מאות אלפי תלמידי ישראל מצטרפים לאירועי שעת הקוד

הנושא שיעמוד במרכז הפעילות השנה הוא AI – ליצור מעבר לכל דמיון, במטרה לחבר את תלמידי ותלמידות ישראל לקפיצת המדרגה הנוכחית בהתפתחות הטכנולוגיה, ובהזדמנויות שהיא מייצרת.

החל מהיום, ראשון (3.12), ולמשך שבוע שלם, יתקיימו בישראל אירועי שעת הקוד בפעם השישית.

האירועים מתקיימים בישראל כחלק מפרויקט עולמי, במסגרתו מאות אלפי תלמידים ותלמידות ישראלים יצטרפו למיליוני תלמידים מרחבי העולם ויחשפו לשעה אחת של תכנות וכתיבת קוד.

השנה, על אף המורכבויות שנוצרו עקב אירועי 7 באוקטובר והמלחמה הנמשכת מאז, שעת הקוד תתקיים כסדרה באלפי אירועים במאות מוקדים ברחבי הארץ, בלמידה מקרוב ומרחוק. הנושא שיעמוד במרכז הפעילות השנה הוא AI – ליצור מעבר לכל דמיון, במטרה לחבר את תלמידי ותלמידות ישראל לקפיצת המדרגה הנוכחית בהתפתחות הטכנולוגיה, ובהזדמנויות שהיא מייצרת.

 שעת הקוד (Hour of Code) היא יוזמה עולמית של Code.org, ארגון ללא מטרות רווח המקדם את המסר שכל ילד וילדה יכולים ללמוד לתכנת וליצור באמצעות טכנולוגיה. מאז הושק הארגון בארה”ב בשנת 2013, השתתפו באירועי שעת הקוד יותר מ-100 מיליון ילדים מ-180 מדינות ברחבי העולם. השנה שעת הקוד חוגגת 6 שנים בישראל, בהן למעלה מחצי מיליון תלמידים ותלמידות בבית ספר יסודי ובחטיבת ביניים מכל רחבי הארץ, התנסו בכתיבת קוד ועשו את צעדיהם הראשונים בעולם החדשנות הטכנולוגית.

חברת Wix המובילה את יוזמת שעת הקוד בישראל, השיקה גם השנה עיצוב חדש לאתר שעת הקוד ישראל המרכז פעילויות ומשחקים ללימוד תכנות באישור ופיקוח משרד החינוך ומתורגם כולו גם לשפה הערבית. באמצעות הפעילויות והמדריך המפורט למארגני אירועים שבאתר, אנשי חינוך והורים מכל רחבי הארץ יכולים לארגן בקלות אירועי שעת הקוד בחטיבת ביניים או בבית הספר היסודי, בלמידה מרחוק או מקרוב, גם בלי ידע מוקדם במדעי המחשב. הנושא שעומד במרכז הפעילות השנה הוא AI – ליצור מעבר לכל דמיון, החיבור של תלמידים ותלמידות ישראלים לחוד החנית הטכנולוגי, מאפשר הפוגה שתורמת לחוסן ומעודדת להישיר מבט קדימה. בנוסף, החשיפה לחדשנות טכנולוגית היא משמעותית לעתידם, לעתיד הקהילות שלהם ולעתיד המדינה כולה. השנה, בנוסף לפעילויות חדשות המאפשרות לתלמידים ותלמידות להכיר עקרונות פעולה מעולמות ה-AI, האתר מכיל חומרי עזר, מערכי שיעור ותכני העשרה לתלמידים ולמורים בתחום ה-AI על-מנת לעודד העמקה והרחבה של העיסוק בתחום במסגרת בית הספר או פעילות אחר הצהריים, גם מעבר לשעת הקוד.

מורן צור, מובילת תחום חינוך, Wix:”בימים מורכבים אלה, חשוב להישיר מבט לעתיד ולהבטיח שלכל ילד וילדה בישראל תהיה הזדמנות שווה להיות חלק מההיי-טק ניישן בעתיד. זו המטרה שלשמה התחלנו עם יוזמת שעת הקוד לפני שש שנים. גם השנה, חרף כל האתגרים, אנו זוכים להיענות והירתמות מקצה לקצה של בתי ספר, עיריות, ארגונים חברתיים וחברות הייטק שמצטרפים אלינו כדי לקדם את היוזמה. בנוסף, מאחר וכל כך הרבה ילדים וילדות נמצאים ולומדים הרחק מהבית, בשבועות הקרובים יצאו עובדי ועובדות וויקס וחברות הייטק נוספות לפגוש אותם בכל רחבי הארץ, ביישובי קו העימות כמו אופקים ונתיבות, ובמרכזי מפונים שמארחים בין היתר את ילדי שדרות, יישובי העוטף, ויישובי הצפון. זו הזדמנות חשובה ללמד ולחשוף תלמידים ותלמידות בכל הגילאים לעולם התוכנה, להתקדם קדימה, ולפעול יחד למען העתיד.”

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גן יבנה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מזכרת בתיה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית עקרון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

 

צילום: אלן צצקין, באדיבות Wix

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן