news08.net/ads.txt

עוד מעט עוד קצת, מאמץ אחרון לפני ירושלים | טקס זכרון ליהודי אתיופיה שנספו בסודאן בדרכם לארץ ישראל נערך ב’בית סולומון’

טקס זכרון ליהודי אתיופיה שנספו בסודאן בדרכם לארץ ישראל נערך ביום רביעי השבוע במועדון בית סולומון בעיר. הטקס נערך במעמד מ”מ וסגן ראש העיר ד”ר אהוד ויצמן, חבר המועצה שחר סימנה, חבר המועצה אלי מזוז, מנכ”ל העירייה, דוד שטרית, הקייסים, בני המשפחות וחברי הקהילה בעיר.

אהוד וויצמן אמר כי “שנה אחר שנה אנו מצווים לזכור את מסירות הנפש ושאר הרוח של העולים והנספים שחרפו נפשם בדרכם ארצה. לראש העיר צבי גוב-ארי, לחבר המועצה שחר סימנה ולי יש נכונות גדולה להמשיך ולעשות למען הקהילה הנפלאה בעירנו”.

בטקס מרגש שנערך בשעות אחר הצהריים חנכה העירייה בכיכר שבזי-אבוחצירא את האנדרטה וזכר הניספים מסודאן. חבר המועצה שחר סימנה, הקייסים, מ”מ וסגן ראש העיר ד”ר אהוד ויצמן ובני המשפחות הניחו זרים והסירו את הלוט מעל שלט הזכרון.

חבר המועצה, שחר סימנה, נציג הקהילה במועצת העיר, נשא דברים מרגשים וסיפר כי הוא עצמו עשה את המסע הארוך מאתיופיה לארץ ישראל. “את הכמיהה והכיסופים לירושלים ינקתי מהחינוך של משפחתי, הייתי החלוץ במשפחתי ואחריי עלו טיפין טיפין אחרים. במהלך “מבצע משה” כיננה בי המחשבה שאם אזכה להגיע לישראל אקדיש עצמי למען הקהילה ולעזור לכל אחת ואחד להשתלב בחברה הישראלית. אני נרגש מכך שקיימתי את הנדר אותו נדרתי במדבר”. סימנה הודה בחום לראש העיר צבי גוב-ארי על תמיכתו הגדולה בקהילה ושיתוף הפעולה ההדוק ואיחל לו בריאות טובה והחלמה מהירה. סימנה שיבח את ראש העיר על נכונותו ותמיכתו ביוזמה להקמת האנדרטה והכבוד שהוא רוחש לבני הקהילה.

את הטקס הנחה מנהל מוקד הקליטה יעקב אנגדאו במהלכו הודלקו נרות זכרון, הוצגה תערוכת זכרון המתעדת את סיפור המסע מאתיופיה ונישאו תפילות וברכות מפי הקייסים המכובדים של הקהילה בעיר. בהמשך סיפר פעיל העלייה, ישעיהו צ`נה את סיפור העלייה המרגש מאתיופיה דרך סודאן, על התלאות הרבות וההגעה לארץ הקודש.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן