צעירות וצעירי לוד מותחים את פניה של העיר

הצעירים מתכנית שנת קהילה הובילו יוזמה מבורכת ורתמו את ילדי השכונה במטרה לתרום למקום בו הם פועלים ולשפר את פניו

למרות הכל, בני נוער ערבים ויהודים מותחים את פניה של לוד יחד

כחלק מצעד חשוב של חיבור צעירי החברות הערביות והיהודיות בעיר לוד יזמו קבוצת ״שנת קהילה גרעין במדבר״ בלוד, פעילות שיא במועדונית בשכונת כרם אל תופאח בעיר. כחלק מהיוזמה, הגיעו צעירים משתי החברות על מנת להחיות את מגרש הספורט היחיד באיזור, הגיעו עם דליים ומברשות צבעו את הטריבונות במגרש, ניקו וגרמו לו להיות אטרקטיבי לפעילויות אחר הצהריים.

המגרש שהיה במצב לא טוב היה זקוק למתיחת פנים שתגרום לצעירים להגיע אליו במקום להסתובב ברחובות ובכבישים.

״שנת קהילה גרעין במדבר״ היא תולדה של שיתוף פעולה בין “אגי’ק – מכון הנגב” ותנועת הצופים. כך נרתמים הצעירים מכלל החברות למען העיר ולמען הקהילה. כחלק מהיוזמה צבעו הילדים והמדריכים את הטריבונות במגרש הספורט הצמוד למועדונית בו מתקיימות הפעילויות.

במועדונית פעילים ילדים בכיתות א’ עד י’ והם מתנסים במגוון רחב מאוד של פעילויות חינוך בלתי פורמלי, הם משחקים, עובדים בקבוצות וגם מקבלים תגבור ועזרה בנושאי הלימודים ובשיעורי הבית בעברית, אנגלית ומתמטיקה.

לפרויקט הזה רתומים גם במחלקת הנוער של העיר וגם במנהלת המתנ״סים של החברה הערבית בעיר לוד שם עוזרים ותומכים בפעילות בשכונה.  ההירתמות הענקית של העירייה ושל ההורים בשכונה לקדם את המועדונית והופכת את החלומות לאפשריים. גם הקרן לפיתוח לוד היא חלק משמעותי בהצלחות הללו וכמובן גם תנועת הצופים.

שכונת “כרם אל-תופאח” בלוד הינה שכונת מגורים לא מוסדרת, השכונה פרוסה על שטח של כ-100 דונם ובה מתגוררים כ-1,000 תושבים ערבים.

בשכונה פועל בית הספר היסודי אל זהרא, וישנו מגרש ציבורי אחד הצמוד למועדונית, ביום מן הימים עשוי לקום באיזור מתנ”ס גדול לטובת אנשי השכונה ולטובת הצעירים שמעבירים את שעות אחר הצהריים בפעילויות מעשירות וחינוכיות.

רונה קשת, מנהלת שותפה בתחום חברה משותפת באג’יק- מכון הנגב:

“אני גאה בצעירים שלנו מתכנית שנת קהילה, שהובילו את היוזמה המבורכת, רתמו את ילדי השכונה והכל במטרה לתרום למקום בו הם פועלים ולשפר את פניו. למרות שהיוזמה נרקמה לרגל יום המעשים הטובים, הצעירים של שנת קהילה מכווננים ופועלים במשך כל השנה כדי להוביל “מעשים טובים”, מתנדבים במשך כל השבוע להפעלת מועדונית לילדי השכונה ויוזמים פעילויות רבות בעיר”

 

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אג'יק – מכון הנגב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן