news08.net/ads.txt

מזל טוב! נפתחה תחנת לוד החדשה לנוסעים; שרת התחבורה, מירי רגב: “מתחם תחבורה מרכזי המקשר את העיר לכל רחבי הארץ”

הבוקר (ראשון) נפתחה תחנת לוד החדשה לנוסעים, בטקס בו השתתפו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מירי רגב, מנכ״ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר וראש עיריית לוד, יאיר רביבו.

התחנה החדשה נבנתה על ידי אגף הביצוע ברכבת ישראל וכוללת שלושה רציפי נוסעים באורך 350 מטר, בשטח של 4,000 מ״ר בנוי ומקורה; מתחם מסחרי במפלס תחנת הרכבת, לרווחת הנוסעים ותושבי האזור: מסעדות, חנויות ושירותים שונים; חניון ׳חנה וסע׳ רב קומתי, עם כ-760 מקומות חנייה, אשר ישרת את נוסעי התחנה, באי מתחם המסחר ותושבי העיר.

תחנת לוד היא התחנה הראשונה הנבנית בקונספט החדש – המשלב בין הקישוריות של תחנת הרכבת למתחם מסחר ושירותים של כ-2,000 מ״ר ובו מגוון חנויות המציעות מגוון רחב של מוצרים וכן מסעדות ובתי קפה. בשלב השני צפויים להיבנות מעל למבנה התחנה שני מגדלי משרדים להשכרה שהעובדים בהם ייהנו מגישה נוחה באמצעות הרכבת עד לפתח המשרד ומהמרכז המסחרי הצמוד.

תחנת הרכבת בלוד מהווה צומת מרכזי בתחבורה הרכבתית בישראל מזה 126 שנים, אז הונחו המסילות הראשונות בארץ ישראל. התחנה אשר פעלה עד היום נבנתה לפני מאה שנים בדיוק, בשנת 1920.בשנים הקרובות, עם הצמיחה הגדולה בכמות הרכבות המופעלות בכל יום, הגידול בכמות הנוסעים, הפעלת קווים חדשים, ופתיחת תחנות נוסעים נוספות, תגדל משמעותית פעילות הרכבת באזור, וברכבת ישראל צופים כי מספר הנוסעים בתחנת לוד יזנק ל-5.5 מיליון בשנה, ותנועת הרכבות בתחנה תגדל ל-320 רכבות ביממה, עד שנת 2040.

לפני כשלוש שנים אף אוכלס מטה רכבת ישראל בעיר, כחלק מהצהרת כוונות ערכית, להמשך פיתוח העיר לוד כמוקד ארצי של רכבת ישראל. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב אמרה: ״העיר לוד מתברכת היום במתחם תחבורה מרכזי המקשר את העיר לכל רחבי הארץ, שמממש את החזון לחבר את ישראל. מפגש בין תחנות הרכבת והאוטובוסים שבתוכם גם שטחי מסחר מאפשרים לאדם לצאת מביתו לתחנת הרכבת באמצעות אוטובוס או אופניים, להגיע לעבודתו ולחזור ממנה בנוחות ותוך שימוש בתחבורה ירוקה נוחה ומזמינה. את החזון הזה נביא לכל רחבי הארץ כך שנוכל יחד, לחבר את ישראל״.

מיכאל (מיכה) מייקסנר, מנכ״ל רכבת ישראל: ״רכבת ישראל מקדמת תפיסה חדשה של תכנון תחנות הרכבת, בדומה למקובל ברחבי העולם – הנוסע שייכנס לתחנת לוד החדשה ייהנה מחוויית נסיעה משודרגת. לא רק נסיעה ממקום למקום אלא גם מרכז מסחרי ועסקי שיאפשר לו להשלים את צרכיו בדרך לשגרת יומו ובחזרה ממנה. החנויות שייפתחו במתחמים ייהנו מהצמיחה האדירה במספר הנוסעים ברכבת, והעסקים שישכרו משרדים במתחמים ייהנו מתחנת רכבת צמודה עבור עובדיהם. אני מברך את תושבי לוד לרגל חניכת התחנה החדשה ומודה לעובדי הרכבת אשר עמלו על ביצוע הפרויקט״.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן