news08.net/ads.txt

מנהל המכון הביולוגי מעריך: החיסון שלנו יהיה זמין בסוף הקיץ הבא

במכון למחקר ביולוגי בנס ציונה מעריכים שאם יעלה יפה הניסוי בחיסון שפיתחו לקורונה, בעוד כעשרה חודשים יהיה אפשר להתחיל לחסן את האוכלוסייה. מנהל המכון, פרופסור שמואל שפירא, אמר הבוקר (שני) לאריה גולן בתוכנית “הבוקר הזה” בכאן רשת ב כי לחוקרים ולחוקרות שפיתחו את החיסון לא ניתנו שום הנחות או קיצורי דרך. נבדקו בטיחותו של החיסון ויעילותו בארבעה זנים של בעלי חיים, וביום ראשון יחל שלב הניסויים הקליניים בבני אדם. במהלכו ייבדק החיסון על יותר מ-25 אלף מתנדבים. עוד הוסיף: “לחוקרים ולחוקרות שפיתחו את החיסון לא ניתנו שום הנחות או קיצורי דרך”.

פרופסור שמואל שפירא: “זהו יום חג. התחלנו ב-2 לפברואר בהנחיית ראש הממשלה. עברנו דרך לא פשוטה על ידי רשויות רגולציה, לא היו לנו שום הנחות ולא קיצורי דרך. עברנו שלבים מורכבים – חיסנו 4 בעלי חיים שונים. חזיר היא חיית מודל טובה לאדם ועכברים מהונדסים. בדקנו היבטים שונים ובמקביל בדקנו יעילות. השלב השני יותר מורכב – חיסנו חיות ואז חשפנו לקורונה שלושה שבועות לאחר מכן וראינו שהם לא פיתחו סימני מחלה.

ביחס לחברות שונות בעולם יש מרכיב שנקרא הזמן וכמו שאמרתי לא קיבלנו שום קיצורי דרך. עברנו דרך ארוכה ובהרבה דברים החמרנו עם עצמנו. מרכיב אחר הוא איכות והפתיחות. בדקנו בדיקות מדוקדקות בהרבה מודלי חיות ביעילות החיסון. הטכניקות נועזות וחדשניות. יכול להיות שבעוד 7 שנים מישהו יגיד שזה גאוני. אני חושב שיהיה לנו חיסון יעיל מאוד ובטוח”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן