מתקווה לשלום: תערוכת ציורים בחנוכה בירושלים

מיזם נשים וסיפורים בירושליםמיזם מאגד כ-70 נשים שכל אחת מהן בדרכה פותחת צוהר לעולמה ומארחת קבוצות בביתה, יחד הן חושפות את פניה המיוחדים של העיר. חלק מהמארחות עוסקות באמנות ומאוגדות תחת השם “סטודיה”, והאירוח כולל גם שיחה ומפגש סביב יצירותיהן.

שלוש נשים, אמניות חרדיות, העוסקות באמנות כדרך חיים, מציגות בחנוכה תערוכת עבודות אמנות העוסקות בנושא שאף מגזר בארץ לא מתחמק ממנו כעת: תקווה ושלום.

התערוכה מתקיימת בסיוע המחלקה לקידום נשים והאגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים ותוצג בתאריכים 10-28/12/23, א-ה 10:00-13:30, בימי החנוכה 10-14/12 18:30-21:30, אולם בית הכנסת המרכזי ישרון, רח’ המלך ג’ורג’ 44 ירושלים, לפרטים – 052-7693708. הכניסה חופשית.

פרטים נוספים באתר נשים וסיפורים בירושלים.

עצם קיום התערוכה לווה בהתלבטות אמיתית: מחד – העם באבל, מצב הרוח בשפל, והרעיון של לצאת ולבלות בתערוכה נראה כמעט מוזר. מנגד – זה הזמן להרים את המורל, לחזק את העורף ולהעצים את לפיד התקווה. ברוח זו החליטו האמניות להציג רק עבודות העוסקות בתקווה ושלום, כשהן בוחרות בבית הכנסת ישורון בירושלים כמקום האירוח. “אנחנו מבקשות להדליק את נרות התקווה של חנוכה במקום בו עם ישראל מתכנס מדי יום כדי לשאוב כוח ולשמר את המסורת, ומקוות שהעבודות שנציג יעזרו לאורחי בית הכנסת ולאורחי התערוכה להביט קדימה ולזכור שאנחנו חולייה במורשת ארוכה ומפוארת של חוזקה כנגד כל הסיכויים” אומרות האמניות.

מנוחה ינקלביץ נחשבת לאחת האמניות החרדיות המובילות בישראל. היא עוסקת באמנות מזה כ-40 שנה, ושולטת בסגנונות רבים. בשנים האחרונות היא מרבה לעסוק בצבע הלבן בתוספת עלי זהב, ועבודותיה אלו כבשו את ארה”ב ומהוות מודל לחיקו לאמנים רבים בארץ ובחו”ל.
ציוריה מתארים את ירושלים וההווי היהודי, נכנסים ללב, מעוררים רגשות של געגועים, אהבה, תקוה, שאיפה וכמיהה לעיר הנצח.

ינקלביץ הציגה 8 תערוכות יחיד, השתתפה בעשרות תערוכות קבוצתיות במוזאונים ובגלריות יוקרתיות בארץ ובעולם, ביניהן: מוסקבה, פאריז, משכן כנסת ישראל, מוזיאון היכל שלמה ועוד. אצרה כמה תערוכות, ואספנים, מעצבים, אנשי עסקים ובעלי גלריות רכשו את יצירותיה. אחת מהעבודות שתציג  בתערוכה נקרא “עליה לרגל”.

ברכה כהן המציירת תחת שם המכחול ברכת כהן, מגדלת משפחה ברוכת ילדים, ועוסקת מזה שנים באמנות האסמבלאז’ – מיחדושים של כלים וחפצים לכדי יצירת אמנות חדשה.

כהן הציגה בעבר בתערוכות יחיד במרכז ליאו בק ובתערוכות קבוצתיות עם חברות סטודיה בכנסת, בבית הנשיא ובהיכל שלמה. אחת מהעבודות שתציג ברכה נקראת “מאבלות לגאולה” והיא מבוצעת על מצע של קליפות ביצים.

חנה זריצקי היא ילידת העיר טבריה ומתגוררת בירושלים מזה כעשור. חנה היא ציירת ואומנית רב תחומית, בעלת סטודיו “יוצרים אוירה” מלמדת ציור, פיסול בברזל ונייר, פסיפס ועוד. חנה הציגה עד היום בתערוכות רבות, מעבירה סדנאות אומנות בתחומים רבים בביתה בירושלים ובכל חלקי הארץ. אחד מציוריה שיוצג בתערוכה נקרא “אהבת עולם”, והוא מתאר את אבני הכותל הספוגים בצער ודמע, ולצידם היונה סמל האהבה והשלום.

לפני כעשור הקימה המחלקה לקידום נשים  בעיריית ירושלים את מיזם נשים וסיפורים בירושלים, שהיה ראשון מסוגו בארץ: המיזם מאגד כ-70 נשים שכל אחת מהן בדרכה פותחת צוהר לעולמה ומארחת קבוצות בביתה, ביניהן חילוניות, חרדיות, דתיות, ערביות ונוצריות. יחד הן חושפות את פניה המיוחדים של העיר. חלק מהמארחות עוסקות באמנות ומאוגדות תחת השם “סטודיה”, והאירוח כולל גם שיחה ומפגש סביב יצירותיהן. חלק מהנשים בסטודיה הן חרדיות, המתמודדות גם עם נושאים מגזריים מתחומי חייהן לצד הפתיחות לעולם האמנות הרחב.

חווית האירוח הביתי היא חלק מהמגמה העולמית של “תיירות חברתית” המזמינה “להציץ” לעולמם של מקומיים ואפילו שכנים, לטעום ולהכיר מקרוב פולקלור, אמנות, תרבות וסיפורי חיים, ודרך להיכרות ישירה עם תושבות העיר וסיפוריה – נשים מרתקות, פורצות דרך, שומרות הגחלת, אמיצות, סקרניות ומצחיקות.

“נשים וסיפורים בירושלים” הינה יוזמה של המחלקה לקידום נשים, אגף חברה, עיריית ירושלים, שנולדה מתוך הבנת צרכי תעשיית תיירות הפנים והתיירות הנכנסת, בשילוב עם הרצון לגוון את מקורות ההכנסה של נשות העיר.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גן יבנה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מזכרת בתיה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית עקרון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות יהוד-מונוסון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן