news08.net/ads.txt

פרסום ראשון (חדשות 08) | הממשלה אישרה: אילת וים המלח הם ‘איי תיירות ירוקים’ – הכניסה אליהם בהצגת תוצאת קורונה

יוזמת משרד התיירות להגדרת העיר אילת ואזור ים המלח כ”איי תיירות ירוקים” אושרה היום (ראשון) בישיבת הממשלה. לפי המתווה, קבינט הקורונה יהיה רשאי להכריז על העיר אילת ועל מתחם בתי המלון בים המלח כ’אזור תיירות מיוחד’. הכניסה לאזורי התיירות הירוקים תותנה בהצגת תוצאה שלילית עדכנית לבדיקת קורונה. המתווה יאפשר את פתיחת בתי המלון באזורים האמורים תוך הקפדה על שמירת הנחיות משרד הבריאות. בשלב מאוחר יותר ובאופן הדרגתי, החוק שיחוקק אף יאפשר פתיחת עסקים נוספים באזורים אלו, שישרתו את אורחי המלונות.

הרציונל שעומד בבסיסו של החוק נשען על שני היבטים עיקריים. הבריאותי: ייחודיותו של ים המלח מאפשרת קיום של ‘שטח סטרילי’ אליו יוכלו להגיע נופשים שימצאו שליליים לקורונה, ובכך ימוזער הסיכון להתפשטות הנגיף. במתחם מלונות ים המלח לא מתגוררת אוכלוסייה מקומית, שעשויה לבוא במגע עם אורחי המלונות. גם מאפייניה הגיאוגרפים של העיר אילת ובידודה היחסי מישובים קרובים, מעניקים לה מעמד של ‘אי תיירותי’ המאפשר את ניטור כניסת האנשים לעיר. העיקרון השני בחוק זה נשען על צורך כלכלי: אילת ואזור מלונות ים המלח מתפרנסים באופן כמעט בלעדי מעסקי התיירות והמלונאות. ביצוע ההחלטה צפוי להקטין את האבטלה באילת ובים המלח. והוא חלק מתכנית להבראת ענף התיירות, שנפגע באופן חמור במשבר הקורונה.

עם תחילתו של משבר הבריאות העולמי, ענף התיירות היה בין הראשונים להיפגע והוא עתיד להיות בין האחרונים להתאושש, בשל המגבלות החמורות ברחבי העולם. במסגרת התמודדות המדינה עם המשבר, הגבילה הממשלה את כניסת התיירים לארץ. כמו כן, לאור הניסיונות למנוע את התפשטות הנגיף בקרב האוכלוסייה המקומית החליטה הממשלה על הגבלות התנועה לפרקי זמן ממושכים – דבר שמנע מתושבי המדינה להתאכסן במתקני אירוח המתפרנסים מענף התיירות. אותן הגבלות פגעו באופן משמעותי בתעשייה שלמה ובמיוחד באזורים אלו, המהווים כ-30% מחדרי המלון בישראל. בשל דחיפות העניין וכדי למנוע את החרפת מצבם הכלכלי הקשה ממילא של אותם אזורים, משרד התיירות פעל להעברת המתווה באופן דחוף לצד מתווה הפיצוי למלונאים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן