עיריית שדרות מתריעה: “מחסור בפקחים לצד עליה משמעותית במספר הקריאות”

“מוטב להפנים מהר כי המציאות השתנתה, ועמה הצרכים של תושבי העיר שדרות. לא נתפשר על מאה אחוז ביטחון קהילתי, ויכולת למתן מענה מקיף לכל צורך של תושב העיר. זה מגיע להם יותר מתמיד”

“אנו מתמודדים עם עלייה משמעותית במספר הקריאות למוקד העירייה ולמשטרה מאז השיבה לעיר, אולם אין לנו די כוח אדם – יחד עם הקמת התחנה הזמנית מחוץ לעיר, מתן התגובה נפגע קשות”, כך ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, על דרישתו להוספת תקנים לשיטור העירוני.

בשנת 2016 הוחלט על הקמת השיטור העירוני בארץ, ובמסגרתו נקבע מדד לכמות פקחים ושוטרים על פי מספר התושבים בעיר. לשדרות הוקצו 7 פקחים ו-13 שוטרים, בהתאם ל-21,000 תושבים שמנתה העיר דאז. אולם כעת, כמעט כעשור לאחר מכן, העיר מונה כבר 36 אלף תושבים והצפי כי בשנים הקרובות יגיע מספר התושבים ליותר מ-70 אלף ומספר הפקחים נותר 7 בלבד.

על רקע השיבה לעיר לאחר חודשים של שהות התושבים בבתי מלון ברחבי הארץ העלה טל מחי, מנהל השיטור העירוני של שדרות בפני מנהלת תקומה והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, צורך דחוף ומיידי בעוד 6 פקחים לשיטור העירוני, אולם בקשתו נדחתה.

“מאז שבו תושבי שדרות אנו מתמודדים עם כמות עצומה של פניות למוקד העירוני ואין לנו די פקחים למתן מענה ראוי”, אומר מחי, “יתרה מכך, כשנקבע התקן למספר הפקחים, בשדרות התגוררו 21 אלף תושבים בלבד ואילו כיום העיר שילשה את עצמה, אולם מעולם לא עודכן מספר הפקחים. לפני כשבועיים דרשתי ממנהלת תקומה ומהשר לביטחון לאומי תוספת של פקחים אולם נדחיתי על הסף. לכך מצטרפת העובדה כי תחנת המשטרה של שדרות, אשר נהרסה כליל במסגרת המלחמה, פועלת כעת מחוץ לעיר, וזמן התגובה נפגע גם כן. “לא הגיוני שאין תחנת משטרה בעיר וחסרים פקחים. הציבור שחזר לעיר, ובמיוחד בני הנוער, מחייב מתן מענה מוגבר מהרגיל אולם לצערי אנו לא מגיעים לכולם”, מוסיף מחי.

רק בשבוע שעבר זכה טל מחי, לתעודת הוקרה ממפכ”ל המשטרה וממפקד מחוז הדרום במשטרה, על פועלו במסגרת מלחמת חרבות ברזל ויחידת השיטור העירוני בשדרות זכתה בפרס יחידה ארצית מצטיינת.

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות:

“השכל הישר אינו יכול לתפוס את גודל האבסורד. מה עוד עלינו לעשות לבד? לאמן את תושבי שדרות בפיקוח ושיטור? מוטב להפנים מהר כי המציאות השתנתה, ועמה הצרכים של תושבי העיר שדרות. לא נתפשר על מאה אחוז ביטחון קהילתי, ויכולת למתן מענה מקיף לכל צורך של תושב העיר. זה מגיע להם יותר מתמיד”.

מערך האכיפה העירוני הוא כוח משולב הכולל כוחות שיטור ופיקוח עירוני שמטרתו להרתיע, למנוע ולאכוף עבירות בתחומי איכות החיים, אלימות והתנהגות אנטי-חברתית. ראש הרשות מוביל את המערך וקובע את המדיניות וסדר העדיפות העירונית בתיאום עם המשטרה.

יעדי מערך השיטור העירוני הם ליצור סביבת חיים מוגנת ואיכותית התורמת ליצירת רמה גבוהה של ביטחון אישי במרחב העירוני.

ברמה המוניציפאלית, יעד המערך הוא לבצע אכיפה עירונית ייעודית בשיתוף פעולה (משטרה ורשות מקומית) למניעה ולטיפול באירועים בתחומי איכות החיים, האלימות והתנהגות אנטי חברתיות בשטח המוניציפלי של הרשות על מנת להגביר את תחושת הביטחון של הציבור.

מטרות המערך כוללות מתן תגובה מהירה לאירועים והגברת הביטחון האישי של התושבים, סיוע למשטרה במניעה וטיפול בתופעות בריונות, אלימות וונדליזם במרחב הציבורי, מניעה וטיפול באירועי איכות חיים, טיפול בעבירות רישוי ובנייה וביצוע צווי בתי משפט עירוניים, טיפול בעבירות בתחום האלכוהול ובריונות בתנועה, וסיוע לאבטחת אירועים עירוניים תחת כיפת השמיים.

◼️ לקבוצת חדשות שדרות בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום ארכיון של ראש העיר, המנכ”ל ופקחי השיטור העירוני.

צילום: עיריית שדרות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן