news08.net/ads.txt

פרשת כי תצא | הרב תומר בן שטרית, עמותת “תשובה וישועה”

פרשתנו מתחילה “כי תצא למלחמה על אויבך ונתנו ה אלוקיך בידך ושבית שביו”. נשאלת השאלה: מדוע כי תצא? יכל הכתוב לומר ‘כשתצא למלחמה או תצא’ וכד” למה ‘כי?’ אפשר לתרץ שהפרשה באה ללמד אותנו שכל יום מתגבר על האדם יצרו ומבקש להמיתו – ולולא הקב”ה והתורה הקדושה אין דבר יכול להזיקו – ועל כן המילה ‘כי’, זה ר”ת ‘כל יום’ תצא למלחמה על אויבך שזהו יצר הרע, שזה האויב של האדם, שכל יום אדם נלחם איתו וכשגובר עליו אז – בבחינת שבית שביו.

למה שבית שביו? לומר לך שתמיד צריך להילחם, שתדע שהוא רק שבוי שיכול גם להשתחרר ולגבור על האדם, לכן נאמר אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית מדרש – ולא נאמר קח אותו, אלא משכהו – שהכוונה שהוא מתנגד לצד אחד ואתה לצד שני, לבית המדרש, שיש תמיד מלחמה – שנאמר בראתי יצר הרע וכנגדו תבלין שהיא התורה הקדושה.

מסופר על החפץ חיים שרצה להשכים בבוקר כדי לילך לתפילה בזמן שבחוץ היה מאוד קר ובא אליו יצר הרע ואמר לו איך תקום ואתה זקן, כדאי לך לישון עוד ויהיה לך יותר כח. ענה לו החפץ חיים: אתה יותר זקן ממני, מדוע התעוררת כדי לבוא אליי, כדאי לך לישון ואני הולך להתפלל. על כן יתחזק האדם בלימוד התורה ובכך יקויים בו ושבית שביו.

 שבת שלום ומבורך, “עמותת תשובה וישועה” ברשות הרב תומר בן שטרית שליט”א        

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן