עודד עמרם, בעקבות אפשרות מינוי רב ספרדי: “מאיפה מקור המימון? לא ייתכן שעלות הרב תיפול על חשבון התושבים, והאם אנחנו צריכים לייבא רב? מה, הרבנים של רחובות פסולים? זו רק יריית הפתיחה”

יו”ר ההסתדרות במרחב הביע כעס רב לאחר שיו”ר ש”ס השר, אריה דרעי, סיכם עם ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, במהלך הפגישה ביניהם בשלהי השבוע, על מינוי רב נוסף לעיר, רב ספרדי. כידוע, בש”ס עוסקים בבחירות לרבנות בעיר מזה מספר חודשים, כאשר עיקר העבודה עוסקת בניסיון להוסיף תקן לרב עיר נוסף – רב ראשי ספרדי, אם כי במשרד המשפטים, לא ממהרים לאשר זאת. עמרם פגש את דרעי במעלית בניין העיריה בביקורו ביום שלישי ודחף לידו מכתב אותו שלח אליו כבר בחודש יולי אשתקד, מכתב אשר לא זכה להתייחסות.


המכתב ששלח עודד עמרם לשר דרעי בחודש יולי - עליו לא נענה.
המכתב ששלח עודד עמרם לשר דרעי בחודש יולי – עליו לא נענה.

“נודע כי בימים אלו מתגבשת לה הסכמה למינוי ובחירת רב ספרדי ברחובות”, כתב עמרם במכתב שמוען גם לראש העיר מלול, שר הדתות, חה”כ דוד אזולאי וחברי מועצת העיר, ובו המשיך: “הריני להבהיר כי המועצה הדתית ברחובות עברה תהליך של התייעלות, תכנית הבראה ואף מונה לה חשב מלווה. עיריית רחובות נאנקת תחת עול התקציב ובקושי מסיימת את השנה באיזון. חישובי עלות של רב ראשי הינם כשש מאות אלף בשנה ואינני מבין מאיפה הכסף לממן עוד רב ראשי ברחובות. להזכירך, ברחובות יש רב ראשי, הרב שמחה הכהן קוק שליט”א שמנהל ביד רמה את נושא הדת ברחובות. לאור כל הנאמר לעיל, בתמצית, ולשמירת הקופה הציבורית זה יהיה בלתי אחראי למנות רב נוסף לעיר ועל כן אבקש לדחות את המינוי לימים טובים יותר”.

עמרם התייחס הבוקר (שישי) לסוגיה ואמר: “מרבית חברי המועצה פנו אליי והם תומכים בי במהלך. אנו נדרוש לדעת קודם כל מאיפה מקור המימון? לא ייתכן שהעלות של הרב, שש מאות אלף שקלים, תיפול על חשבון התושבים ובמיוחד כאשר יש רב מצוין, שמחה הכהן קוק, שכולם מתיישרים על פי פסיקותיו והוא מקובל על רוב הציבור.

“דבר שני”, המשיך, “אם כבר רוצים להביא רב ספרדי, לא ייתכן שנייבא רב מחוץ לעיר. בל נשכח, אנחנו רחובות, נאורים, משכילים, עיר המדע, אז אנחנו צריכים להביא רבנים מבחוץ? מה, הרבנים של רחובות פסולים? אני לא מבין מה קורה פה, אבל בכל מקרה אנחנו – חברי המועצה, ראשי השכונות וראשי הוועדים – הולכים להיאבק על הנושא הזה. זו רק יריית הפתיחה”.

מלול ודרעי בפגישתם, השבוע (צילום: פייסבוק-עיריית רחובות)
מלול ודרעי בפגישתם, השבוע

בכדי להשלים את התמונה יצוין כי דרעי אמר בביקורו שבקרוב יתחיל את הליך בחירת הרב הראשי הספרדי לרחובות: “עד כה הדבר לא התאפשר בגלל מצבה של המועצה הדתית”, סיפר, “כעת הגענו לסיכום עם העירייה שתאשר בשלב הראשון תקן של 75% משרה לרב הספרדי, כאשר בהתייצבות המועצה הדתית נגיע ל100% משרה. לדבריו, “רב ראשי ספרדי ברחובות הוא דבר שיש לו דרישה גבוהה בקרב תושבי העיר, המבקשים דמות רבנית שתנווט את דרכם לפי מנהגיהם. ידוע כמה מרן הגר”ע יוסף זצוק”ל ייחל וקיווה לכך, אנחנו מקווים כי בקרוב להגשים את שאיפתו”.

כעת, המועמד המוביל הוא הגאון רבי גדעון בן משה משכונת הר נוף בירושלים, הזוכה לתמיכה של מלול.

גולשים יקרים, לקבלת החדשות בזמן אמת, הנכם מוזמנים להוריד בחינם את האפליקציה של רחובות היום מחנות ההורדות שבסמארטפון שלכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן