news08.net/ads.txt

עצוב: הניצול היחיד בעולם ממרד סוביבור נפטר הלילה בבית הסיעודי שבמועצה אזורית נחל שורק

סמיון רוזנפלד, הניצול היחידי ממרד סוביבור התגורר בבית הסיעודי שביד בנימין בשנים האחרונות לחייו.

סמיון נולד בשנת 1922 בכפר קטן באוקראינה ועד למלחמה לא הרגיש כלל אנטישמיות. ב1940 התגייס לצבא האדום ובזמן שלחם נגד הגרמנים נרצחה כל משפחתו בקבר אחים סמוך לכפר בו התגוררו. בשנת 1941 נפצע בקרב ונלקח כשבוי מלחמה למחנה הריכוז במינסק. בסוף 1943 פורק המחנה והאנשים שבו נשלחו בשני טרנספורטים לפולין – האחד למחנה ההשמדה מיידנק והשני לסוביבור.

* סמיון רוזנפלד ז”ל עם אלי אסקוזידו

במרד, הרעיון היה שכל אחד יהיה אחראי על הנאצי שהזמין ממנו עבודה וכשהם יגיעו יכו אותם עם הגרזנים. תוכנית הפעולה הצליחה כמעט באופן מלא ו-11 קציני אס אס נרצחו. השלושה שניצלו גילו את התכנית וגרמו ליהודים לברוח על נפשם. מסוביבור יצאו בערך 300 אנשים אך בדרך כמעט כולם נהרגו. החיילים האוקראינים שהיו במגדלי השמירה ירו עלינו וחלק נהרגו ממוקשים. משם ברחו ליער והסתתרו בו עד סיום המלחמה.

ראש מועצת נחל שורק, אלי אסקוזידו: “זכיתי כל בוקר לבקר אדם מיוחד וחייכן שלמרות כל מה שעבר תמיד היה אופטימי”.

הלווייתו תתקיים היום (שני) בבני עייש, על שעה מדוייקת נעדכן בהמשך – הציבור המעוניין לכבד את דרכו האחרונה מתבקש לשוב לידיעה זו ולהתעדכן מאוחר יותר. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן