סטארט-אפ ישראלי ”בזכרון” מייצר אנדרטה וירטואלית לנרצחי הנובה

הפרויקט יאפשר לקרובי משפחה לחלוק זיכרונות ולהנציח את זכרם של יקיריהם שנרצחו במתקפה בשביעי לאוקטובר

סטארט-אפ של ארבעה עולים חדשים מייצר אנדרטה וירטואלית לזכר הנרצחים בפסטיבל נובה, הפרויקט יאפשר לקרובי משפחה לחלוק זיכרונות ולהנציח את זכרם של יקיריהם שנרצחו במתקפה בשביעי לאוקטובר

מתקפת השביעי לאוקטובר יצרה לצד הכאב הרב גל של התגייסות חסרת תקדים מכלל החברה הישראלית. גם מגזר ההייטק התגייס למאמצים, עם עשרות יוזמות לטובת אנשי המילואים, מפוני העוטף והצפון והמשפחות השכולות. אחד המיזמים הללו הוקם בידי ארטיום, איליה, איוון ורומן, ארבעה אחים שעלו ארצה מרוסיה, ומתמקד באחד הנושאים הקשים של אובדן ושכול – הנצחתם ושימור זיכרונם של הנרצחים והנופלים.

הסטארט-אפ הישראלי ”בזכרון”, מייצר אנדרטה וירטואלית לנרצחי הנובה, שנפלו במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. הפרויקט מספק הזדמנות לקרובי הנרצחים לחלוק את זיכרונותיהם באמצעות טקסטים, תמונות וסרטונים. השירות ניתן בחינם דרך האפליקציה של “בזיכרון” שמאפשרת לקרובי הנרצחים למצוא בקלות את הקבר בארץ בדרך הקלה והנוחה ביותר.

בזיכרון לקחה על עצמה את התפקיד ההתנדבותי של איסוף מידע ממשפחות הנרצחים בפסטיבל הנובה. צוות הפרויקט מתקשר לכל משפחה כדי לברר איזה מידע וחומרים הם רוצים לשים על דפי הזיכרון לבקשת המשפחה, הדף יכול להיות ברשות הציבור או להיות פרטי, ניתנת גישה לעריכה רק לקרובי משפחה וחברים שנבחרו על ידי המשפחה.

בזיכרון מספקת אפליקציה מיוחדת לציבור לאיתור קברים והזמנת שירותי שיקום מצבות. שירות זה מתמודד עם צורך שלא נענה בשוק הישראלי, ומאפשר שימור ותחזוקה כללית של מצבות. החברה משתפת פעולה עם רשת של כ-30 קבלנים מיומנים ברחבי ישראל, בעלי ניסיון בעבודה עם סוגים שונים של אבן, כדי לבצע את השירותים ביעילות ולפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר.

מגיעות לאליה ואחיו פניות בסגנון של אחים או הורים שרוצים לסדר, לנקות ולתת את הכבוד הראוי למשפחה את הקבר של ילדיהם או האחים שלהם הם עושים הכל כדי שהמשפחה לא תטריח את עצמה בסידור ותשאיר את זה לטיפולם, הרבה פעמים מוצאים את עצמם עוזרים למשפחה שגרה רחוק מהקבר ורוצה לדעת שהקבר מסודר ומוכן לקראת הגעת המשפחה, זה מסוג הרגעים שאיליה ואחיו מבינים מבין שהעבודה מדובר גם בתרומה לקהילה.

יש פעמים שאנשים מתקשרים ומבקשים להגיע להתנדב, לתקן מצבות שבורות של אנשים שהם לאו דווקא מכירים ומבקשים שבזיכרון יעזרו בחיבור.

פרויקט ההנצחה הווירטואלי לנרצחי הנובה הוא רק אחד מתחומי העבודה של הסטארט-אפ Bezikaron  – “בזיכרון” החברה מציעה גם הקמת אתרי הנצחה וירטואליים למוסדות חינוך, מוזיאונים וארגונים המבקשים להנציח את זכרם של האנשים החשובים להם.

איוון מנילוב:  ”חשוב לי ברמה האישית להמשיך ולשמור על הנצחתם של הנרצחים גם ב7/10 וגם הנופלים שמגנים עלינו. הזיקה למדינה ולאהבת הארץ תמיד קיימת אבל הכל מתעצם ומתחזק בזכות העבודה שלנו”

איליה מנילוב: “המטרה שלנו זה לחבר בין אנשים, להנציח את היקרים להם מכל ולא לשכוח, אני מפחד שעוד כמה שנים אנשים יתחילו לשכוח את מה שהעם שלנו עבר, מה שאנחנו עברנו נטו על היותנו יהודים, אני חוויתי יחד עם משפחתי אנטישמיות בברית המועצות, מהות השם של החברה שלנו כשמו כן הוא ”בזכרון” המצבה זה הדבר האחרון שנשאר לנו מהיקרים לנו מכל ומן הראוי שזה יהיה מכובד, זוהי עבודתנו לשמור, לשמר ולהקים מחדש כדי שאף אחד לא ישכח.”

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: איתי בלסן, צלם מכון ויצמן למדע.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן