news08.net/ads.txt

נתניהו בפתח ישיבת קבינט הקורונה: מדברים על פתיחה חלקית של המסחר

שרי קבינט הקורונה מתכנסים היום (ראשון) לדיון בנוגע לשלב הבא של ההקלות שאמור לצאת לפועל בתחילת השבוע הבא. על הפרק: פתיחת הכיתות הנמוכות בבתי הספר ופתיחת חלק מן המסחר.

 

25 באוקטובר 2020
הודעה לעיתונות

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה בנושא הקורונה:

“העולם נשטף בגל עוצמתי ביותר ורואים את זה באירופה, זה קורע את הלב. יש שם עליות חדות מאוד. אני יודע שהמנהיגים שם, שעם חלק מהם אני משוחח, מתלבטים קשות בשאלה איזה החלטות לקבל. רבים עכשיו מבינים שההחלטות שקיבלנו בקבינט הקורונה ובממשלה היו החלטות נכונות, הן הביאו לצמצום משמעותי ולהורדה דרמטית בהיקף התחלואה בישראל. אבל כדי שהדבר יחזיק מעמד אנחנו חייבים להתמיד ביציאה מדורגת ואחראית, לא לפתוח מהר מדי, ואני יודע עד כמה זה קשה.

אני מכיר את הקושי שיש לעסקים, אני יודע את הקושי לעצמאים ואני יודע את הקושי למשפחות ולהורים. לכן אני מבקש קודם כל את המשך שיתוף הפעולה שלכם, שהביא אותנו לתוצאה הזו.

מעבר לכך, אני גם מבקש את הכיבוד של הנחיות הממשלה, לא רק המסכות והמרחק, אלא כיבוד הנחיות הממשלה. אנחנו נביא היום לממשלה קנסות מוגדלים, כדי שכולם, בלי יוצא מן הכלל, לרוחב החברה הישראלית, יכבדו את ההסכמים. זה לא מכוון נגד אף אחד – זה מכוון נגד הנגיף. זה מכוון בעד הבריאות של כולנו.

לגבי הלימודים והמסחר – אנחנו קיימנו אתמול דיון מקדים של שרים, לגבי האפשרות לפתוח את שנת הלימודים בראשון בנובמבר. ייתכן שזה ייפתח באופן חלקי לכיתות א’ ו-ב’, ואנחנו מדברים גם על פתיחה חלקית של המסחר, שוב, בצורה מודרגת, בצורה אחראית, וכמובן שזה תלוי כל כולו ברמת התחלואה. אם התחלואה תרד, אז גם המגבלות יירדו בהדרגה. אם התחלואה תעלה, לא תהיה ברירה אלא להחזיר את ההגבלות. אני אומר את זה משום שכולם מבינים שזה הכרחי, כי אחרת באמת אנחנו נקבל תוצאות טרגיות, שאנחנו רואים אותן כרגע מתהוות במדינות אחרות, באירופה, כפי שאמרתי לכם שיקרה. אנחנו מתחילים לצאת ממגבלות הסגר לפניהם, והם כנראה ייכנסו למגבלות רבות אחרינו. אבל אנחנו רוצים לצאת בצורה מוצלחת”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן