news08.net/ads.txt

מנהל בית הספר המקצועי ‘אורט צור ברק’: “הורים אומרים לי – הצלתם לילד שלי את החיים'”

מנהל בית הספר המקצועי ‘אורט צור ברק’ שם לומדים לא מעט תלמידים מקרית גת – עופר יחיא, סוגר שנה מוצלחת וקורא להורים ונערים שמערכת החינוך הרגילה לא מתאימה להם להירשם לבית הספר. “מתקשרים אלי הורים ואומרים לי ‘עופר חבל שלא הגענו אליכם קודם, הצלתם לילד שלי את החיים”.

קרדיט צילום: אורטל וקנין

לפני מספר שנים הרגישה ירין גנון , שהעתיד שלה בסכנה. הילדה בת ה-15  נפלטה כבר מכמה בתי ספר. מודעה קטנה שהגיעה  אליה וסיפרה על בית הספר  ‘אורט צור ברק’, שינתה לה את החיים.

כיום היא מסיימת יב’ מחזיקה ביד תעודת מקצוע בתחום המולטימדיה, בקרוב גם תהפוך למעצבת גרפית מוסמכת. ירין מתחילה שנת שרות, שבסיומה תתגייס לצה”ל. בשרות הצבאי אולי תצבור ניסיון באחד התחומים המבוקשים במשק. לזה קוראים עתיד כלכלי ומקצועי מובטח, ואת זה בדיוק עושים בתיכון “אורט צור ברק” שבימים אלו ההרשמה אליו לשנת הלימודים הבאה בעיצומה.  גנון אגב, היא ממש לא היחידה, כמוה יש עשרות, ביניהם גם תושבי קרית גת והאזור.מבחינת מנהל בית הספר בשנים האחרונות עופר יחיא, הוא מכוון גבוה יותר, הוא רוצה מאות תלמידים בבית הספר שמונה כיום כ-100 תלמידים. בעיניו של יחיא, איש חינוך ותיק ומוערך, זו השליחות האמיתית של חייו. “אני רוצה שכולם ידעו, הורים וילדים, שמי שמגיע לכאן מקבל הכל.. אנחנו מצילים כאן חיים של ילדים. הורים, אנחנו כאן גם כדי להציל את החיים של הילדים שלכם. תנסו אותנו”.

אתה לא קצת מגזים?
“ממש לא אסף ואסביר ברשותך גם למה לא. ישנם נערים ונערות רבים שנופלים בין הכיסאות. הם מרגישים שעולמם חרב עליהם, הם נפלטו ממסגרות לא כי הם לא טובים, אולי דווקא להיפך. הם ילדים מדהימים, נוער מדהים. יש לנו כאן איכות בלתי נתפסת של חומר אנושי משובח אבל מפוספס על ידי המערכת. הם פשוט לא מתאימים למערכת החינוך הרגילה, זה הכל, זה כל “חטאם” במרכאות .ואני אומר לך בפה מלא, וקורא להם ולהוריהם בואו ותירשמו. תגיעו אפילו לשנת ניסיון, אני מבטיח לך שנדבר עוד שנה, ותראי שכל מי שבא גם נשאר”.

מה המסר שלך להורים שקוראים את הכתבה והילד שלהם לא מסתדר במערכת הרגילה לנה שיגיעו דווקא אליכם?

“כאן יש את כל המעטפת. יש לי כאן אפשרויות תקציביות שאין במשרד החינוך. בית הספר שייך משרד העבודה והרווחה, יש כאן סדנאות צורפות, שאני הולך לילדים ונותן להם אופציה לעשות מה שהם אוהבים, הם עושים עבודות מדהימות. הם יוכלו בעתיד להרוויח מה כסף. אתם כהורים לא צריכים לעשות כלום. יש הסעות, יש ארוחות, המעטפת מושלמת, יש לי מדרכיה שמלווה כל כל ילד וילדה לצו ראשון ועוזרת לו עם כל מה שצריך. הכי חשוב, יש כאן צוות מדהים מסור ומחויב , לא הייתי מחליף כאן אף איש צוות, כולם מעולים שבמעולים”.

מדהים. אבל לצערנו יש מקרים של ילדים שקשה להם ללמוד כי אין כסף או אפילו חלילה אין אוכל בבית “נכון, ולנו יש את האפשרות לעזור להורים כאלו ואנחנו עושים את זה כל הזמן. אנחנו תומכים כלכלית במשפחות של התלמידים בכלים שיש לנו. אם זו עזרה ותמיכה כספית, אם זה תלושי קניה של אלפי שקלים ברשתות המזון, ואם זה בדרכים אחרות. ילד שבא לכאן דואגים לו ולמשפחה שלו, שיהיה לו ראש שקט ואת כל הכלים להצליח.

אני לא מכיר כזה דבר במערכת החינוך, ואני בטוח שגם אתה לא. הסיבה היא שזה פשוט לא קיים שם, אצלנו כן”.

אתה מבטיח מעטפת בזמן הלימודים, מה קורה לאחר מכן? “ראשית אנחנו נמצאים בבסיס ג’וליס. יש לנו שת”פ מדהים עם הצבא. הילדים שלי אוכלים איתם, מגיעים קצינים להרצאות אצלנו. כך, החשש שיש לנערים בני 15-18 מהצבא, שהוא חשש טבעי והגיוני, מתמוסס. הם רואים שהשד אינו נורא  כל כך. אתה יודע איך נראה נער לאחר שיחת מוטיבציה עם סגן אלוף בצבא? זה מדהים. אני רואה את זה פעם בכמה שבועות. אגב עזרנו בעבר, אנחנו עוזרים גם בימים אלו ונעזור בעתיד לתלמידים שלנו, להגיע לאן שירצו בצבא. אני לא מבטיח שתמיד נצליח, אבל נשתדל והקשרים שלנו פותחים דלתות”.

קרדיט צילום: אורטל וקנין

עופר, לסיום,  מה הכי מרגש אותך בעבודה הזו? “לפני שבועיים הגיע לכאן בוגר שהגיע אלינו והיה במקום לא פשוט. הוא התקבל ללימודי הנדסת בנין, ובא לקחת את תעודת הגמר שלו ולתת לי “כיף קורונה”, למען האמת היה לי קשה, אבל הוא יבוא כשיגמר הכל ואתן לו חיבוק ענק. קיבלתי לפני כמה ימים טלפון מהורה שהיה עם דמעות וסיפר שהצלנו לילדה שלו את החיים, כי היא מסיימת פה שנה והיא במקום מדהים.

אלו דברים שאני חווה בשגרה, וזה כמו שאומרים באנגלית priceless, אין שום תגמול בעולם, כספי או כל דבר אחר שישווה לזה, והרגעים האלו הם עבורי אושר מזוקק. אני מסתכל לשמים  ומודה לבורא עולם שנתן לי את הזכות הזו. ושוב אני קורא לכולם, אתם רק תגיעו- את השאר תשאירו לנו”.

לפרטים ולהרשמה לבית הספר : אורט צור ברק בפייסבוק.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן