צו הפסקה למקווה באשדוד

פרופ' נטליה בילנקו, רופאת מחוז אשקלון, חתמה היום (ג', 5/03/24) על צו הפסקה מנהלי למקווה גברים "קהל חסידי", ברחוב הורקנוס 7 , אשדוד.

פרופ' נטליה בילנקו, רופאת מחוז אשקלון, חתמה היום (ג', 5/03/24) על צו הפסקה מנהלי למקווה גברים "קהל חסידי", ברחוב הורקנוס 7 , אשדוד.

ע"פ סעיף 20 לחוק רישוי עסקים תשכ"ח 1968 בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים תשכ"ח- 1968 (להלן: "החוק"), ניתן על ידי בזאת צו הפסקה מנהלי (צו סגירה), לפיו מצווה עליך ו/או על כל אדם הפועל מטעמך, לחדול באופן מידי מכל פעילות ולהימנע מכל שימוש במתקנים, שבמקווה הגברים "קהל חסידי" מרח' הורקנוס 7 באשדוד (להלן: "העסק"). הואיל והעסק המשמש כמקווה טבילה , הינו עסק הטעון אישור עפ"י חוק רישוי עסקים, ולפי פרט 7.4 ד' בצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), תשנ"ה- 1995 – אינו מחזיק ברישיון כנדרש כאמור על פי חוק.

צו זה ניתן על סמך ממצאי ביקורת תברואית שנערכה במקום, על ידי המחלקה לבריאות הסביבה שבלשכת הבריאות באשקלון, ביום 22/02/2024 , במסגרת חקירה אפידמיולוגית שנפתחה בעקבות תחלואה חמורה אשר אובחנה בקרב אדם שטבל במקום. במהלך ביקורת זו נמצאו בעסק ליקויים תברואיים רבים, הזנחה משמעותית, תשתיות לקויות ולכלוך רב, המהווים סיכון גבוה לזיהום והפצת תחלואה וכתוצאה מכך עלולים לפגוע בבריאות הציבור, לרבות תחלואה קשה וסכנת מוות.

ליקויים אלו נוגדים את דרישות החוק לרבות תקנות רישוי עסקים – תנאי תברואה נאותים למקוואות טהרה, התשנ"ד- 1999.

הפעלת עסק ללא תשתיות מתאימות וללא תנאי תברואה נאותים מהוות עבירה על החוק ועלולות לפגוע בבריאות המבקרים.

בהתאם לאמור, ולנוכח הסיכון הנובע מהמשך פעילות העסק, הוזמן בעל העסק לשימוע בתאריך 04/03/2024 , אך בחר שלא להתייצב. לפיכך, ובתוקף סמכותי עפ"י סעיף 20 לחוק ולאחר קיום חובת היוועצות לפי סעיף קטן [ה], הנני מצווה על הפסקה מידית של כל עיסוק בעסק ועל סגירתו המידית.

על הבעלים\המחזיק\על מי שבפיקוחו או בהשגחתו פועל העסק המצוין לעיל ועל כל מי שמועסק בשירותם, להפסיק מידית את העיסוק בעסק. בהתאם לסעיף 24 לחוק הנני מסמיכה את נציגי משרד הבריאות במשרדנו, להיכנס לחצרים עליהם ניתן הצו ולנקוט בכל האמצעים, לרבות שימוש בכוח באופן סביר הדרוש בנסיבות העניין, כדי להבטיח ציות להוראות הצו. כמו כן, הנני מורה בזאת למשטרה, עפ"י סעיף 24 לחוק, להיכנס לחצרים שעליהם ניתן הצו ולנקוט בכל האמצעים, לרבות שימוש בכוח באופן סביר הדרוש בנסיבות העניין, כדי להבטיח ציות להוראות הצו.

צו הפסקה מינהלי זה יעמוד בתוקפו 30 יום מיום נתינתו, אם לא בוטל לפני כן על ידי או ע"י בית משפט. הרואה עצמו נפגע ע"י צו זה רשאי לבקש את ביטולו בביהמ"ש , אולם הגשת הבקשה לא תעכב את ביצועו של הצו, כל עוד לא החליט ביהמ"ש החלטה אחרת.

עפ"י סעיף 25 לחוק , מי שאינו מקיים צו הפסקה מינהלי או הוראה מהוראותיו , דינו מאסר 18 חודש או קנס כאמור בסעיף 61 ]א[] 4 [ לחוק העונשין,התשל"ז- 1977

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן