קייטנת איל”ן ה-11 בנחל שורק, הוקדשה לזיכרו של אחיה ערקי ז”ל מבני ראם שנהרג באסון הירדנית

“אל תיתן לעולם לשנות לך את החיוך, תן לחיוך שלך לשנות את העולם” – את משפט המחץ הזה השאיר אחריו הנער אחיה ערקי ז”ל מבני ראם שנהרג לפני שנה באסון הירדנית. כידוע, ב-2 באוגוסט אשתקד התרחש האירוע הטראגי בעת טיול של נוער מושב בני ראם. אחיה ז”ל, שהיה בטיול משפחתי באזור, “הוקפץ” על ידי אביו לפגוש את החבורה. אחיה ז”ל קפץ ממקפצה שהייתה במקום ופגע בנער אחר. מגיש עזרה ראשונה שליווה את הטיול טיפל בנער הפצוע ומשם התקדמו לכיוון קבוצת הנוער של המתנ”ס, שהייתה במרחק של מאות מטרים ממקום הפגיעה. מאחר ואחיה ז”ל לא היה חלק מהחבורה ולא נראה באזור, היו בטוחים שאחיה חבר למשפחתו. לאחר דקות ארוכות נמשה מהמים, טופל על ידי צוותי מד”א שביצעו בו החייאה. הוא הוטס במסוק לבית החולים זיו בצפת, אך מאמצי הרופאים להצילו לא צלחו.

כמו בשנה שעברה, גם הפעם בחרו בני הנוער בבני ראם להקדיש את קייטנת איל”ן המתקיימת זו הפעם ה-11 במושב, לזכר אחיה ז”ל. מידי שנה, בני הנוער במושב מתפנים מכל עיסוקיהם ומקדישים שבוע שלם להפעלת קייטנה לילדי איל”ן – ילדים בעלי מוגבלויות, שחלקם הגדול מתנייד באמצעות כיסאות גלגלים וזקוק לסיוע במילוי הצרכים היום יומיים. חלק מן החניכים חוזרים מידי שנה, ונוצרים קשרים חמים בין הנוער לבין החניכים, הנמשכים לאורך השנה כולה.

במסגרת הקייטנה, הנוער מפעיל את החניכים במושב ומחוץ למושב: שייט, סינמה סיטי, לונה פארק, ריינג’רים, גן חיות, יום כוחות הבטחון, חוות סוסים ועוד… עבור הנוער זהו שבוע השיא של הקיץ, וכשהוא מסתיים – הם נפרדים מהחניכים בדמעות. לדבריהם הנתינה כאן היא הקבלה הגדולה ביותר שאדם יכול לקבל, והנוער נותן את עצמו ללא גבולות ובאהבה רבה – וזה הופך את החבר’ה המדהימים האלה לרגישים יותר לזולת, לטובים יותר, לקשובים יותר, ומוציא מהם את הכוחות העצומים הטמונים בהם.

במועצה אומרים: “להיכנס ולצפות בבני הנוער שלנו בקייטנה מעניקים חום ואהבה לחניכי איל”ן, אפילו הקשים ביותר, זה מחזה מרגש מעין כמותו. מושב בני ראם מתגייס לטובת המיזם החשוב הזה, טכנית ולוגיסטית, במשך כמה חודשים. הקייטנה שהפכה במהלך 11 השנים האחרונות להיות חלק בלתי נפרד מהווי הילדים והנוער במושב בפרט והתושבים בכלל, דורשת התרוצצות, חיפוש תקציבים מתאימים, בניית תכניות מתאימות ומונגשות לחניכים, בניית תפריטים, בניית צוותים – מדריכים, טכני, צילום, מטבח, מועדון ועוד.
השנה הגיעו לקייטנה מספר שיא של חניכים (31 חניכים!), שהתקבלו על-ידי הנוער באהבה עצומה, בריקודים ובשמחה. תודה לנוער המדהים, לצוות מהמושב – שעמל וטרח לקראת השבוע המדהים הזה של הקייטנה, וכמובן תודה מיוחדת לאלי אסקוזידו – ראש המועצה שתמך בפרויקט מראשיתו, והביע אמון מלא בנוער המושב”.

עוד נציין כי לנוער בני ראם הצטרפו השנה, כבכל שנה, לא מעט בוגרים שהיום הם חיילים במדים ובנות שירות לאומי, ואפילו נשואים עם ילדים, ובחרו להעביר שבוע מהחופש הגדול בעזרה ונתינה אמיתית.

לזיכרו של אחיה ערקי ז”ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן