news08.net/ads.txt

לוד: ‘לוי אשכול’, בהנהלתה של ענת אסף, זכה באות הנשיא לתקוה ישראלית בחינוך בישראל

בטקס שהתקיים בבית הנשיא בירושלים, בנוכחות כבוד נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, שר החינוך יואב גלנט, מנכ”ל משרד החינוך עמית אדרי, מנכ”ל בית הנשיא הראל טובי, וחברי הוועדה הבוחרת בראשותה של הגב’ שלומית עמיחי, העניק נשיא המדינה את האות למנהלת בית הספר הגב’ ענת אסף וברך אותה על פעילותו של בית הספר לחיזוק החיים המשותפים וליצירת דו קיום בין המגזרים השונים בעיר לוד.

לקבלת האות בתחום החינוך, נבחרו שלושה בתי ספר מרחבי הארץ, אשר בפעילותם מובילים עשייה למען ביסוס השותפות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית: חילונים, חרדים, ערבים ודתיים. ביה”ס ‘לוי אשכול’ הוא היחיד שנבחר מכלל בתיה”ס הממלכתיים בארץ.

“‘לוי אשכול’ הוא דוגמא לבי”ס המתמודד עם אתגרי עיר מעורבת באמצעות תכנית עבודה חינוכית מקיפה המחברת בין המגזרים השונים באופן מובנה, תדיר ושגרתי שמשולבים בו החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. בביה”ס הוקם בשנים האחרונות מתנ”ס אשכול בשיתוף העירייה ורשת המתנסים. מתנ”ס זה מהווה עוגן קהילתי לכלל הילדים בעיר ומייצר הזדמנות למפגשים בין המגזרים בשעות אחה”צ.

נשיא המדינה ברך את המנהלת על קבלת האות והוקיר את פעילותה לביסוס החיים המשותפים בעיר רב תרבותית. לדבריו “מאחורי ההצלחה עומדים אנשי חינוך שנחושים לסלול דרך לשותפות, שמתעקשים לטפח זרעים של שותפות וכבוד הדדי. השותפות היא חלק בלתי נפרד מהדאגה לצמצום הפערים בחברה הישראלית. יחד נוכל לחדש תקווה ישראלית”.

מנהלת ביה”ס ענת אסף אמרה: “אני גאה על קבלת אות הנשיא. זהו רגע מרגש ומיוחד לביה”ס ולעיר לוד כולה. החיים המשותפים בביה”ס הם החוסן החברתי, העוגן והציר המרכזי עליהם מושתתת העשייה שלנו וכלל הפעולות בתוך מערכת החינוך ומחוצה לה,  בלוי אשכול לומדים ועובדים יחד ובכבוד מגזרים שונים תוך הקשבה לגוני הצבע השונים של כל החברות הבונות את הפסיפס המרהיב הזה, לכבד, לחמול ולאהוב. אני מודה לצוות ביה”ס, לתלמידים, להנהגת ההורים, לאגף החינוך וכמובן למשרד החינוך השותפים לעשייה החינוכית”.

המנהלת הודתה  אישית לחברי הצוות שטרח וסייע בהגשת מועמדותו של בית הספר: הגב’ בושרה אלקדים,  הגב’ מושקי לנדאו, הגב’ שוש עוז-יפת, ולבוגרת בית הספר שמחה תמנה.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב: “בבית הספר לומדים תלמידים  יהודים, ערבים, מבקשי מקלט, עולים וותיקים.  צוות המורים, המורכב ממורים ממגוון רחב של מגזרים, שותף במיזם “אפשר אחרת”, אשר מטרתו לימוד ארוך טווח של מיומנויות לשיח בין מגזרי סובלני ומכיל. מעצם היותו כה מגוון, מתמודד בית הספר עם שילוב פנימי רב תרבותי, שמביא את החינוך לשותפות לכל מעשה חינוכי. בית הספר מאמין בחיים משותפים, ובחזון בית הספר בולט נושא השותפות ויצירת קירבה בין קבוצות. העובדה שבית הספר עצמו הוא מעבדה מתמדת לחינוך לשותפות ובנוסף הוא חותר לחיבורים חיצוניים  – הגיוון העצום של בית הספר מבחינת מורים ותלמידים – כל אלה מזכים אותו באות”.

‘לוי אשכול’ הוא בי”ס המהווה דוגמא ומופת לחיים משותפים ודו קיום. אות הנשיא היא עדות נוספת לעשייה ערכית ואיכותית של צוות ביה”ס המהווה תעודת כבוד לביה”ס ולעיר לוד כולה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן