news08.net/ads.txt

פרשת ההתעללות ברחובות: “המצב לא פשוט – גם נפשית”

סערת סרטון האלימות מרחובות: המשטרה עצרה חמישה נערים בתחילת השבוע לאחר שתקפו באכזריות נער בן 15 ברחובות ותיעדו. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות תיעוד האלימות הקשה שעלה לרשתות החברתיות, ובו נראים הנערים מכים באכזריות את הקורבן, שמסר את עדותו השבוע.

בסרטון שהופץ נראים ארבעה נערים בועטים בראשו ובגופו של הקורבן כשהוא שוכב על הרצפה. הוא מנסה לעמוד ולהתגונן, אך הם דוחפים אותו ומפילים אותו. ייתכן כי מדובר בחלק מסחיטה, שכן הנערים אומרים לו “תביא את הכסף”. מהחקירה עלה חשד לפיו, לפני כשבוע התגלה סכסוך בין הקורבן לחשודים שלאחריו קבע אחד מהחשודים להיפגש עם הקורבן כשחבריו מסתתרים בסמוך. עם הגעת הקורבן למקום, יצאו החשודים ממקום המסתור והחלו לתקוף את הקורבן באלימות קשה ולאחריה דרשו ממנו את כספו.

מעצרם של ארבעה מהחשודים (16,15,14,15) הוארך בבימ”ש השלום בראשל”צ ועם סיום החקירה הגישה ביום רביעי הפרקליטות הצהרת תובע לפיה בכוונתה להגיש בחמישי כתב אישום כנגד החשודים. בימ”ש השלום בראשל”צ האריך את מעצרם של החשודים עד חמישי האחרון.

הפרשה הכתה בהלם את עיריית רחובות, שהחלה לטפל בנושא מהשורש. יום לפני מועד פרסום הסרטון, העירייה שלחה עובד סוציאלי לבית המשפחה שעזר בכל הנדרש ואף דאג לפנות למשטרה. מחזיק תיק שירותים חברתיים, שמואל דנזן לקח חלק פעיל והיה עם המשפחה בימים האחרונים. מי שעוד נטל חלק בליווי המשפחה ועמד בקשר רציף עם האם, היה מ”מ רוה”ע ומחזיק תיק החינוך, זוהר בלום ששלח מכתב בהול לשר הפנים לטפל בנושא באופן מיידי. “עיריית רחובות מלווה את המשפחה באופן צמוד החל ממוצ”ש. מצנעת הפרט לא נחשפו פרטים והנושא מטופל על – ידי כל גורמי העירייה. חשוב לציין כי אחד מהנערים הואשם בעברו בתקיפה, ואנו מנסים למצות איתו את הדין. כמחזיק תיק החינוך, חרטתי על הדגל למגר את האלימות ויש אפס סובלנות כלפי כך”, כך מסר. ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, אשר צפה בסרטון אמר כי הוא המום מהאלימות הקשה שמופיעה בו: “זו אינה דרכנו, והמקרה הזה הפוך מהערכים שאנו פועלים להטמיע בקרב בני הנוער בעיר. נפעל בכל דרך על מנת לאתר במי מדובר, ולהביא למיגור אירועים של אלימות בקרב בני הנוער”.

סגן ראש עיריית רחובות, יניב מרקוביץ’: “הסרטון הנורא של האלימות נגד נער, פשוט מזעזע ולא ניתן לצפייה. אני קורא מכאן למשטרת ישראל לפעול באפס סבלנות ובמינימום זמן למציאת הנערים ומיצוי הדין עימם. במקביל אבקש ממנהל אגף הפיקוח והשיטור העירוני ומהמוקד להגביר את הסיורים ברחבי העיר, דווקא בתקופה הזאת. האלימות היא גידול ממאיר בחברה הישראלית ומהווה סכנה קיומית לכולנו ולכן עלינו לקטוע אותה עוד בגיל צעיר”.

חברת המועצה, אורית שרגאי: “כולם מתעסקים בזה. הסרטון מזעזע! תחושות קשות עברו לי, זה עצוב שזה מגיע למקומות כאלה. ראיתי שזה הגיע לטיפול המשטרה וגם מ”מ ראש העיר, זוהר בלום, העביר מכתב לשר לביטחון פנים לטפל בזה וגם בעירייה לקחו חלק. אני מקווה שימצו את הדין ויקבלו את הטיפול הראוי, אך גם הילד והמשפחה שנפגעו צריכים לקבל את את התמיכה”.

אסף אל-בר: “כמחזיק תיק נוער וילדים בסיכון אני מודאג מאוד מהמצב של הנוער בתקופת הקורונה ובמיוחד מהשלכות הגל השני. אחרי חודשים רבים של סגר, בידוד וניתוק חברתי, גל שני, ואפילו למידה במתכונת חלקית עלולים לגרום להשלכות מרחיקות לכת. בתוך כך גם התנהגות סיכונית של נוער שבתקופה רגילה הנו נוער נורמטיבי.  נתונים אלה מצויים בהלימה לממצאי המיפוי שנערך לאחר הגל הראשון על ידי יחידת המיפוי העירונית. עיריית רחובות הגיבה היטב בגל הראשון והחזירה לעבודה עובדי נוער ואפילו עובדי שטח חיוניים לפני רשויות אחרות ועוד טרם הממשלה נתנה דעתה על כך. בימים אלה אנחנו נערכים לגל השני ובברכת ראש העיר הקמנו ועדה מקצועית מיוחדת לטיפול בנוער וילדים בסיכון בתקופה מאתגרת זו. באופן ספציפי למקרה הזה, מ”מ רוה”ע ומחזיק תיק החינוך זהר בלום מטפל בנושא היטב, ואין לי ספק שהמקרה יטופל בצורה הטובה ביותר. במקביל, נמשיך לשלב ידיים, לחשוב ולתכנן לטווח הארוך באופן כולל ומקיף”.

אימו של הנער גרושה ואם ל-7 ילדים, סיפרה ל-ynet כי המקרה התרחש ביום חמישי, ט’ באב. בנה שב הביתה חבול והיא שאלה אותו מה קרה. “הוא לא סיפר לי מה היה, אמר שנפל מהאופניים. רק במוצאי שבת חברה סיפרה לי על הסרטון. בהתחלה לא האמנתי לה. עד היום לא ראיתי את הסרטון, רק שמעתי אותו וזה מאוד קשה לי”, היא אמרה. לדבריה בשבוע שעבר הגיעה לאוזניה שמועה כי הנערים הללו מתכוונים להכות את ילדיה. “אמרו לי שאחד התוקפים כתב את זה בקבוצת וואטסאפ ואז מחק. אמרתי ‘יאללה זה ילדים, הולכים מכות’, אבל להגיע למצב כזה לא דמיינתי”.

בשיחה בתוכנית “עולם הבוקר” היא הוסיפה כי בנה עבר למסגרת חינוך אחרת ומטופל באופן מיטבי בפני גורמים רבים. “לא ניתן להיכנס לפרטים בגלל החקירה. אנחנו עוד לא מבינים את המניעה ורק יודעים שמדובר בתקיפה אכזרית ולקחו ממנו דברים. מדובר גם בשוד. חודש לפני הם איימו עליו”. כשנשאלה על שלומו: “הוא סובל מחבלות. יש לו כאבים. המצב לא פשוט – גם נפשית. זה קרה מתחת לביתו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן