מכתב לאחי יששכר נתן הי”ד

האור של אחי הקטן הגדול מהחיים ממשיך לגדול בעוצמה רבה. מעשיו וערכיו הם נר לרגליו | אחותו של יששכר נתן הי”ד בטור אישי

מרגש: יוזמה מקסימה של משפחת רב סרן יששכר נתן הי”ד שחרף נפשו בהגנה על המולדת, הציל אזרחים בשבעה באוקטובר ונפל ימים ספורים אחר כך.

יששכר היה מ”פ מוערך ביחידת קומנדו, בין היתר פיקד על הכח שאיתר את המחבלים בפיגוע באלעד לפני כשנתיים.

בערב חג שמחת תורה האחרון השתתף בהקפות עד השעות הקטנות של הלילה ובבוקר כששמע על פריצת המחבלים נסע במהירות לעוטף והציל משפחות רבות באומץ לב.

אחותו כתבה לו, בסימן יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מכתב אישי | מיוחד לחדשות 08

בן 28 עד מאה ועשרים

לצערי, את אחי הקטן הכרתי באמת רק אחרי שהוא כבר לא היה בין החיים.

הסיפורים עליו ממשיכים לזרום אלינו כמו נהר מים מתוקים שופע ואני לוגמת אותם בשקיקה. יששכר היה העניו באדם עם תמימות טהורה, אפשר לומר אפילו קדושה. הוא שמר הכל לעצמו. את ההצלחות את ההישגים את הכשלונות, בחירות שעשה, החלטות שלקח.

מידיי פעם הוא היה משתף אותי בצניעות בהישג גדול כבדרך אגב, ואני כמובן הייתי מתרגשת אבל לא באמת הבנתי את המשמעות.

אנחנו תשעה אחים גדלנו בבית חרדי. אומנם אבי היה קצין בקבע בסיירת שקד, אבל הצבא היה נושא שלא דיברנו עליו בבית. אני לא הייתי בקיאה בדרגות ומסלולים, לא ידעתי בדיוק את הפירוש של ראשי התיבות. אז כמובן שהתרגשתי כשיששכר הפך לקצין, ואז לסר”ן ואז למ”פ ואז לרב סרן ועוד כמה תפקידים בין לבין. אבל לא באמת הבנתי מה זה דרש ממנו. כמה נחישות, כוח רצון, התמדה. הצבא התאים ליששכר כמו כפפה ליד. הוא היה בנוי בדיוק מהתכונות שהצבא צריך.

יששכר התגייס במאי 2015 למסלול לוחם בחטיבת הצנחנים, יצא לקורס קצינים באוגוסט 2017 וביצע תפקידי מ”מ בחטיבת הצנחנים. בנובמבר 2019 הוא יצא לקורס המפ”ים ובסימו ביצע תפקיד מ”פ הכשרות ולוחמים בגדוד 202 במשך שנה, התקדם לתפקיד מ”פ ואחר כך מפ”לג לוחמים ביחידת מגלן.

הוא היה קצין מוביל, אחראי, מקצועי, שחתר לביצוע כל משימה על הצד הטוב ביותר, ובדרך המהירה והטובה ביותר. הוא היה יצירתי בצורה יוצאת דופן. התייחס לכל משימה קטנה גדולה ביראה וכבוד. הפקודים שלו היו לו כמו בנים. הוא ראה כל אחד ואחד בגובה העיניים והמוטו שלו היה דוגמא אישית ותוכנית טובה. הוא לא היה מטיף. הוא היה עושה. שאף למצוינות בצורה גבוהה מאוד, מתוך אחריות והובלה לכדי השיגים חדשים. הוא הקשיב לצרכים של כל אחד ואחד מהם. והם, אהבו אותו וכיבדו אותו כמו בן את אביו. בשביעי באוקטובר בבוקר כששמע את האזעקה הראשונה הוא תכף כבר לבש את המדים ויצא בלי באמת לדעת לאן. קודם כל להיות בתנועה.

הוא כמעט ולא סיפר לנו דבר שקרה מהרגע שעזב את הבית כל הדרך לכפר עזה. כל מה שאנחנו יודעים זה מסיפורים שאנשים שהוא הציל שחבים לו את חייהם סיפרו לנו, חיילים שנלחמו איתו סיפרו לנו, חברים שהכירו חברים שהיו לידו והם כבר לא בחיים סיפרו לנו.

בכישרון יצירתיות ותושייה. הוא פעל בשטח כמו גנרל תחת אש חיה. דאג שיפנו אזרחים וחיילים פצועים, תוך כדי שהוא מתחם שטח אש ושטח לחימה. והכל בחוסר בהירות מוחלט כל השנים שלו בצבא התנקזו לאותה נקודה שבה הוא לוקח את המושכות, ועושה את הדבר הנכון בשליחות אמיתית ומקצוענות.

בתחילת המלחמה סגן יפתח יעבץ נופל בהסתערות על מחבלים בנחל עוז ויששכר מחליף אותו בתפקיד קצין אג”ם של יחידת מגלן. יששכר נפל ביום ראשון בכ”ח במרחשוון התשפ”ד 12 בנובמבר 2023 תוך כדי לחימה במחנה הפליטים שאטי בצפון רצועת עזה.

האור של אחי הקטן הגדול מהחיים ממשיך לגדול בעוצמה רבה. מעשיו וערכיו הם נר לרגליו.

השבוע נפתח מועדון נוער ייחודי לצעירים בקרית מלאכי לזיכרו של אחי יששכר

אפשר לקרוא עוד ולהעמיק על מלאך בצורת אדם באתר להנצחתו בלחיצה כאן – אתר שהוקם על ידי המשפחה לזכרו

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון | באדיבות המשפחה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן