בבית החולים סורוקה בבאר שבע החל אמש תהליך הריסה מבוקר של החלק המזרחי של הבניין הכירורגי, שנפגע קשות מטיל איראני במהלך מבצע "עם כלביא" ביוני 2025. הבניין, שהוקם עם פתיחת סורוקה בשנת 1959, נחשב לסמל היסטורי של בית החולים והמהלך מסמן את תחילתו של פרק חדש בשיקום ובבנייה מחדש.

ההריסה מתבצעת עד הקומה השנייה, לאחר חיזוקים מורכבים שנעשו בשבועות האחרונים לשמירה על בטיחות הצוות והמתחמים הסמוכים. האירוע מהווה שלב משמעותי בתוכנית רב-שנתית לשיקום סורוקה, הכוללת בינוי מחלקות אשפוז וחדרי ניתוח, הקמת מגדל אשפוז ממוגן ומתקנים מתקדמים נוספים – כדי להבטיח טיפול רפואי איכותי ובטוח לתושבי הנגב.
פרופ' שלומי קודש, מנהל סורוקה, מסר: "הבניין הזה הוא חלק מהסיפור של סורוקה, מהימים הראשונים של בית החולים ועד היום. הריסתו היא סיום של פרק כואב, אך גם צעד הכרחי להתחדשות והתקדמות. בזכות הצוותים המסורים שלנו, נמשיך להעניק טיפול מציל חיים, גם בתנאים מורכבים."
השיקום מתבצע בשיתוף משרד הבריאות, קבוצת כללית, ותמיכה משמעותית מגופים פילנתרופיים בארץ ובעולם, ומסמל את המחויבות למתן שירות רפואי מתקדם, בטוח וממוגן לכל תושבי הנגב.
צפו בסרטון [צילום: דוברות סורוקה]
◼️ חדשות באר שבע והנגב בווטסאפ לחצו כאן
◼️ חדשות בריאות ורפואה בווטסאפ לחצו כאן
זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.








