מרגש: נחנכה קריית חינוך ע”ש יצחק נבון באילת

קריית החינוך כוללת את בית ספר היסודי “ים סוף”, מגרש ואולם ספורט קהילתי, הפארק הנגיש, הגן המדעי, בית ספר למחוננים ומרכז פסג”ה שבנייתם החלה בשטח העפר מאחורי בית הספר

קריית החינוך ע”ש יצחק נבון ז”ל, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, נחנכה ברובע 9 בשכונת שחמון, במעמד משפחת נבון, ראש העירייה – אלי לנקרי, וגורמי חינוך וקהילה.

בטקס אמרה מנהלת בית הספר רונית זגדון, כי בית הספר המציין השנה עשור להיווסדו, זוכה להמשיך את דרכו החינוכית של יצחק נבון, שידע לפנות לכל אדם בשפתו שלו, לכבד את תרבותו ומנהגיו, ופעל בתבונה, ברגישות וללא לאות לקירוב הלבבות בין מרכיבי הרקמה האנושית. ברוח המחזה “בוסתן ספרדי” המספר את סיפורה של השכונה הספרדית אהל משה בירושלים, אותו כתב יצחק נבון בשנת 1969, הציגו תלמידי כיתות ו’ בבית הספר את השיר “שחרחורת” בעברית ובלדינו וגם את השיר “או סה סה” שריגש את כולם. בהמשך הטקס הוסר הלוט מעל השלט הנושא את שמו של יצחק נבון ז”ל. ארז נבון, בנם של יצחק ואופירה ז”ל שהגיע יחד עם רעייתו חני ובתם אלונה הודה לכל הגורמים שפעלו להנצחת מורשתו של אביו ואמר: “השיח “הנבוני” רלוונטי היום מאי פעם, שיח מקרב ולא מרחיק, שיח מכבד ומתחשב ולא משחית ומתנכר, שיח הנותן במה לכל תרבות, שיח המעניק הזדמנות לכל אדם”. קריית החינוך ע”ש יצחק נבון מצטרפת לכ – 30 בתי ספר ע”ש יצחק נבון ברחבי הארץ. “אין הנצחה ראויה יותר מהנצחה הנוגעת בילדים, בדור העתיד”, במחר” אמר ארז. יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, שר החינוך והתרבות, פוליטיקאי, דיפלומט, סופר, מחזאי ואיש חינוך. נולד בשנת 1921 בירושלים, צאצא למשפחת אביו יוצאת ספרד שעלתה לירושלים מתורכיה בשנת 1670 ומצד אמו נצר למשפחת הרב חיים בן עטר ממרוקו בעל הספר “אור החיים” שהגיעה מירושלים בשנת 1884. כנשיא המדינה היה יצחק נבון נאמן למשנתו, שקד על הגברת הלכידות הלאומית, העצמת תחושת הסולידריות בין כל חלקי העם וקידום הערבות ההדדית בין העדות והדתות השונות. הדאגה לשכבות החלשות והחתירה לצדק חברתי היו נר לרגליו. 

קריית החינוך ע”ש יצחק נבון שאושרה בוועדת שמות רחובות, מתיישבת עם דרכה של מערכת החינוך באילת כמו דרכו של יצחק נבון שסבר, כי בצד לימודים עיוניים על מערכת החינוך להטמיע בתלמידים ערכי יסוד בסיסיים: אמת, יושר, דיוק, כיבוד הזולת והשונה, התנדבות, כבוד למורשת, ולמסורת והזדהות עם תולדות ישראל בעת החדשה. זו דרכה של מערכת החינוך באילת המחנכת לערכים לצד לימודים. 

◼️ לקבוצת החדשות באילת והערבה לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן