news08.net/ads.txt

מקסים: פעילות משותפת לדיירי עמותת עלה ‘מוריה בגדרה’ ותלמידות כיתה ו’ מבית הספר ‘האלה’ בקיבוץ כפר מנחם

חמש תלמידות כיתה ו’ בבית הספר ‘האלה’ בקיבוץ כפר מנחם, החליטו לקחת חלק בפעילות משותפת עם דיירי עמותת עלה ‘מוריה בגדרה’. הפעילות נעשתה כחלק מפרויקט “אלה בקהילה” שמקיימת שכבה ו’ בבית הספר כפרויקט בת מצווה.

במסגרת הפעילות ענבל, דרור, דרור, סוהי ואדווה, אספו יחד עם הדיירים מוצרים פגומים שיצאו מהייצור של דיירי התעסוקה, ובתהליך ארוך של עבודה קשה, יצרו מהם יחד תמונות פסיפס שלמות ויפות,  שיקשטו את בית הספר ואת המרכז. בין יצירת התמונות, נפגשו הבנות וערכו היכרות עם דיירי המרכז, ויצרו הזדמנות למפגש בלתי אמצעי, ויכולת לשאול שאלות בגובה העיניים. הבנות זכו לחשיפה לאוכלוסייה ולאנשים שלא הכירו לפני, ועברו יחד תהליך משמעותי של קבלת האחר.

“היה לנו כיף”, אומרת דרור, “בהתחלה נבהלתי וקצת נרתעתי, אבל אחר כך נהנינו וצחקנו. יש דברים שבהם הן ממש כמוני”. נעמה סודקביץ’ מנהלת ‘עלה-מוריה’ בגדרה: “התהליך שראינו בעיניים במשך החודשים האחרונים, הוא תהליך שקשה להסביר במילים. אנו שואפים שאת תהליך זה תעבור החברה הישראלית כולה, תהליך של הבנה, קבלת האחר ובעיקר, הכלה ללא גבול. מבחינתנו הבנות הללו הן אבן דרך משמעותית בשינוי אמיתי של החברה. תודה רבה לבנות השירות שסייעו בליווי הדיירים, לנטע, אמא של ענבל שהיתה שותפה להליך ולבנות המצווה המקסימות של ביה”ס האלה מקיבוץ כפר מנחם, ומזל טוב”.

מרכז ‘עלה-מוריה’ בגדרה הוא חלק מעמותת ‘עלה’, שהוקמה בשנת 1982 במטרה להוות בית חם ולתת מענה טיפולי ושיקומי לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ומורכבויות רפואיות נלוות. מרכזי ‘עלה’ בבני ברק, ירושלים, גדרה והנגב, מובילים בישראל ובעולם בתחום טיפול, שיקום ואיכות חיים של אוכלוסיות עם מוגבלויות מורכבות, במקצועיות בלתי מתפשרת לצד הרבה אהבה, חום ונשמה. זאת מתוך אמונה שגם לאנשים עם מוגבלות יש הזכות להיות שווים בחברה וכי זו חובתה של החברה הישראלית כלפי אנשים עם מוגבלות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן