דימונה, אשדוד, קרית גת ובאר טוביה זכו בפרס איכות הסביבה

דימונה הוכתרה כעיר הירוקה בישראל, אשדוד זכתה בפרס מיוחד על חינוך סביבתי, קריית גת על התייעלות אנרגטית ושימוש באנרגיה מתחדשת ובאר טוביה על טיפול במים ושפכים, בתחרות “גרינטן” שנערכה בפעם ה-16

עבור ארבע רשויות בדרום – איכות סביבה היא לא משהו כללי, אלא כזה שנמצא בראש סדר החשיבות. דימונה, אשדוד, קריית גת ובאר טוביה הן ארבע מהמנצחות הגדולות של תחרות “גרינטן” לבחירת הרשויות הירוקות במדינת ישראל לשנת 2023. דימונה הוכתרה כעיר הירוקה בישראל, אשדוד זכתה בפרס מיוחד על חינוך סביבתי, קריית גת על התייעלות אנרגטית ושימוש באנרגיה מתחדשת ובאר טוביה על טיפול במים ושפכים, בתחרות “גרינטן” שנערכה בפעם ה-16.

התחרות בין הרשויות המקומיות, מועצות אזוריות, מושבים וקיבוצים הייתה בהיבטים של עידוד בנייה ירוקה, חינוך סביבתי, חיסכון במים, גינון וניקיון, אנרגיה ירוקה, מחזור והתייעלות אנרגטית. ועדה מיוחדת בחנה בחודשים האחרונים את הרשויות השונות שנרשמו לתחרות בכלל ההיבטים לרבות דוחות חשמל, צריכת מים, שימוש באנרגיה סולארית וכו’ לצד מסמכים של המשרד לאיכות הסביבה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בראש ועדת השיפוט עמד פרופ’ אבנר עדין, מהמרכז למדעי הסביבה, הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה, האוניברסיטה העברית. יתר חברי הוועדה הם גיורא פרויד, דני מורגנשטרן, משה כהן ויאיר פרג’ון. במהלך הטקס חולקו פרסים נוספים: חוף הכרמל הוכתרה כמועצה האזורית הירוקה. נוף הגליל קיבלה פרס מיוחד על גינון והצללה, מועצה אזורית עמק חפר על שימוש בתחבורה ירוקה ורחובות על בנייה ירוקה.

יו”ר הוועדה לבחירת הרשות הירוקה, פרופ’ אבנר עדין, אמר: “תחרות ‘גרינטן’ מהווה כלי עזר כלכלי-סביבתי חשוב לרשות המקומית, שיביא אותה לבנייה חכמה ומטופחת, אספקת אוויר נקי, מים איכותיים, אנרגיה נקייה וחסכונית, הגנה משיטפונות, תחבורה מתקדמת ומיחזור משאבים, ובכלל – השגת איכות חיים טובה ומקיימת לאזרחיה”.

מנכ”ל אגרומשוב, חיים אלוש, ציין: “העולם כולו מתמודד עם משבר האקלים וההתחממות הגלובלית, אנו רואים חשיבות רבה בעידוד הרשויות, המפעלים והחברות הגדולות לפעול לעצירת טירוף התחממות כדור הארץ למען איכות הסביבה. אני מברך את חולון וראשון לציון על ההישג הגדול”.  

◼️ חדש! לקבוצת החדשות בדימונה, מצפה רמון וים המלח לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות בקרית גת והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת החדשות באשדוד לחצו כאן

צילום: תערוכת אגרומשוב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רותם
רותם
10 months ago

כל הרשויות הכי מזוהמות בארץ קבלו פרס על זה שאפשרו לבנות בשטחן תחנות כח מזהמות על גז

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רותם
רותם
10 months ago

כל הרשויות הכי מזוהמות בארץ קבלו פרס על זה שאפשרו לבנות בשטחן תחנות כח מזהמות על גז

דילוג לתוכן