news08.net/ads.txt

מרגש: התיכון החדש בגדרה ייקרא על שם רות ביידר גינסבורג

נבחר שם לתיכון החדש בגדרה למדעי הרפואה, החינוך הגופני והתקשורת: התיכון ייקרא מעתה “דרכא רות ביידר גינסבורג”, על שמה של השופטת היהודייה-אמריקאית שהייתה האשה השנייה לכהן בבית המשפט העליון של ארה”ב. ביידר גינסבורג נפטרה בשנה האחרונה והייתה מודל לחשיבות ההשכלה והלימוד, לחריצות, שוויון, נחישות, אמונה, העצמה נשית, זכויות אדם, וניתן ללמוד ממנה על היכולת להתקדם, להצליח ולשנות עולמות.

בחירת השם עבור התיכון הממוקם בשכונת “גולדה” נעשתה באמצעות תהליך שכלל את קהילת התלמידים, ההורים והמורים. תהליך בחירת השם היה תהליך ערכי חינוכי וקהילתי אשר התבסס על ארבעת עקרונות בית הספר שהם שותפות, עקרון התלמיד, פדגוגיה איכותית וההון האנושי של כל באי בית הספר. עקרון השותפות והקהילה באו לידי ביטוי בסדנה להורים ותלמידים אשר הועברה על ידי אמא מקהילת בית הספר, מורה לעיצוב, בנושא “סמל בית הספר מרעיון לביצוע”. הסדנה התקיימה בשותפות עם הנהגת ההורים ובוועדת שיפוט לבחירת חמשת המועמדים לשם ולסמל אשר עלו לגמר מתוך היצע רחב.

בוועדת השיפוט ניתן ייצוג שווה לרשות, לצוות החינוכי, להורים וכמובן לתלמידי בית הספר. במסגרת עקרון התלמיד ניתן דגש רב למתן מקום ליצירתיות ולחוזקות והפדגוגיה האיכותית אפשרה לקהילה לחקור, לשאול ולדון בשאלות ערכיות מהותיות ולצור הקשרים לתחומי דעת שונים בעזרת הצוות החינוכי.

השם החדש נחשף בערב השקה במעמד מנהלת אגף החינוך במועצה ענת קוך ובנוכחות מנהל בית הספר יהושפט הלוי, הצוות החינוכי וקהילת ההורים והתלמידים.  חברי קהילת בית הספר רונית בר שלום – אמא של מעין מכתה ז’1 ואופיר שאדי תלמיד כתה ז’4, את ההשראה לשם ולסמל אשר נבחרו.

יהושפט הלוי, מנהל בית הספר “דרכא רות”: “אנו גאים להיות התיכון הראשון בגדרה הקרוי על שם אישה. בנוסף, השם רות הינו ראשי תיבות של רפואה ותנועה – שתי מגמות שמייצגות את רוח בית הספר כמו גם ראשי תיבות של רוח ותנועה המביאה לידי ביטוי את תפיסת החוזקות של התלמידים והצוות החינוכי כאחד לקידום הלמידה לצד חדשנות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן