לראשונה: מיזם תעסוקה בין תושבי הנגב המערבי למעסיקים מכל הארץ

מטרתו העליונה של המיזם היא סיוע בשיקום הקהילות ובהתמודדות עם הטראומה לתושבים אשר נעקרו מבתיהם, איבדו את עבודתם וחווים תקופה מטלטלת תוך לעתים התמודדות גם עם אובדן.

מיזם התעסוקה הראשון ש”ישדך” בין תושבי הנגב המערבי שאיבדו את עבודתם לבין מעסיקים מכל הארץ. המיזם הוקם על ידי היזמית חנו רדו וקרן מיראז’ ישראל בשיתוף המועצה האזורית אשכול. השותפות למיזם: “תעסוקה היא מרכיב קריטי בשיקום הקהילות והאזרחים שנפגעו”

הבוקר (ב׳) הודיעו המועצה האזורית אשכול, קרן מיראז’ ישראל והיזמת העסקית החברתית חנה רדו על הקמת מיזם “710 מערב” – מיזם ראשון לשיקום התעסוקה של תושבי הנגב המערבי. המיזם יעניק להם יציבות כלכלית, תוך אמונה כי תעסוקה היא כלי קריטי ביצירת החוסן של האזרחים באמצעות חיבור בין מעסיקים גדולים במשק לבין אנשי הנגב. מהיזמיות נמסר: “יצרנו פלטפורמה ייחודית שמעניקה למעסיקים גישה להון האנושי הייחודי של הנגב. אנו מזמינים את החברות להצטרף אלינו ולקחת חלק”.

המיזם הוקם לאחר פנייה של הנהלת קיבוץ סעד בבקשה לעזרה במציאת תעסוקה לתושביה, מתוך רצון וצורך בחזרה לשגרה ושיקום הקהילה. פנייתם העלתה את הצורך וחיזקה את עמדת המיזם שתעסוקה היא אמצעי לייצור חוסן. כך החל לפעול המיזם להתאמת תעסוקה איכותית עבור המפונים על פי הכשרתם וכישוריהם, אל מול העסקים השונים אשר נפגעו גם הם מהמשבר. המיזם הינו יחיד מסוגו, שכן הוא מותאם לצרכיהם של מחפשי העבודה המפונים שחווים תקופה מורכבת של חוסר וודאות. המיזם מעניק להם ליווי אישי ומקצועי מהרגע הראשון ואף ימשיך ללוותם בכל מקום אליו יעברו ויאפשר להם תעסוקה מרחוק.

המיזם החל כפיילוט בעיר אילת אליה פונו רוב תושבי המועצה האזורית “אשכול” ופועל מתוך אמונה שהתעסוקה היא כלי מצוין ליצירת שליטה כטיפול בטראומה ותסייע בפיתוח הן של ביטחון כלכלי והן של ביטחון עצמי. על כן, מטרתו העליונה של המיזם היא סיוע בשיקום הקהילות ובהתמודדות עם הטראומה לתושבים אשר נעקרו מבתיהם, איבדו את עבודתם וחווים תקופה מטלטלת תוך לעתים התמודדות גם עם אובדן.

לטובת המיזם הוקם צוות שכולל נשות מקצוע מתחומי משאבי אנוש והרווחה כאשר העיקרון המנחה אותו הוא הליווי ויצירת האמון בין המפונות והמפונים לבין ההיתכנות להצלחה. זאת מתוך הנחת המוצא של המיזם, לפיה נפגע האמון של המפונות והמפונים במי שתפקידם היה לספק להם ביטחון ויציבות ולשמור עליהם. המיזם יעניק מעטפת רחבה מרגע יצירת הקשר הראשוני הן למעסיקים ובעיקר למחפשי העבודה, החל מכתיבת קורות החיים ועד למתן מענה פרקטי לצרכיהם השונים. בימים הקרובים יפתח אתר אינטרנט בו יוכלו המעסיקים ומחפשי העבודה להרשם למיזם ולמלא את פרטיהם.

דקלה קצוני אזרד, מנהלת אגף האסטרטגיה במועצה האזורית אשכול: ״מאז השבעה באוקטובר כל תושבי אשכול פונו מבתיהם למוקדי פינוי ברחבי הארץ ומאז אנו נדרשים כמועצה להמציא את עצמנו מחדש מבחינת התאמת מתן השירותים והמענים שלנו לתושבים. סוגיית התעסוקה היא קריטית בתהליך בניית החוסן של התושבים ומיזם 710 שיחבר מרחוק בין התושבים המפונים לעסקים בארץ מספק מענה יצירתי וחשוב לצרכי התעסוקה היחודיים של תושבינו והמאפיינים את התקופה הבלתי שגרתית.”

חנה רדו, יו”ר קבוצת 19 ומקימת המיזם: “בימים שלאחר השוק הראשון מאירועי 7.10 והשפעותיו הבנתי שמהר מאוד יעלה צורך בשיקום הקהילות. אני מאמינה שתעסוקה היא מרכיב מהותי וקריטי בחיזוק הביטחון והיציבות של האדם במיוחד בקרב אנשים שחוו טראומה ואיבדו את היכולת לעצמאות. הצעד הראשון להצלחה שלנו הוא התגייסות העסקים, מהארץ ומהעולם ואנו קוראות לחברות ומעסיקים להצטרף אלינו ולתת אפשרות תעסוקה לאנשים שאיבדו את פרנסתם.״

ניקול הוד סטרו, מנכ”לית קרן מיראז’ ישראל: “כמי שפועלת בתוך הקהילות בנגב כבר 25 שנה, קרן מיראז’ נרתמה מתחילת המלחמה לשיקום קהילות המפונים והקהילות הקולטות. א.נשי הנגב מראים לכל העולם, גם בימים הנוראים האלה, כמה עוצמה וכוח יש בהם. דרך המיזם החדש תהיה הזדמנות גם למעסיקים מהמרכז להנות מהון אנושי, ייחודי, מקצועי וערכי, אנחנו נתמוך בהם עכשיו ועוד שנים קדימה”.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גן יבנה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מזכרת בתיה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית עקרון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: מועצה אזורית אשכול

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן