news08.net/ads.txt

צהרוני מיל”ת טרם נפתחו, ההורים מאיימים: “אם לא יימצא פתרון ביום ראשון, לא נגיע לקחת את הילדים בזמן”. צגהון: “דוחקים אותם לעוני בכוח”

ילדים חוויות

600 הורים מארבע שכונות – אושיות, קריית משה, מילצ’ן ומרמורק – סובלים מהעובדה שצהרוני מילת עוד לא נפתחו וילדיהם, בגיל גן, אינם נהנים מצהרון שהם אמורים לקבל על פי הקריטריונים של משרד החינוך. בעיריית רחובות מסבירים פעם אחר פעם להורים כי לא מדובר בעניין שמטופל באופן ישיר על ידי ספק של העירייה ולכן ידיהם כבולות. עם זאת מאיימים ההורים כי אם לא יימצא פתרון ביום ראשון הקרוב, הם פשוט ימשיכו לעבוד ולא יקחו את ילדיהם כך שהגננות יצטרכו להישאר שעתיים נוספות – ולמצוא תעסוקה לילדים.

מחזיק תיק השכונות, שאול צגהון, מלווה את ההורים כל העת ואף קיים מספר פגישות בנושא עם מחזיק תיק החינוך וממלא מקום ראש העיר, זהר בלום. “ארבע שכונות שבהם אחד מההורים לא יכול לעבוד – זהו לא מצב הגיוני, זה לא מסתדר לי, פשוט ביזיון, אין לי מילה אחרת, פשוט מטריף. משרד החינוך יצא למכרז באיחור, קלט חברה שתפעיל את התכנית באיחור מאוד גדול, בסמיכות לפתיחת שנת הלימודים ולאחר שעשה את הדברים כך אותו גורם שאמור להפעיל לא מאורגן מספיק ויותר צריך לקבל אישורים ממשרד החינוך כדי להפעיל את התכנית”.

צגהון ממשיך: “צהרון כזה מופעל על ידי קרן רשי בצהרוני רשת חוויות מהשעה שתיים ועד ארבע בסבסוד משותף של המדינ, תרומות ועיריית רחובות. להורי הילדים יש הקלה רצינית בכך שהם יכולים לעבוד משרה מלאה ולפרנס את הבית. במצב הקיים הורים לילדים ב-21 גנים לא יכולים לצאת לעבודה במשרה מלאה ואחד ההורים יצטרך להפחית בשעות או שיפוטר עד שהנושא ייפתר. לא די שהמצב הכלכלי ירוד חלק מההורים נאלצים לא ללכת לעבודה. אם יפטרו אותם מי הולך לעזור לאנשים האלה?”.

על הפגישה עם בלום אמר: “גם זהר וגם אני מסכימים שזו בעייה קשה שחייבים להפעיל את כל מי שאפשר כדי למצוא פתרון להורים ולילדים הללו. התקשרנו למפעילים והם אמרו חד שמעמית שהם רוצים להפעיל אך מחכים לאישורים ולא יכולים לעשות כלום. מידי יום פונים אליי מאות אמהות, הן בשוק, חסרות אונים במיוחד שיש כאלה שאמרו שיפטרו אותם. פשוט לא יאומן, דוחקים אותם לעוני בכוח”.

שאול צגהון. דואג למשפחות בשכונות

במהלך השבוע שהה ראש העיר רחמים מלול בועידת המנכ”לים והמזכירים באילת, אולם צגהון מתכוון להיכנס אל מלול ולדרוש ממנו להצערב בנושא. “אבקש מרחמים מלול להפעיל את כובד משקלו בעניין הזה”, אמר צגהון, “זו בושה ממדרגה עליונה להפוך את מי שהמצב הכלכלי שלו גם ככה לא טוב לעוני, לגרום להם שיפטרו אותם מהעבודה. בשלב הזה זהר ואני כבר פנינו אל חברי כנסת, אני אל פנינה תמנו וגדי יברקן וזהר עם חברי כנסת נוספים מ’כחול לבן’. כולי תקווה שהסאגה הזו תסתיים בימים הקרובים”.

אחד ההורים אמר לחדשות אפס שמונה: “עיריית רחובות לא פותחת את צהרוני מילת בשכונות המוחלשות. המשמעות היא שעד לחגים אין צהרון ולא כפי שהתחייבה לפתוח בתחילת השנה, מה שאומר ש-600 משפחות בעיר ייאלצו להפסיד שעות עבודה ולהוציא את הילדים בשעה שתיים מהגן. עיריית רחובות טוענת כי משרד החינוך לא העביר תקציב אבל מבחינתנו האחריות היא על העירייה לפתוח צהרון ולמצוא פיתרון תקציבי. מה שכן, בערים אחרות נפתח הצהרון כרגיל, בלוד כבר נפתח צהרון מילת. הם טובים מאיתנו? אנחנו ההורים מבטיחים כי אם הצהרון לא ייפתח כפי שהובטח ב-8.9, כלומר ביום ראשון הקרוב, ההורים לא יגיעו לקחת את הילדים בשעה שתיים אלא בשעה 16.00. ההורים דורשים אחריות מצד העירייה ומרגישים זלזול ופגיעה בפרנסתם. וועדי השכונות פועלים במלוא המרץ לפתיחת צהרוני מילת ולא ניתן כי פרנסת תושבי השכונות תיפגע”.

יצטרך למצוא פתרון, ראש העיר מלול

לחדשות אפס שמונה ידוע כי אי לעיריית רחובות אפשרות להניע את הדברים מפני שתכנית מיל”ת אינה תחת חסותה. לפיכך פנינו אל משרד החינוך, משם נמסר כי מדובר על בעיה ברמה ארצית ולא רק ברחובות, “המשרד פועל במלוא המרץ כדי לפתוח את מסגרות מיל”ת בהקדם האפשרי”.

אנו נמשיך לעקוב אחר הנושא ואחר פעילויותיהם של ההורים, המשוועים לעזרה עד אשר ילדיהם ייכנסו אל הצהרונים ויקבלו יחס שווה כבכל הערים.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן