news08.net/ads.txt

ראיון מיוחד | גבי גאון חוגג 51: “מאחל לשלום פנימי”; על מצב התחלואה: “לא כולם מקפידים”

לרגל יום הולדתו של ראש מועצת מזכרת בתיה, גבי גאון שחוגג 51 (המון מזל טוב!!), ערכנו עמו ראיון מיוחד לרגל המעמד. אמנם הוא זוכה לחגוג לצד משפחתו בסגר, אך ממילא בצניעות האופיינית לו. לצד הרגע המרגש, נשאל גבי על מצב התחלואה במושבה שממשיך לזנק: “הרוב המכריע פועל באחריות. לשמחתי לא ראיתי הדבקה קהילתית”.

 

מזל טוב לרגל יום הולדתך ה-51! מה אתה מאחל לעצמך לשנה הקרובה?

“לא מאחל לעצמי. מאחל לתושבים שלכולנו יהיה טוב ושימצא פתרון לקורונה. מאחל לשלום פנימי בחברה הישראלית, קירוב לבבות וערבות הדדית בין כולם”.

חג סוכות זימן לנו גם את יום הולדתך, אך גם עלייה בתחלואה במושבה שאינה דועכת בלשון המעטה: “אין מה להיות בהיסטריה אלא להפקיד על ההנחיות. צריך הקפדה אחד של השני, לערוב לבריאותו של האחר. הקורונה מביאה מסר ברור שצריך לשמור אחד על השני. אם כל אחד ידאג לעצמו נפגע כולנו”.

במהלך תפקודתך כראש מועצה, האם יש זלזול מצד התושבים?

“נכון שרמת התחלואה גבוהה, אך זה לא אומר שהציבור מתנהג בהפקרות. 90% מההדבקות מחוץ למושבה – בצבא, בעבודה, מפגשים חברתיים. מה שקורה זה שהם מגיעים הביתה ומגלים שהם מאומתים לאחר שנפגשו עם כל המשפחה. אם אתה עוקב אתה רואה חמישה בתוך בית, זה נראה כאילו יש 90 נדבקים אבל אם אתה מחלק, אתה רואה שזה די מוגדר. זו לא מחלה של זקנים, אמנם הם נפגעים יותר, אך גם צעירים נפגעים. רק אתמול בת 53 נפטרה. במזכרת בתיה יש רמת מודעות מאוד גבוהה. קיבלנו מערך סיוע קהילתי בהיבט כלכלי, המעשי, הפסיכולוגי. הקמנו מערך שעושה אכיפה על עסקים. כמובן יש תושבים שרואים בלי מסיכות ואנו דואגים להעיר להם”.

מתכוונים לנקוט צעדים?

“להבדיל מרשויות גדולות (ת”א, ירושלים, חיפה) שם האכיפה יותר גדולה, ברשויות הקטנות אין כמעט פקחים. זה 2-3 כמעט בכל יישוב והעומס הקיים ממלא לא מספיק אז תוסיף את הקורונה. לכן ממקדים את הפקחים במקומות בהם יש אחוז הדבקה גבוה. אנחנו עושים בעיקר התראות בקרות. ברחובות באופן כללי משתמשים בהסברה עם בני נוער, עובדי המועצה. יש אנשים לא משנה מה תביא להם הם לא מתייחסים. אך רוב המכריע פועל באחריות.  לשמחתי לא ראיתי הדבקה קהילתית”.

עוד הוסיף: “אני לא מתכנן צעד אחד. אני פועל כל יום עד היום ומקבל מלא החלטות. סגרתי גנים ובתי ספר ובתי כנסת ביום כיפור. אנחנו עושים המון פעילויות, אני קוטע את שרשרת ההדבקה ותוך שעה עולה על זה. לא תשמע על מאומת שמתלונן, אנחנו עוטפים אותם באהבה. פיקוד העורף עשה כאן בדיקה, והתרשמו”.

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן