news08.net/ads.txt

“קרבות” במועצת העירייה | הקואליציה אישרה היטל שטחים ציבוריים ציבוריים, האופוזיציה התנגדה, דדון-סעדון עזבה את הישיבה

צעקות ומהומה כזאת לא נראתה הרבה זמן במועצת העירייה:  הקואליציה וראש העירייה זוהר בראשה ביקשה להעלות את המס המוטל על תושבים שבונים בתים פרטיים בעיר או מסדירים תוספות בנייה ישנות. האופוזיציה התנגדה בתוקף וקיוותה להשיג רוב לדחיית הבקשה, אך חברת מועצת העירייה, מירי דדון-סעדה שהתכוונה להתנגד עזבה את הישיבה בטענה שהיא בניגוד עניינים לאחר שזוהר איים לפטר אותה – וההצעה אושרה.

פארודיה של ממש בישיבת מועצת העיר של קריית מלאכי: חברי הקואליציה במועצת העירייה אישרו את העלאת היטל השצ”פ (שטחים ציבוריים פתוחים). חברי האופוזיציה אליאור עמר, נדב ויצמן ושי סיום התנגדו להחלטה, בעוד יתר ארבעת חברי הקואליציה שנכחו בדיון הצביעו בעדה, והיא אושרה. הסיפור המרכזי היה מה שכבר הספיק לקבל מחברי המועצה והנוכחים בישיבה את הכינוי “הבריחה” מההצבעה של חברת המועצה מירי דדון-סעדה משלב ההצבעה בישיבה, לאחר שזוהר איים להדיח אותה מתפקידה בקואליציה אם לא תצביע בעד ההצעה.

היטל השצ”פ מוטל על תושבים שמבצעים בנייה חדשה בעיר או יזמים שבונים בניינים חדשים. מדובר בהיטל שיכול להגיע לסך מצטבר של עשרות אלפי שקלים, והוא מוטל גם על מי שמבקש לאשר הסדרה של בנייה ישנה בביתו. ההיטל מיועד לבנייה של שטחים ציבוריים, פארקים וגינות ציבוריות ברחבי העיר. במהלך הישיבה ביקשה הקואליציה להעלות את התעריפים עד לסכום של כ-64 שקלים למטר. בתחילה ביקשו חברי האופוזיציה הבהרות לסוגיה, כאשר ראש האופוזיציה אליאור עמר טען כי במסמכים שנמסרו לחברי המועצה חסרים נתונים. עמר הבהיר כי הוא מתנגד להעלאת היטל השצ”פ כיוון שמדובר בהעלאת מיסים נוספת על התושבים, לאחר שהארנונה כבר עלתה ב-20 אחוזים בשנים האחרונות. חברי האופוזיציה נדב ויצמן ושי סיום הבהירו כי גם הם מתנגדים להצעה להעלאת ההיטל.

ראש העיר ללו זוהר ביקש להביא את ההצעה להצבעה, אלא שאז התברר כי ייתכן והיא לא תעבור: באותו השלב נכחו בישיבה שמונה חברי מועצה – חמישה מטעם הקואליציה ושלושה מטעם האופוזיציה. לכאורה מדובר ברוב בטוח לזוהר אלא שחברת המועצה מירי דדון אמרה כי היא מתכוונת להתנגד להצעה, ובכך למעשה להצביע עם האופוזיציה. משמעות הדברים הייתה כי ההצבעה תסתיים בתיקו, ולכן לא תאושר.

ראש העיר זוהר זעם מאוד, דפק על השולחן ואמר לחברי הקואליציה שישבו לידו “אם זה קורה אני עושה לזה היום סוף, שתלך הביתה”. בכך איים לכאורה זוהר לפטר את דדון סעדה מתפקידה בקואליציה כממונה על תחומים שונים. הדבר הלהיט עוד יותר את המהומה, כאשר חברי האופוזיציה ביקשו לנצל את ההזדמנות להביך את הקואליציה וביקשו להביא את ההצעה להצבעה או להסירה מסדר היום. אלא שאז, כנראה בעקבות האיום של זוהר להדיח אותה, הודיעה דדון-סעדה כי היא בניגוד עניינים ולכן לא תשתתף בהצבעה, למרות שזמן קצר קודם לכן הודיעה שבכוונתה להצביע נגד. בעקבות זאת נוצר רוב להצעת הקואליציה, ולאישור העלאת המס.

ההצבעה התקיימה וההצעה אושרה, למרות התנגדות שלושת חברי האופוזיציה עמר, ויצמן וסיום, שגם הטיחו בדדון-סעדה טענות על “פחדנותה” להצביע לפי צו מצפונה. “מראש לא היו לנו הרבה ציפיות לגבי מי שבקואליציה, הם רוצים לשמור על הכיסא והתואר היפה שיש להם”.

תגובת חברת מועצת העירייה מירי דדון סעדה: “תפקידי במועצה הוא בהתנדבות, ועבודתי פרנסתי היא בנדל”ן. בתחילת הקדנציה מילאתי טופס ניגוד עניינים לכל הקשור לתכנון ובנייה בעיר הוגשה הצעה לישיבת המליאה לצורך העלאה של היטל שצ”פ, היטל שצ”פ הוא היטל של שטחים ציבוריים שהעיריה מחייבת לצורך שיפור השטחים הציבוריים (גני שעשועים וכדומה) לקוחות רבים שלי משלמים את ההיטלים האלה כמו כן גם קבלנים. בתחילה התנגדתי להעלאה מאחר שמתוקף עבודתי בנדל”ן רואה את הקושי ואת התעריף שגובים במחלקת תכנון ובניה, (התשלומים של ההיטלים מתבצעים במחלקת תכנון ובניה). היועצת המשפטית בדקה תוך כדי הישיבה ועודכנתי שאני צריכה לצאת בגלל ניגוד עניינים.

עוד הוסיפה: “בהזדמנות זאת אני רוצה לעדכן את הציבור שהיטל זה מתבצע גם כאשר תושב מוכר בית/דירה בבניין לצורך הסדרה של החריגה לקבלת אישור עיריה. אדם שהחריגות שלו בוצעו לפני יותר מעשר שנים – היטל השצ”פ שיחייבו אותו אמור להיות נמוך יותר מאחר ולפני עשר שנים התעריף של היטל השצ”פ היה נמוך יותר – שימו לב לפני ההסדרה כמה שנים בוצעה החריגה ושמחלקת תכנון ובנייה תחייב לפי השנים בהם יש חריגה”.

לגיליון המלא של עיתון המקומון לחצו כאן: https://en.calameo.com/read/0063148975450a181c944

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן