סמדר אהרוני: “כל עוד הציבור בנס ציונה ירצה שאמשיך לשרת אותו, כך אעשה”

שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות לקראת הבחירות המוניציפליות, משיבה אהרוני על הבחירה בתיק הרווחה, ההישגים בתקופתה והחזון לעתיד, לצד ראש העיר בוקסר.

מי לא מכיר את האשה הכי חזקה בנס ציונה סמדר אהרוני – סגנית ומ”מ ראש עיריית נס ציונה, הממונה על תיק הרווחה בעיר, מכהנת כיו”ר ועדת הנצחה, ועדת בטיחות בדרכים, ועדת מיגור אלימות וחברה במרבית הועדות העירוניות.

שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות לקראת הבחירות המוניציפליות, משיבה אהרוני על הבחירה בתיק הרווחה, ההישגים בתקופתה והחזון לעתיד, לצד ראש העיר בוקסר.

מתוך כל התיקים בעיר, למה בחרת דוקא בתיק הרווחה?

“התשובה לכך, מתחילה אי שם. את חיי בזירה הציבורית התחלתי לפני כ-40 שנה, עת עבדתי כיועצת שר החינוך לשעבר, יוסי שריד ז”ל. כבר אז, עבדתי בתחושת שליחות, מתוך אני מאמין שלכל ילד ולכל ילדה – זכות שווה לצמוח ולהתפתח בחברה. באותה תקופה הקמתי את פרלמנט הילדים שמחנך דורות רבים של ילדים לערכי דמורקטיה וליברליות בתהליך קבלת ההחלטות. אני מאמינה שערכים שנספגים בגיל צעיר, מתעצמים ומעצבים דור של מנהיגות חדשה ואיכותית. בהמשך, יזמתי את חוג גלגלי רנ”י. חוג ריקודים המשלב רקדנים ונכים בכיסאות גלגלים. אותו חוג שהקמתי, ועליו נלחמתי בחיתוליו, התגלגל וצמח ללהקה ייצוגית מרשימה, המופיעה ברחבי הארץ ובעולם. לימים, כיהנתי כראש לשכת שר התעשייה והמסחר, רן כהן שיזם את חוק הדיור הציבורי. החשיפה לאנשי הרווחה התעוררה כשפעלתי רבות למען קידום הדיירים הציבוריים. כיום, אני מסכמת קדנציה רביעית במועצת העיר נס ציונה. בכל שנותיי אלה, אני ממונה על תיק הרווחה בעיר. 15 שנים מתוכם, בהתנדבות מלאה. במבט לאחור, תחושת השליחות, עימה פעלתי במרץ רב, הביאה אותי למגוון תפקידים ציבוריים, כשהרווחה והעזרה ההדדית בראש מעייני”.

בואי נדבר תכל’ס. מה הישגייך בקדנציה הנוכחית?

“בקדנציה הזו כסגנית וממלאת מקום ראש העיר, אני ממשיכה להחזיק את תיק הרווחה. הרווחה, בשנים האחרונות, עברה מהפך בעיר. זה התחיל כשעברנו למבנה חדש, המכבד את מקבלי השירות ואת נותניו עם נגישות לתחבורה ציבורית. מבנה משותף לאגף הרווחה ולחינוך, מתוך הבנה כי בשל נקודות משיקות בין האגפים, יש צורך בטיפול משולב. בשנים קודמות, אגף הרווחה, שכן במרתפי בנין העירייה. היציאה ממנו למקום מרווח, למקום של נראות, תחת שמו החדש – האגף לשירותים חברתיים, מסמלים תפיסת עולם חדשה. בה יש התייחסות לכל צרכי הקהילה. פתחנו מספר מסגרות לבעלי צרכים מיוחדים. דבר שלא הצלחתי לקדם לפני כן. כיום פועלות בעיר מסגרות מהגיל הרך ועד למתבגרים מעל גיל 21. גאה במיוחד במרכז היום שהוקם בפארק המדע המהווה בין היתר מקור פרנסה לחוסים בו. בנוסף, פתחנו מרכז משפחות לבעלי צרכים מיוחדים.

הוענקו מלגות לנשים מעל גיל 30 המעוניינות ללמוד לתואר ראשון. לראשונה, הוקם קורס דירקטוריות מסובסד לנשים בנס ציונה. הקמנו את שיל”א – מרכז שירות לנשים, מתוך הבנה כי ישנם נושאים המייחדים נשים בלבד. הרחבנו את המענים לנשים הנמצאות במעגל האלימות, פתחנו סדנאות לגברים, לשינוי התנהגותי.

ככלל, פיתחנו מענים רבים ושירותים למען נשים, ילדים בסיכון. למען האמת, תיק הרווחה והשירותים החברתיים נסק לגבהים אחרים והכל בזכות שיתוף פעולה עם ראש העיר שרואה עין בעין את צרכי הציבור. דוגמא נוספת לחשיבה משותפת ושיתוף פעולה פורה בין ראש העיר לביני, שיפוץ החלקה הצבאית בעיר. נושא אותו קידמתי כיו”ר ועדת ההנצחה. לפני כשנתיים הובלתי לשיפוץ נרחב של כל החלקה הצבאית. החלקה השתנתה וטופחה ללא היכר. על כך, הוסיף ראש העיר וסלל מחדש דרך מוארת לבית העלמין. כביש שהיה שנים, מקוטע, חשוך ולא בטיחותי.

בנושא הבטיחות, הרחבתי את הועדה בראשותי. הקמתי צוות מתנדבים פעיל, המתפקד מדי בוקר וצהריים, בדרכים הצמודות לבתי הספר בעיר, ומסייע בחצייה בטוחה. חייבת לציין בהזדמנות זו, את המרקם האנושי המיוחד בנס ציונה. עיר קהילתית ומתנדבת, עם לב של מושבה.

מהן התוכניות להמשך?

יחד עם כל העשייה המרובה, עבודה רבה עוד לפנינו. בתחום החינוך, אני מבקשת להמשיך את המגמה של פיתוח זרמים שונים החינוך. כיום בעיר ארבעה זרמי חינוך שונים: ממלכתי, דתי, מונטסורי ואנתרופוסופי. בנוסף, יש צורך להגדיל את ההקצאה לתנועות הנוער, במיוחד לאור העובדה שהממשלה הנוכחית מבקשת לצמצם את התקציבים המוענקים להם. אפעל להגדלת התמיכות וסבסוד תנועות הנוער. מבחינתי, תנועות הנוער הם חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך בעיר המעודדת עצמאות וחיזוק לערכים. אני רואה זכות וחובה להמשיך ולפתח את המערך הקיים.

מטרה נוספת ששמנו לפנינו, הגדלת מצאי הדירות למשפחות צעירות. מגמה אותה התחלנו השנה, במיזמים של פינוי בינוי ובבניה חדשה. לצורך זה, הקצנו 20% מהדירות יהיו דירות  שלושה חדרים על מנת לאפשר לצעירי העיר לרכוש דירה ראשונה בנס ציונה. בכלל, מתחילת הקדנציה יש תנופה של התחדשות עירונית בנס ציונה. אנו שמחים ומברכים על כל מיזם שיוצא לדרך מחודשת.

הקדנציה הזו, התחלנו בתוכנית להקמת מרכזי בילוי ופנאי חדשים. מניחה שנוכל להנות מהפירות כבר בשנים הקרובות. יש עוד המון תוכניות בקנה. שווה לחכות.

איך השפיעו עלייך אירועי השבעה באוקטובר?

“מדובר באירוע רצחני קשה, הן ברמה האישית והן ברמה הלאומית. תחושת ההלם הראשוני התחלפה מיד לעשיה כשהתכנסנו בחמ”ל העירוני. לצערנו, גם במתקפה, כמו בשנות הקורונה, נוכחנו לגלות, כי אין הנחיה ממשלתית. הרשות בפני עצמה. ראש העיר, שמואל בוקסר, ניהל את החמ”ל ביד רמה. החל מפינוי התושבים, שבתיהם נפגעו, ועד למערך הסברה מקצועי, שדיוור ועדכן את התושבים בזמן אמת. תושבים רבים, הודו לנו על שטף העדכונים בזמן אמת, תחושה שיש על מי לסמוך. אין לי ספק שהניסיון של ראש העיר בנושא, בא לידי ביטוי בימים קשים אלה”.

מהו האני מאמין שלך?

“אני מאמינה שערכים אותם ספגת בילדותך, יהיו תמיד נר לרגלך. אותי חינכו ל- “אהבת לרעך כמוך”. שם, בכבוד ואהבה, הכל מתחיל ונגמר. קהילתיות, ערבות הדדית וטיפוח ההתנדבות – מבטיחים מקום טוב יותר לכולם”.

לסיום, מתי תהיי ראש העיר נס ציונה?

“כרגע אני סגנית וממלאת מקום ראש העיר, וכך יהיה גם בפעם הבאה. מה יקרה אחרי? זה כבר תלוי בציבור. כל עוד הציבור ירצה שאמשיך לשרת אותו, כך אעשה. אני פה בתפקיד השליחה”.

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – הבמה הפוליטית, בחירות לחצו כאן

צילום: יחצ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן