מדע וחדשנות בסימן בריאות עם ילדי קריית מלאכי

מאות השתתפו ביריד חקר ו-STEM בקריית מלאכי שהציג עבודות חקר פורצות דרך בנושא “בריאות במאה ה-21”. בין יתר המחקרים: תיקון מוטציות ב-DNA, חקירת התנהגותם של תאים סרטניים וגם הדפסת מודלים בתלת ממד להעלאת מודעות לשחרור החטופים

קריית מלאכי קיימה ביום שישי האחרון יריד חקר ו-STEM מרהיב, שהפך לחגיגה של מדע וחדשנות. היריד, שנערך במרכז המדעים העירוני, שילב חדשנות בלמידה בשיתוף פעולה של אגף החינוך, מרכז המדעים והמחלקה להוראת המדעים במכללה האקדמית אחוה.

היריד התמקד בנושא “בריאות במאה ה-21″, והציג עבודות חקר מרתקות של תלמידי בתי הספר היסודיים והתיכוניים בקריית מלאכי. התלמידים הציגו את ממצאיהם באמצעות פוסטרים מדעיים והסברים מפורטים על אופן עבודתם, מטרות המחקר והצעות למחקר עתידי.

ביריד הוצגו מגוון רחב של נושאים מדעיים מרתקים: החל משימוש ב”מספריים עורכות גנים” (CRISPER CAS9) לתיקון  מוטציות ב-DNA שעלולות לגרום למחלות, ועד לפיתוח חיסונים חדשים נגד וירוסים כמו קורונה. “השנה שמנו דגש על בניית מודלים בטכנולוגיות חדשניות בחדר המייקרספייס במרכז המדעים  מתוך רצון לקדם יצירתיות וחדשנות” אמרה אביטל טסלר, מנהלת מרכז המדעים בקרית מלאכי, ” אנחנו רואים כיצד החקר המדעי מעודד חשיבה ביקורתית, יצירתיות וחדשנות”.

התלמידים חקרו גם את התנהגותם של תאים סרטניים, בדקו היכן מסתתרים חיידקים בבית הספר, ואפילו בחנו את ההשפעה של תרופות סבתא על  נוכחות חיידקים. בנוסף, הם גילו את התנאים הטובים ביותר לגידול צמחים בתאורה שונה, הפיקו דנ”א מצמחים, וגם הדפיסו מודלים בתלת מימד כדי להעלות את המודעות לשחרור החטופים. היריד זכה להצלחה רבה, והשתתפו בו מאות תושבים שהתרשמו מהרמה הגבוהה של עבודות החקר והחדשנות שהוצגו בו. היריד מהווה עדות למחויבות של קריית מלאכי לקידום החינוך המדעי והטכנולוגי, ולטיפוח דור העתיד של המדענים והממציאים.

ראש העיר, אליהו זהר:

“זו הייתה חוויה מרגשת לראות כיצד התלמידים והתלמידות שלנו לקחו נושאים מסובכים ורחוקים והביאו אותם קרוב לחיינו היומיומיים. כל עבודה שהוצגה הייתה הוכחה ליכולת המדהימה של הילדים שלנו ללמוד, לחקור ולהביא רעיונות למציאות”.

ד”ר אבי אדרי, מנהל אגף החינוך:

“שיתוף הפעולה בין אגף החינוך, מרכז המדעים והמכללה האקדמית אחוה הוא מודל לחיקוי. בימים אלו אנו בבחינת אפשרויות נוספות לשיתוף פעולה, כולל לימודי תואר ראשון תוך כדי לימודי התיכון. אנו גאים בהישגי התלמידים והיריד הוא הוכחה להשקעה רבה במהלך השנה במדעים . יישר כח לאביטל טסלר מנהלת מרכז המדעים על ארגון היריד בהצלחה רבה”.

ד”ר עדנה נהון קריסטל, מובילת תכנית המצוינות במכללת אחוה:

“תוכנית החקר העירונית בקריית מלאכי מהווה הזדמנות נפלאה לתרומה ומעורבות בקהילה, ותורמת לסטודנטים שלנו בהוראה המעשית. התלמידים בתהליך החקר מתקרבים לעולם האקדמיה ורואים שהם יכולים לפרוץ דרך בחקר המדעי. מכללת אחווה היא קרקע מצמיחה לרעיונות, עשייה ושיתופי פעולה, ומשמשת מנוע להובלת חברה סובלנית, שוויונית ויוצרת. כל תכניות הלימוד שלנו נותנות מענה לצרכים העולים מהשטח ומהקהילה.”

 

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אבנר יונוסוב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן