרה בחשד לאיומים על חייו וחיי משפחתו. עוד הוסיף וטען, כי הפרסומים נגועים בחוסר תום לב, משום שחלק מהנתבעים הם בעלי תפקיד רשמי במכבי שעריים וחלקם נמנים עם ראשי קבוצת האוהדים של מכבי שעריים”.

שופטת בית משפט השלום ברחובות אפרת פינק ציינה בהחלטתה כי “רוב רובם של הפרסומים מושא כתב התביעה אינם מהווים כלל דברי לשון הרע, כהגדרתם בחוק איסור לשון הרע, ובכלל זאת, הפרסום הראשון, השני והשלישי ורוב רובו של הפרסום החמישי. ביחס לפרסומים המהווים לשון הרע, משמע, הפרסום הרביעי, חלק מהפרסום החמישי והפרסום השישי, נקבע כי עומדות לנתבעים הגנת אמת דיברתי או הגנת תום הלב. מכאן, שלא עלה בידי התובע להוכיח כי קיימת לו עילה לפי חוק איסור לשון הרע. ממילא, אין כל מקום לפסיקת פיצויים או למתן צווים כעתירתו. לאור כל האמור, התביעה – נדחית.

“בקביעת שכר הטרחה וההוצאות לקחתי בחשבון, בין היתר, את סכום התביעה, כמות הדיונים, לרבות חקירות נגדיות ממושכות, הגשת התביעה נגד 8 נתבעים, ועוד. שכר הטרחה נפסק כסכום אחד, הואיל ובא כוח הנתבעים ייצג את כולם יחדיו. לפיכך, התובע ישלם לנתבעים שכר טרחה והוצאות כדלקמן: שכר טרחה בסכום של 26,017 ש”ח והוצאות לכל נתבע – למעט נתבע 2 – בסכום של 2,000 ש”ח. הסכומים ישולמו תוך 30 ימים מהיום ואחרת יישאו הפרשי הצמדה וריבית עד למועד התשלום בפועל”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן