news08.net/ads.txt

עובדי עיריה למדו לחלץ ילדים שננעלו ברכב, ראש העיר מיכאל וידל: “שיתוף פעולה עם ארגון ידידים הוא זכות בשבילנו”

פגישה מוצלחת התקיימה בין ראש עיריית רמלה לנציגי ארגון ידידים – אסף מסיקה, סגן מנהל מרחב שפלה וניסים שרביט, סגן מנהל סניף רמלה-לוד, בה סיכמו השלושה על שיתופי פעולה במספר תחומים • בנוסף, קיימו בידידים הדרכה מקצועית לאנשי הפיקוח והשיטור המשולב של העירייה • מתנדבי ידידים מספקים עזרה ראשונה לא רפואית בדרכים ובבתים 24 שעות ביממה, למעט שבת וחג

בתחילת הפגישה סקרו מנהלי הארגון את פעילות ידידים ברמה הארצית ולאחר מכן הציגו נתונים על פעילות הארגון ברחבי העיר והסביבה. במהלך הפגישה הועלו נושאים שונים וסוכם על שיתוף פעולה בין הצדדים במגוון נושאים, ביניהם: שיתוף פעולה בין המוקד העירוני ומוקד ידידים, פעילות המתנדבים וקיום ימי הדרכה למתנדבים חדשים, מענה של מתנדבי ידידים בשעת חירום ובאירועים משמעותיים בעיר, פרסום הארגון במדיה העומדת לרשותה של העירייה, וכן סיוע העירייה בהגדלת מעגל המתנדבים של הארגון על ידי הסברה והנגשת המידע לתושבים. בנוסף, העירייה הציעה את מבניה לשירות הארגון לצורך הדרכות ואף מקדמת בימים אלו מתן מבנה קבוע לארגון שישמש כ”בית מתנדב”.

אחד הנושאים שעלה לדיון בפגישה אשר בא לידי ביטוי בפועל בימים האחרונים, הוא שיתוף פעולה בין הפיקוח והשיטור העירוני לבין ארגון ידידים, זאת על מנת להרחיב את הסיוע שניתן לתושבים בעתות חירום, גם בנושאים שאינם באחריות ישירה של העירייה. במפגש שהתקיים בהשתתפות יצחק אסרף – מנהל אגף ביטחון ושיטור של עיריית רמלה, לני ממן – מנהלת מוקד העירייה, פלי בן שבת – מנהלת מחלקת פיקוח ושיטור וניסים שרביט – סג”מ סניף רמלה-לוד בידידים, קיבלו אנשי הפיקוח העירוני והשיטור המשולב הדרכה מקצועית בנושא פתיחת רכבים נעולים לצורך חילוץ ילדים שננעלו ברכב. לאחר מכן צוידה כל ניידת פיקוח עירוני בערכת פתיחה תרומת חברת ‘פז’. ההדרכה החשובה התקיימה ביוזמת העירייה, כשהידע העיוני והמעשי הועבר ע”י מדריכים מוסמכים מטעם ארגון ידידים. ההדרכה התקיימה באוויר הפתוח, כשבמהלכה כונסו המשתתפים למתחם ייעודי בו ניתן להתאמן באופן מעשי על תרגיל החילוץ, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

כידוע, מתנדבי ארגון ידידים מספקים סיוע בשלל תחומים, ביניהם: סיוע בהחלפת גלגל, התנעת רכבים, מילוי מים/שמן/דלק בכבישים מהירים, ובפתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי ללא כל נזק. בנוסף, מתנדבי ידידים מבצעים חילוצי שטח לרכבים שהתחפרו, מסייעים בפתיחת דלתות בתים שנטרקו ועוברים הכשרות מקצועיות לחילוץ לכודים ממעליות. כיום מונה הארגון למעלה מ-40,000 מתנדבים ומתנדבות. עשרות מהם פועלים בתחום העיר רמלה והיישובים הסמוכים. כעת פועל הארגון להרחיב את מעגל המתנדבים. בשנה החולפת מתנדבי הארגון סייעו בהצלחה ליותר מ-450,000 אזרחים, אשר נתקעו בדרכים או בבתים ברחבי הארץ.

מנכ”ל ידידים, ישראל אלמסי: “משמח אותי לראות את הרוח הגבית שאנו מקבלים מנושאי התפקידים בעיריית רמלה ומודים לראש העיר מר מיכאל וידל ולשאר הצוות על נתינת היד ושיתוף הפעולה. אנו עסוקים כל העת בחיבורים, וההבנה בצורך לסייע ולהראות את הפנים היפות של ישראל באה לידי ביטוי גם כאן בעיר רמלה, לטובת תושבי העיר והסביבה”.

ראש העיר, מיכאל וידל: “רוח הפעולה של ארגון ידידים מתחברת בצורה מושלמת אלינו. אנחנו בעיר רמלה, פועלים כל העת להגביר את נושא הדאגה לזולת והסיוע האחד לשני, אנו מזדהים מאוד עם אופי הפעילות של ידידים, ומעוניינים להגדיל את רוח ההתנדבות השורה בקרב התושבים. שיתוף פעולה עם ארגון ידידים זהו זכות בשבילנו בכך שהארגון פועל בעירנו ביתר שאת וביתר עוז. בשם ערך הנתינה משמח אותי מאוד לתת יד לפעילות החשובה שמציע הארגון”.

לייזי שטרן, סמנכ”ל ארגון ידידים, התייחס להדרכת הפיקוח העירוני: “אנו שמחים לשתף את הידע המקצועי עם גורמים נוספים. הדרכה חשובה זו מתקיימת כחלק טבעי משיתוף הפעולה ההדוק עם רשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ, ובכללן העיר רמלה, לטובת התושבים וכלל אזרחי ישראל”.

יצחק אסרף, מנהל אגף הביטחון, ציין כי הוא “שמח על שיתוף הפעולה בין עמותת ידידים לעיריית רמלה, אין ספק שמדובר במהלך מבורך שנראה ממנו תוצאות טובות ומועילות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן