news08.net/ads.txt

מכת נחשים | הטיפים של “הלוכד משוהם” שיעזרו לעבור את הקיץ בשלום; “לעולם אל תנסה ללכוד או לפגוע בנחש”

לאחרונה אנו עדים לתופעה מוכרת בימי הקיץ, בו נחשים רבים יוצאים ממקומות המסתור שלהם ומזדחלים לטריטוריה הפרטית שלנו. “הלוכד משוהם” הלא הוא מנשה, מוכר ביבנה כלוכד הנחשים אשר אפילו העירייה מזעיקה אותו עם קריאות התושבים. מנשה מספר כיצד ניתן להימנע מנחשים בחצר ביתנו, מה עושים ברגע שהבחנו בנחש, ומה הטיפול במידה והוכשנו.

 

איך אפשר להימנע מנחשים בחצר ביתנו הפרטי?

יש כמה כללים בנושא:

  • להבין שיש נחשים בסביבתינו כל הזמן, בכל שעה ועונה. כן, גם בחורף.
  • אסור ללכת בחושך. בבתי-קרקע רצויה תאורה טובה בחצר כשיש בה פעילות, ובמקום אחר יש לנוע בחושך עם פנס טוב. תמיד להאיר את הדרך. לנחשים אין אוזניים, ולכן, הם לא שומעים אותנו.
  • אסור להכניס ידיים למקומות נסתרים. בכל פעולה יש לוודא שהידיים והעיניים בקשר.
  • חצר-הבית לא תהיה ‘יפה’, אלא בטוחה למשתמשי החצר. אין צמחיה משתרעת, אין שיחים מעובים, אין גרוטאות, כל עץ או שיח יקבלו גזע נקי (של לפחות 40 ס”מ). לגלות המה שיותר את פני-הקרקע.
  • הבית צריך להיות מוגן מחדירת בע”ח לתוכו. הדלתות החיצוניות תמיד סגורות, רשתות על חלונות, כולל ויטרינה כיציאה לחצר (בבתי קרקע).
  • אין להשאיר פתח פתוח, העשוי לאפשר כניסה לחלל הבית.”

מה צריך לעשות כשרואים נחש?

כשרואים נחש בחצר – אין צורך לברוח! הנחש לא יבוא לקראתנו, אבל רצוי לזוז מטר או שניים ולהישאר איתו בקשר-עין, להתקשר למוקד העירוני. הלוכד ילכוד את הנחש ויבצע סריקה מקפת לאי הימצאות נחשים נוספים. רצוי מאוד להישאר במקום עד להרגעת הלוכד”.

האם כל אחד רשאי ללכוד נחש בכוחות עצמו?

“יש נחשים בכל מקום. החיה מוגנת, ואין לנסות לפגוע בה. זה מסוכן מאוד. לעולם אל תנסה ללכוד או לפגוע בנחש. אסור לאדם שאינו מוסמך – ללכוד לפגוע או להרוג נחשים בישראל!. הדבר מהווה עבירה פלילית הגוררת רישום פלילי והגשת כתב אישום. הבורות בנושא, הפחד הנובע מכך גורמים להרג מיותר של נחשים המצויים בארצנו”.

במידה והוכשנו (לא עלינו) על ידי הנחש – מה צריך לעשות?

“במידה והיה מגע שיניים של נחש בגוף האדם – יש לשבת מיד ולהעביר את הפצוע למנוחה מוחלטת. יש לקבע את האיבר ולא לטלטלו. אין לחסום דרכי-דם. ש להזמין מיד אמבולנס, לפינוי מיידי לבית-חולים”.

גם השירות הוטרינרי ברחובות נתרם למצוקת התושבים, ומסר כללי זהירות והתנהגות על מנת למנוע מטרדים ופגיעה מזוחלים:

  1. יש לשמור על גינות וחצרות הבתים נקיות מעשבים, גרוטאות ופסולת בניה ואזורי מחסה אפשריים לזוחלים.
  2. מומלץ לשמור על קירות הבתים והחצרות חשופים וללא צמחיה מטפסת.
  3. הימנעות משאריות מזון הגורמות להגעתם של מכרסמים אשר מהווים את מזונם העיקרי של הנחשים.
  4. אין להיכנס לשטח השדות הלא מטופלים.
  5. במקרה של היתקלות עם נחש אין לנסות ללכוד אותו, יש להתרחק מהמקום ולהתקשר למוקד העירוני 106.

כדאי לזכור שחיות המחמד ידועות בסקרנותן, ולכן בכל מקום של אפשרות למגע עם נחשים, יש לדאוג ולהשגיח כי הן לא ייפגעו מהכשה מסוכנת. עם זאת, חתולים ידועים כמונעים את קיומם של  נחשים בשל ערנותם וזריזותם.

הווטרינר העירוני, ד”ר אבי צרפתי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן