news08.net/ads.txt

פוליטיקה « לחצים על מתן דיל להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר רחובות

מממ

האם סגן ראש העיר, יעשה את הצעד המתבקש ויתמודד מול אביו הרוחני, רחמים מלול? לדברי יועצו, גילי כהן מדובר בשטויות, אולם קשה להתעלם ממשבר האמון בין השניים, שעמדה בסימן מבחן במסיבת הברית לבנו של מתן, ממנו נעדר הראיס. ולא רק הוא

בימים האחרונים נפוצה השמועה לפיה מופעלים לחצים כבדים על סגן ראש העיר, מתן דיל, לחדש את המחשבה לרוץ לראשות העיר, כנגד האב הרוחני, רחמים מלול. אך האם לאחר שכבר הודיע יעז דיל לעשות כן? השמועות החלו לאחר שרחמים מלול החליט שלא להגיע לאירוע משפחתי של משפחת דיל שהכניסה את ילדם הרביעי בברית אברהם אבינו. גם סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום (יש עתיד); המשנה לראש העיר עו”ד יניב מרקוביץ’ (לב-רשימה מאוחדת העבודה&הליכוד), ד”ר רוני באום (לב-רשימה מאוחדת העבודה&הליכוד); מחזיק תיק התרבות, עודד עמרם ואפילו דודי אשכנזי ראש לשכת ראש העיר – לא הגיעו. היחיד שבכל זאת הגיע מהחבורה הפוליטית הוא בנצי שרעבי – ממלא מקום ראש העיר הגיע, שלשל מעטפה, בירך ויצא לאחר חמש דקות בדיוק. הפוליטיקה ברחובות מתחממת, נותרו עוד חודש וחצי בלבד עד למאני טיים.

מקורבים לדיל טוענים כי מופעלים עליו לחצים רבים לעשות את הצעד המתבקש במיוחד כעת לאור משבר אי האמון בין מלול ובינו. מלול אינו מכחיש כי קיים משבר בעוד דיל מצייר את הדברים כשגרה. לכל ברור כי הדברים אינם כתמול-שלשום, בוודאי לא כפי שהיה לפני שנתיים שלוש. מלול הרגיש נבגד, דיל הרגיש נבגד ובעוד הרוחות שקטו מבחוץ, נראה שבפנים הסערות רק נמשכו ואם לא די בכך, למלול יש יורש חדש: המשנה לראש העיר עו”ד יניב מרקוביץ’, שמסומן להיות הסגן החדש, בקדנציה הבאה.

 

למרות השאננות של מלול לקראת הבחירות הקרובות והתאוצה שצובר דיל באחרונה, נדמה כי לא צפוי מהפך כלשהו, בוודאי שלא בסוגיית ראש העיר. אגב, בסקר שבוצע בשלהי מרץ האחרון ובו נבדקה האפשרות שמלול ודיל יתחרו זה בזה, גבר מלול על דיל בהפרש גדול מאוד. בסקר שבוצע על ידי מאגר מוחות בניהולם של פרופ’ יצחק כ”ץ, פרופ’ ברוך מבורך וד”ר אמיר הורקין נבדק מעמדו של ראש העיר אשר זכה ל-83% אחוזים מקולות הבוחרים לעומת 17% שיתנו את קולם לדיל הצעיר. בסקר שבוצע על ידי הליכוד השתתפו 507 תושבי רחובות. אבל (וזה אבל גדול), אסור לשכוח ששמועות מהסוג הזה כבר היו בעבר. בשניים באפריל כאשר שהה בתאילנד עם רעייתו פרסם דיל רשומה (פוסט) ברשת החברתית וציין: “עזבו אותנו מספינים, סקרים הזויים ושמועות מופרכות”. רק בחודש מאי הודיע על כוונתו להמשיך במועצת העיר כהונה נוספת ובפעם הבאה, כאשר מלול יסיים לאייש את עמדת ראש העיר, יתמודד. “מי שבוחר ללכת עם האמת, צריך להיות מוכן לוותר לפעמים, להיפגע לעיתים, אבל בסוף האמת מנצחת! אני נחוש להיות ראש העיר של רחובות ואעשה זאת, אבל הדרך חשובה לא פחות מהמטרה. העובדה שאני לא מתמודד לראשות העיר, מחזקת את הצורך שלי באמון של התושבים. אני צריך אתכם איתי וביחד נתחיל לבנות את המחר שלנו”, ציין אז. יש לציין כי הקמפיין המוצלח של דיל, הנראה מכל עבר ברחובות העיר, יכול בן רגע להפוך לקמפיין לראשות עיר. לא בכדי גולשים תוהים בדף הפייסבוק שלו, כדלקמן: “לא ברור מהקמפיין האם אתה מתמודד לראשות העיר או רק למועצה?”. פנינו אל גילי כהן, יועצו של מתן דיל, שהכחיש את הדברים: “אין מה להגיב על זה, אין לי מה להגיב על שמועות, זה סתם שטויות”.

מנגד, בקבוצה של ראש העיר רחמים מלול, יודעים לספר כי רחמים מלול חד וברור. הוא קורא את כל הספינים הפוליטיים וקשה לערער את בטחונו או את האפשרות שלא ימשיך לאייש את כסא הראיס גם בחמש השנים הבאות. לא פעם אמרו מקורביו כי אם דיל יחליט להתמודד “תהיה זו מלחמת עולם, רחמים מלול לא פראייר אך עם זאת, במידה ומלול יחליט לתעדף את הקבוצה של מרקוביץ’, בלום ושות’ הרי שבמצב שכזה הקבוצה של דיל תילחם על מקומות רבים במועצה, יכנסו אופוזיציה חזקה ויעשו ‘טרור’ לאחר שמלול ישבץ את זהר בלום, יניב מרקוביץ’ ואחרים בעמדות מפתח. “מי שבגד או יבגוד במלול – שלא יצפה שהוא יישב בשקט ולא יעשה דבר”.

 

בראיון שהעניק ל”כל רחובות גדרה” לפני ארבעה חודשים אמר דיל: “אנחנו מכירים את הפוליטיקה והרבה מאוד אנשים קנו פופקורן ומושב בשורה הראשונה – ונהנו מכל המשבר הזה שאירע. אני יכול לומר לך דבר מאוד ברור: אני אוהב את רחמים, אני מעריך אותו מאוד וזה אף פעם לא ישתנה. בתוך הדבר הזה יש לי הכרת הטוב אליו. הבן אדם עשה בשבילי, הבן אדם עשה לעיר ועשה גם ברמה אישית שלי, ליווה אותי אפילו בעצה טובה מידי פעם, בתמיכה, באסטרטגיה פוליטית ואני מאוד מאוד מאמין באיש הזה – והלכתי איתו. בן אדם שהולך איתי בדרך כזאת – אני אף פעם לא אפגע בו בחזרה ולא יהיה מצב שאפגע ברחמים, אני לא במקום הזה ואני לא אעשה את זה”.

על העתיד הוסיף: “אני אוהב את העיר הזאת. התמצית של החיים שלי בסופו של דבר, כל ההוויה שלי – זו העיר רחובות. בחיים הפוליטיים זה בא על חשבון החיים האישיים, על חשבון המשפחה כי אין מה לעשות: מי שמכיר אותי יודע שאני עובד 19 שעות ביממה ואני נהנה מכל רגע ומבחינתי אני לא מדבר על הקרבה אפילו כי אני מוצא את הזמן למשפחה הפרטית שלי שהיא ברחובות, נולדתי כאן, גדלתי כאן, הקמתי את ביתי וכאן אני אשאר כל חיי. אני רוצה להיות ראש עיריית רחובות כי אני חושב שאני יכול לעשות טוב לעיר הזאת. לגבי העיתוי, מתי זה יקרה? בסופו של דבר זה תלוי ברחמים”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן