news08.net/ads.txt

נחנכה “חורשת גוש קטיף” ע”ש אתי פחימה ז”ל בישוב נצר חזני שבמ.א. נחל שורק

חנוכת חורשת גוש קטיף בישוב נצר חזני, על שמה של אסתר פחימה ז”ל – בטקס המרגש, השתתפו בני משפחתה של אתי פחימה ז”ל – גבי פחימה בעלה של אתי ז”ל, ראש המועצה האזורית נחל שורק – אלי אסקוזידו, מנהל מרחב מרכז בקק”ל חיים מסינג, רב הישוב הרב יחיאל יעיש, נציגי קק”ל ותושבי נצר חזני מפוני גוש קטיף. הקמת החורשה התאפשרה בין היתר הודות לנטיעה מחודשת של עצים שהועתקו מגוש קטיף, נשמרו במשתלת גילת של קק”ל ונשתלו שוב ב”חורשת גוש קטיף” שבנצר חזני.

חיים מסינג, מנהל מרחב מרכז בקק”ל: “חורשת גוש קטיף הוקמה לזכר 21 הקהילות, שפונו בהתנתקות מעזה. במהלך הפינוי, העתקנו לכאן דקלים ועצי זית, משבעת המינים שנשתבחה בהם ארץ ישראל, אשר ניטעו וצמחו בגוש קטיף המקורי – נותנים כעת פרי וצל במקום הזה.

נוסף על הנצחת היישובים המפונים, החורשה הוקדשה לזכרה של אתי פחימה ז”ל, תושבת נצר חזני המקורי. אתי נרצחה בידי מחבלים בכסלו תשס”ב, נובמבר 2001, בצומת גוש קטיף. בלכתה הותירה אחריה ארבעה ילדים יתומים. גבי והילדים, מי יתן ותמצאו מעט נחמה במקום הזה, שכמו ראשי התיבות של יישובכם הקודם והנוכחי – נצ”ח – ינציח את סיפורו ואת סיפורה לעד.

הצורך בקליטה איתנה של אחינו התושבים, הוא חוב חברתי ומוסרי שלנו ובחנוכת החורשה היום ובהקמת נצר חזני המחודש, אנחנו עושים אולי צעד נוסף, בדרך למילוי החוב.  אתם התושבים, לאחר שהיטלטלתם בין בתי הארחה, מדרשות וקראווילות – החלטתם פעם נוספת על מעשה חלוצי התיישבותי. מעשה שיש בו גאולת קרקע, חיי קהילה וציונות אמיתית.

חוב נוסף יש לנו כחברה כלפי יישובי הנגב המערבי והמרחב כולו הסובלים ממצוקה, ממתח וחרדה ומלילות ללא שינה. קק”ל מתייצבת לצידם של לוחמי האש שלנו שגם בימים אלה מתגברים על הלהבות, ושל הצוותים שלנו ששוקדים על שיקום מהיר של היערות”.

אלי אסקוזידו ראש מ.ע. נחל שורק, בירך את התושבים והודה לקק”ל על תרומתה להקמת החורשה. לדבריו, קק”ל מקיימת שיתוף פעולה הדוק עם מועצת נחל שורק ופועלת בתכניות חינוכיות חברתיות רבות בחינוך הבלתי פורמלי והן במסגרת החינוך הפורמלי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן