סגר מלא והרמטי: בתי הכנסת נסגרים החל משישי

ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה הערב (רביעי) עם החלטה דרמטית להחיל סגר מלא החל ביום שישי הקרוב ועד אחרי חג סוכות. מליאת הממשלה תתכנס עוד הלילה לאישור המתווה. מדובר בסגר מהודק והרמטי, מחמיר יותר מזה שהיה בחודשים מרץ ואפריל. רשות החירום הלאומית תקבע מהם בדיוק המפעלים החיוניים שיעבדו.

בתי הכנסת נסגרים בשישי הקרוב ורק ביום כיפור, ביממה של כיפור, יישארו פתוחים ותפילות בקבוצות קטנות ביותר.

 

 

במסגרת הסגר שיובא לאישור הממשלה הערב ב-22:30, בתי הכנסת ייסגרו בשישי הקרוב ורק ביממה של יום כיפור יישארו פתוחים עם תפילות בקבוצות קטנות ביותר. מלבד זאת, למעט מכולות, בתי מרקחת ומספר מפעלים – כל המשק ייסגר. נתניהו מוקדם יותר הודיע: “אני נמצא בין הדיונים בקבינט הקורונה. הדיונים רציניים, מורכבים והמצב קשה. יש עלייה תלולה ואנחנו צריכים לקבל את ההחלטות. ההחלטות הן קשות אבל אני כראש ממשלה מחויב להגן על החיים שלכם וצריך להבין שיש סכנה על החיים ולכן אין ברירה אלא לקבל את ההחלטות הקשות ולהציל חיים בשיתוף פעולה שלכם”.

ארגון בתי הכנסת: “אנו קוראים לכלל בתי הכנסת למלא אחר המלצת גדולי ישראל והרשויות ולהתפלל במרחב הפתוח. בלי פתרונות של קפסולות, הפרדות, מחיצות או פתרונות יצירתיים אחרים. אנו בעת חירום ואל לנו לסכן את נפשינו או את זולתינו בעת הזו. כבר בימי הגל הראשון ראינו את הסכנה הגדולה בהדבקה בבתי הכנסת ועל כולנו לגלות אחריות מלאה ולא להיכנס כלל לבתי הכנסת.

ליבנו דואב וכואב שביום הקדוש ביותר בשנה אנו נאלצים לצאת ממקדש מעט, אך הסגירה היא צו השעה. זו המצווה המוטלת עלינו בשעה הקשה הזו- להרכין ראשינו ולצאת בהכנעה לתפילות במרחב הפתוח. רבותינו לימדונו “וחי בהם”- ולא שימות בהם. על ראשי הקהילות וגבאי בתי הכנסת לפעול לקיום מנייני תפילות במרחב הפתוח תוך יצירת הצללות ושמירה על הנחיות משרד הבריאות. יש להשתדל ככל הניתן להקדים את תחילת התפילה ולקצרה במידת האפשר על מנת לשמור על בריאות המתפללים גם מפני התייבשות בחום הכבד. כולנו תפילה שהגזירה הזו תוסר במהרה מעל פנינו ויחד נזעק ביום הכיפורים הזה בקול גדול- “אבינו מלכנו- מנע מגפה מנחלת”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן