news08.net/ads.txt

סליחה, ציפי! | הטור של אמיר ירון

ציפי לבני

 

יש הטוענים שהגיע הזמן לעשות לציפי ליבני את מה שהיא עשתה לשאול מופז, אך לא בבית ספרנו! היה עושה נכון היו”ר אבי גבאי אם היה כובש את הכעס שלו כלפיי עמדותיה של ליבני ומודיע לה בדרך סבירה את החלטתו

למען הגילוי הנאות, אני חבר מפלגת העבודה ולא הייתי מתומכי אבי גבאי, יו”ר מפלגת העבודה  בבחירות שהתקיימו לראשות העבודה. עם בחירתו של אבי גבאי ידעתי, שצריך וחייבים להעניק לו האת הגיבוי המקסימלי כדי לחולל את השינויים שרבים מאיתנו רואים כחיוניים – הן במפלגה והן  במדינה, ראיתי כחובה להתייצב ולתמוך ביו”ר הנבחר. כל חבר במפלגה מכיר את העבר ה”עשיר” בהדחות של היו”ר, ולכן היה ברור שצריך לעשות את הכל כדי לשנות שת הסטטיסטיקה הבעייתית של תרבות ההדחות במפלגה. ולכן כאשר ביקש היו”ר להעניק לו אפשרות לשריין מספר מקומות לרשימה של המפלגה לכנסת הבאה הוא קיבל את מלוא הגיבוי לכך, למרות שנושא השריונים הוא בעייתי ובלתי נסבל בעיני רבים, אבל ידענו שיש צורך לקדם את הסיכוי לחולל את השינוי במדינה ולנצח את הבחירות ואם לצורך כך צריך ל”התקפל” אז זה מה שקרה.

חייבים להדגיש שלמרות הסטטיסטיקה העגומה אף אחד מחברי המפלגה לא רואה בהדחות של יו”ר העבודה יעד עליון או מטרת על וכל זאת כי זה ה-dna של המפלגה, אף אחד לא מתעורר פתאום בבוקר וכל מה שעולה על דעתו זה איך לשמר את הסטטיסטיקה. לכולם ברור שהגיעה העת לשמר את היציבות ולהחזיר שפיות לנעשה במפלגה. לא היה יו”ר שזכה לתמיכה כה משמעותית כאבי גבאי.

ומכאן אני עובר לישיבת הסיעה השבוע, שאולי שופכת אור על הסיבות לאי השקט הכרוני שקיים במפלגה, לישיבה בה ריסק היו”ר את המחנה הציוני לקול מצהלות של רבים מהח”כים שהבינו שמקומם אינו מובטח בכנסת הבאה. אינני מתומכי ציפי ליבני, מעולם לא קיימתי איתה ישיבה או פגישה כלשהי, אני גם לא חושב ש”ההשפלה” שהיא עברה יש לה מאפיינים שוביניסטים. אני גם לא רוצה להעמיד את ההחלטה של גבאי למבחן המנדטים, בחזקת האם יהיה במהלך זה כדי להוסיף מנדטים בסקרים?

אבל יש מקום למחאה על הדרך בה הוא בחר להודיע על החלטתו, דרך שרחוקה מלהיראות מנהיגותית. לנצל את נוכחותם של אמצעי התקשורת, ובהפתעה גדולה להטיל את הפצצה . זה מעשה שלא ייעשה, מאוד דומה לדרך בה בחר דני איילון סגן שר החוץ להשפיל את השגריר התורכי בזמנו, מעשה שזכה לביקורת עצומה מכל גווני הקשת הפוליטית כולל של בכירי העבודה. ואתה שואל את עצמך למה כך? אי אפשר היה למצוא דרך מכובדת יותר? אי אפשר היה לקרוא לציפי ליבני שעה לפני ישיבת הסיעה, לעדכן אותה בפרטי ההחלטה ולתת לה את האפשרות להתכונן כיאות או להיעדר מהזובור?

יש הטוענים שהגיע הזמן לעשות לציפי ליבני את מה שהיא עשתה לשאול מופז! לא בבית ספרנו! היה עושה נכון היו”ר אם היה כובש את הכעס שלו כלפיי עמדותיה של ליבני ומודיע לה בדרך סבירה את החלטתו. וזה לא משנה איך מתנהלים בשכונה(!) כדברי גבאי, שלום עושים עם אלה שלא בהכרח מסכימים עם דרכך אבל גם עם חברים, ובפרט עם חברים לדרך, שהלכו איתנו כברת דרך ארוכה בימים שהיו קשים מאוד לעבודה, שבסיומם זכתה העבודה לתוצאה מאוד מכובדת בבחירות האחרונות – ולציפי ליבני היתה תרומה מכובדת להצלחה זו!

בתרבות הפוליטית שאני מכיר יש מקום של כבוד למילה סליחה, ולכן היה עושה נכון גבאי אם היה מתייצב בסיעה ומתנצל על התנהלות בעייתית זו ומבקש סליחה – וכל זאת מבלי לשנות את החלטתו לפרק את המחנה הציוני. אם הוא לא עושה זאת הרי כל שנשאר לי זה לבטא את עמדותיהם של רבים מחבריי שהם תומכי העבודה ולהתנצל בפניי ציפי ליבני על מה שעברה בישיבת הסיעה!

 

צילום-ציפי לבני (צילום: מתוך דף הפייסבוק)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן