צפו בתמונות: אלפי תושבים השתתפו באירועי הזיכרון והעצמאות ביבנה

אלפי תושבים השתתפו באירועי הזיכרון והעצמאות ביבנה שהיו השנה מורכבים במיוחד על רקע מלחמת ‘חרבות ברזל’ ו-132 חטופים שעדיין בשבי החמאס.

אלפי תושבים השתתפו באירועי הזיכרון והעצמאות ביבנה שהיו השנה מורכבים במיוחד על רקע מלחמת ‘חרבות ברזל’ ו-132 חטופים שעדיין בשבי החמאס.

מפגש מרגש נערך בספרייה העירונית בהשתתפות משפחות שכולות. ההורים הדליקו את אבוקת הזיכרון וספורטאי מחלקת הספורט יצאו למרוץ ברחבי העיר עד האנדרטה המרכזית לזכרם של הנופלים.

באמפיתאטרון נערכה עצרת ממלכתית בהשתתפות אלפי תושבים, משפחות שכולות, ראש העיר וחברי המועצה, הרב הראשי, יו”ר יד לבנים, יו”ר ארגון אלמנות ויתומי צה”ל. במהלך הערב, בבימויו של ג’וש שגיא נישאו דברים מפי ראש העיר, הרב הראשי, דוד אבוחצירא, נציג צה”ל, סא”ל מאיר חמו, יו”ר יד לבנים, שמעון סילוק ו לבנת רפאי, אחותם של אלי רפאל ושרון רפאי ז”ל שנרצחו בשבת השחורה.

על הבמה הוצבה כורסא צהובה וקריאה לשובם של החטופים הביתה. בערב הופיעו הזמר דויד ברוזה וחבורות הזמר המקומיות רמות ושקד, לצידם של התאטרון הקהילתי ותזמורת הקונסרבטוריון בניצוחו של ראובן גוטמן. הערב היוו מפגן של אחדות ושיתוף פעולה של כוחות מקומיים אשר הופיעו בצוותא בטקס הממלכתי העירוני. בערב שירי לוחמים בתום הטקס הופיעה התזמורת, חבורות הזמר ודיויד ברוזה. סגן לינוי דנן, אחותו התאומה של סמ”ר עדי דנן ז”ל שנפל ברצועת עזה סיפרה על הגעגוע לאחיה האהוב.

בבית העלמין נערך ביום הזכרון טקס האזכרה בהשתתפות אלפי תושבים שבאו לחבק ולתמוך במשפחות השכול. הטקס נערך בהשתתפות ח”כ פנינה תמנו שטה, ראש העיר רועי גבאי, הרב הראשי, דוד אבוחצירא שליט”א וראש מינהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית בצה”ל, תא”ל ארז אשכל.

את אבוקת האבל הדליקו שירי ומרדכי, הוריו של סרן אייל מבורך-טויטו ז”ל ממושב בית גמליאל, מפקד מחלקה בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. את הקדיש קרא ראובן שעאר אביו רס”מ (במיל.) נריה שעאר ז”ל מיבנה, לוחם בחטיבה 55 (‘עוצבת חוד החנית’), שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 36 בנופלו. זר נציגי ארגון נכי צה”ל הונח ע”י אבי גמרסני ואת זר אלמנות ויתומי צה”ל הניחה ענת קיבץ, אלמנתו של רס”מ דניאל קיבץ שנפל בעת שירותו בשנת 2022, בן 41 בנופלו. זר משטרת ישראל ושב”ס הונח ע”י מפקד משטרת יבנה, סנ”צ שי גז. את זר המשפחות השכולות הניחה מירי פינס, אמה של פקד קים דוקרקר ז”ל, שנפלה ב-7 באוקטובר, בת 22 בנופלה.

אירועי ערב יום העצמאות ביבנה נערכו לראשונה במתכונת מעט שונה ובאווירה קהילתית, עם שבעה מוקדי פעילות ברחבי העיר. בפארק הסנהדרין הופיעו הרכבי הלהקות העירוניות, בבי”ס ‘נבון’ התקיימו פעילויות לילדים, בביה”ס האקולוגי פעלה במה עם מופעים ומתנפחים, במרכז הספורט ובמגדל המים הוקרנו סרטי עצמאות, באולם ‘נבון’ התקיים ערב ריקודי עם בהובלת שמעון עשור ובהיכל התרבות נערך ערב שירה בציבור עם חבורת רמות בניצוחה של תמי כספי-אשל.

 

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית יבנה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן