חם בחדשות:

פרשת השבוע: ראה | הרב תומר בן שטרית, עמותת "תשובה וישועה"

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

בפרשה שלנו מתחיל הפסוק "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה" וגו'. נשאלת השאלה מהו ראה? ולמה ברכה וקללה יחד ולא לחוד את הברכה ואת הקללה? נראה שיש לומר שמהמילה ראה היא סוג של התבוננות, כלומר אדם צריך להתבונן בדרכיו שנאמר "הנותן בינה" – שידע האדם שהבחירה בידיו, הרי מי רוצה קללה? יקום האדם שיציעו לו ברכה או קללה – ויבחר בקללה, שנאמר 'נתתי בידך את החיים ואת המוות, את הטוב ואת הרע, את המתוק ואת המר, אך דע שהבחירה בידך, תתבונן'.

עם זאת יש לאדם את המר או הרע בחיים ולמה? זהו היצר הרע שסובב אותנו תמיד ומבלבל את נפש האדם מלהבחין בין הטוב לרע, כמו שמיצינו אצל אדם וחווה שמכל עץ הגן אפשר לאכול חוץ מאחד – ובכל זאת אכלו ממנו, ומכאן באה הקללה לאדם ממעשיו.

אם כן לשאלתנו למה ברכה וקללה יחד? נראה שזאת כדי לתרץ. כשם שיש מצווה בברכה יכולה להיות גם קללה, כמו שמצינו במעשי בלעם שרצה לקלל את העם ויצא מברך, או שיש מצווה לאכול – בשביל לחיות את הנפש, לעבודת ה' זוהי ברכה, אך אם אכל יותר מכפי יכולתו ולשם תאוותו – הרי שזו קללה שמביאה אותו לידי חולי ולכן ברכה וקללה – ששניהם יחד והמילה ראה מרכיבה את ר"ת רוצה את הברכה – והמילה ברכה מרכיבה ר"ת

ב-בנים בנות שצריך להקים דור ישרים פריה ורביה

ר-רפואה  לכולם

כ– כלכלה שצריך לכלכל את בני הבית

ה– הצלחה מאת ה' – וזו הברכה שאדם צריך.

 

 שבת שלום ומבורך, "עמותת תשובה וישועה" ברשות הרב תומר בן שטרית שליט"א        

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן