news08.net/ads.txt

מסתמן: בעקבות התנגדות לאכלוס ערבים בשכונות יהודיות, ראש עיריית לוד עוצר את הבנייה בעיר

בימים האחרונים הודיע ראש עיריית לוד יאיר רביבו למשרד השיכון וליזמים הפועלים בעיר כי החליט להקפיא את כל תהליכי השיווק והרישוי הנעשים במסגרת הסכם הגג שנחתם במאי 2017 ונועד להוסיף לעיר 27,895 דירות בתוך עשור. המהלך עשוי לעכב אכלוס של 745 דירות שכבר שווקו במסגרת אותו הסכם ולפגוע בשיווקים המתוכננים של כ־2,000 דירות עד סוף 2021.

מסתבר, לפני שלוש שנים במעמד החתימה על אותו הסכם חגיגי בין העירייה לממשלה, ציין רה”מ כי ” לוד עברה מהפכה, נביא אליה עוד עשרות אלפי אנשים. לוד הולכת להיות עיר ואם בלבה של מדינת ישראל”.

לפי משרד השיכון נטען כי המהלך המפתיע נובע מדרישה של רביבו למנוע ממשפחות ערביות לאכלס דירות דיור ציבורי בשכונה בעלת צביון יהודי. בין העירייה לאנשי משרד השיכון יש מחלוקת על שש דירות המיועדות לזכאי הדיור הציבורי בשכונת נאות יצחק. בהתאם לרשימת הזכאים, המנוהלת על ידי המשרד, אמורות לאכלס את הדירות משפחות ממוצא ערבי, בעוד רביבו מעוניין למנוע מהן לעבור לשכונה שבה מתגוררות משפחות רבות מהציבור הדתי־לאומי.

מעיריית לוד נמסר כי “ישנה ביקורת מצד העירייה על התנהלותם של כמה גופים ממשלתיים, לרבות מדיניות מפלה של עמידר בין ערים ותיקות לערים חדשות בהיבט של רכישה ואכלוס דירות בדיור הציבורי”. עם זאת, בעירייה ציינו גורמים נוספים שהובילו לצעד החריג: “התחמקות רשות התעופה האזרחית מאישור נתיב הטיסה המזרחי אשר יפחית את הרעש מהמטוסים, בלימת המהלך של רשות ההגירה למקם את משרדיהם בעיר ופערים בתקצוב מוסדות ציבור”. בכל מקרה, הם מדגישים, “העירייה פועלת לשיפור איכות חייהם של כלל תושבי העיר באופן שוויוני והוגן”.

רביבו ציין במכתב: “לצערי הרב, בשל התנהלות ממשלת ישראל ומשרד הבינוי והשיכון בשורה של נושאים המהווים הפרה של התחייבויותיהם כלפי העיר, אני נאלץ בניגוד לרצוני להקפיא את תהליכי השיווק והרישוי המתוכננים במסגרת הסכם הגג. הנחיתי את החברה הכלכלית, שבמסגרתה פועלת מינהלת הסכם הגג, לעצור את כל תהליכי הרישוי וישיבות התיאום לצורך קידום היתרי הבנייה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן