מנכ”ל בית הנשיא בכנס באופקים: “צריך לייצר הסכמה במרחב של אי הסכמה”

באופקים התקיים הכנס השנתי של מועצת ארגוני הילדים והנוער, משרד החינוך והעירייה | במהלך הטקס קיבלו הוקרה מיוחדת 21 מדריכים ומדריכות מארגוני החינוך הבלתי פורמלי ברחבי הארץ שתרמו תרומה מיוחדת לחברה בתקופת המלחמה

“כדי לייצר הסכמה במרחב של אי-הסכמה, אנו מנסים לגרום לאנשים להתקרב ולדבר אחד עם השני. לכולנו יש צו 8 אזרחי וכולנו חייבים לקחת חלק בבנייה מחדש, בריפוי והשיקום של החברה הישראלית”, את הדברים אמר מנכ”ל בית הנשיא, אייל שויקי בפתח הכנס השנתי של מועצת ארגוני הילדים והנוער שנערך בעיר אופקים.

שלומי קסטרו מנכ”ל מועצת ארגוני הנוער ואייל שויקי מנכ”ל בית הנשיא

באופקים התקיים הכנס השנתי של מועצת ארגוני הילדים והנוער, משרד החינוך ועיריית אופקים, העיר שספגה פגיעה קשה במתקפת 7.10.

במסגרת הטקס 21 מדריכים ומדריכות מארגוני החינוך הבלתי פורמלי ברחבי הארץ שתרמו תרומה מיוחדת לחברה בתקופת המלחמה קיבלו הוקרה מיוחדת. 

21 המחנכים שנבחרו יצרו מענים מערכתיים יוצאי דופן, הובילו בני נוער להתנדבות בקהילה והפגינו התמודדות עם מצבי חירום מאתגרים. את התעודות העניקו למדריכים החניכים שלהם.

בכנס השתתף אייל שויקי, מנכ”ל בית הנשיא:

“כדי לייצר הסכמה במרחב של אי-הסכמה, אנו מנסים לגרום לאנשים להתקרב ולדבר אחד עם השני. בחדר הזה נמצאים ארגונים אדירים שמשפיעים על החברה הישראלית. יש לכולנו צו 8 אזרחי. כל אחד ואחת צריכים לקחת חלק בבנייה מחדש, בשיקום ובריפוי של החברה הישראלית. כל מי שנמצא בחדר הזה עוסק בחינוך הדור הצעיר, שממנו יגיע השינוי שלנו כחברה.”

בכנס התקיים פאנל מקצועי שעסק בחינוך בזמן משבר ובמקומם של ארגוני הנוער ובני ובנות הנוער בתקופת המלחמה, שהתגייסו, התנדבו ולוקחים חלק פעיל ביציאה מהמשבר. הפאנל התייחס גם לשינוי שחל ביחס לבני ובנות הנוער בישראל, כאשר קראו להם לכנסת לשמוע אותם, כאשר נתנו להם להוביל מהלכים חברתיים ברשויות ולגלות מנהיגות. כמו כן עלו בו יוזמות אזרחיות שקמו ע”י ארגוני נוער ובהן מערכות חינוך בלתי פורמליות שקמו תוך שבועיים.

שלומי קסטרו, מנכ”ל מועצת ארגוני הילדים והנוער:

“לחנך את דור המחר, דור העתיד של מדינת ישראל זו משימה לאומית חשובה ביותר. לעסוק בחינוך זו גם אחריות חברתית מהמעלה הראשונה אבל גם זכות עצומה – במיוחד בעת הזו״.

אל”מ (מיל.) גור רוזנבלט, סמנכ”ל ומנהל מינהל חברה ונוער במשרד החינוך: “אירוע מרגש מאוד לעמוד ולראות כאן את החניכים והחניכות שמוקירים תודה לאלו שפועלים עבורם. זה לא מובן מאליו. אני מודה למועצת ארגוני הילדים והנוער על הבחירה לעשות את האירוע כאן באופקים. אני הייתי במילואים מה7.10 והכל היה כאן נטוש בימים שאחרי. לחזור לכאן היום ולראות את הרחובות מלאים בחיים בחזרה ממלא בתקווה”

באירוע השתתפו גם:

ראש מועצת בית ג׳אן עו”ד נזיה דבור, ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, השופט בדימוס שלמה שהם, אלמוג בוקר, מנהל חטיבת חינוך וקהילה בקק״ל שר שלום ג׳רבי, מנכ״לי ארגוני הנוער, מנהלי/ות אגפי חינוך ומחלקות הנוער ומובילות ומובילי החינוך הבלתי פורמאלי בישראל, ד”ר אלי יפה יו”ר הנהלת מועצת ארגוני הנוער, מנהל ארגון נוער מד”א, לני מילוא מנהלת קרן שותפות, ד”ר אופיר שפר חוקרת ומרצה “צו 8 חינוכי”, מר סולימאן סולימאן מנכ”ל שותף בעתידנא, גב’עדן כהן מנהלת מחלקת הנוער אופקים, מר ארז רואימי סמנכ”ל חדשנות ויזמות חברתית בקרן רש”י וד”ר אסנת אייל מנהלת אגף חינוך רווחה וקהילה בשלטון האזורי, מר שלמה שהם שופט בדימוס, ד”ר ימית אלפסי חוקרת ומרצה בתחומי חינוך וחברה.

 

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן