news08.net/ads.txt

ראיון מיוחד | פנחס הומינר מכריז על התמודדותו למועצת העיר ושובר שתיקה

 

מערכת הבחירות, בעיקר בגזרה החרדית, תוססת כאשר הפעם פנחס הומינר לא מתכוון לוותר, בוודאי שלא לסיעת “הבית היהודי”, אשר בשל הסכם הרוטציה שנעשה עימה ולא קוים בפועל, הוא נותר מחוץ למועצת העיר. מאז שהושפל, לדבריו, הוא הצליח להתאושש בזכות ציבור התומכים שנזקקו לו. הומינר נרתם להמשיך את העשייה גם כשהוא לא ברשימת הנבחרים וכעת הוא מכריז בראיון מיוחד ל”כל רחובות” על תכניתו להקים רשימה עצמאית, מדבר על התחושות הקשות שחווה ומסתער בכל הכוח על הקדנציה הבאה.

“הרגעים שבהם נודע לי כי חסרו לנו עשרות קולות כדי להיכנס מיד למועצת העיר, היו רגעים קשים ביותר, אני מודה” – כך, בגילוי לב חושף פנחס הומינר את אותם הימים מורטי העצבים שעברו עליו במירוץ למועצת העיר בבחירות 2013.  “אמרו לנו ‘תמתינו עד סוף ספירת הקולות’, אבל אנחנו הבנו שצריך לפעול למימוש הסכם הרוטציה מיד, אמרנו זאת עוד באותו הערב לאמיתי כהן ולאבי מוזס, שהבטיחו עדיין שכך יעשו – מה שכידוע הם לא עשו”.

הומינר הפסיד בפועל, את הבחירות – כנגד כל התחזיות – וכשהפנים את המצב החדש, החליט לקום על שתי הרגליים ולא להתרסק.

 

השמועות מדברות על השפלה שחווית. איך בכל זאת קמת מהשפל הזה?

“זה לא היה קל, בפרט למשפחתי. כמובן שקיבלתי עידוד מהאדמו”ר וגם מאנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית בהם כאלו שלכאורה, רחוקים ממני בהשקפת עולמם. אנשים אמרו לי ‘אנחנו איתך ונילחם יחד איתך כי אנחנו צריכים אותך במועצה’ אבל אלו רגעים שבהם הבנתי שאין מקום לכאב האישי שלי ואני מייצג כאן ציבור שאני חייב להילחם בשבילו”.

אז את פנחס הומינר דומה שאין צורך להציג. רבים מתושבי העיר רחובות מצאו בו בשנים האחרונות כתובת נאותה לכל בעיה, עירונית או אפילו כללית מול מוסדות הממשל והשלטון. על אף שבשנים האחרונות הוא לא שימש בתפקיד רשמי בעירייה, עדיין מוצאים בו התושבים את נציגם –  והוא לא מאכזב, מכתת רגליו כמעט מידי יום בעירייה ופועל ללא הפסקה. הומינר בן ה-41 נשוי לבלה ואב לעשרה, האחד כבר נישא ובן שני יינשא השנה. הוא מתגורר ברחובות מאז נערותו, עת אביו יוסף שהיה חזן צבאי נודע, הגיע להתגורר בעיר על מנת להיות קרוב לרבו, האדמו”ר מקרעטשניף. להומינר תוארBA  בחינוך ועד שנכנס במצוות רבו לעולם הציבורי, עסק בתחום ההוראה. בעבר שימש במשך שתי קדנציות כחבר מועצה ובתפקידו האחרון החזיק בתיק הכספים – על כך בהמשך. בקדנציה האחרונה שלו הוא נבחר כשיאן ההשתתפות בישיבות מועצת העיר בעוד שיתר חברי המועצה ובהם החרדים והדתיים שהשתרכו הרחק מאחור. בנוסף לפעילותו הציבורית הענפה, נמנה הומינר על ראשי ארגון “לשבוע מטובך” המחלק מידי יום מזון ושתיה בבית החולים קפלן.

***

בבחירות הקודמות רץ הומינר מסיעת אגודת ישראל ברשימה משותפת עם הבית היהודי.  הוא מוקם במקום ה-3 עם הסכם רוטציה למקום השני, אלא שחרף ההסכם, נציגי הבית היהודי סירבו לקיים את ההסכם עליו חתמו ולא התפטרו למענו. הנושא אף הגיע אל בית המשפט שהכריע שמעשיהם של נציגי הבית היהודי, אבי מוזס ואמיתי כהן אינם הגונים, אלא שמבחינה חוקית אין לבית המשפט סמכות לקבוע או להתערב בהסכמים פוליטיים. השופט יעקב שפסר כתב על התנהגותם של כהן ומוזס כי “אינה עולה בקנה אחד עם תום לב והגינות” וכי “הם מתחמקים מקיום ההסכם ללא הצדקה עניינית ממשית”.

פעם אחת ולתמיד תסביר באופן ברור מה היה בעצם בינך לבין הבית היהודי?

“בבחירות הקודמות היינו מחוזרים על ידי רבים ובהם מפלגת הבית היהודי שרצתה מאד לקבל את הקולות של חסידות קרעטשניף ואת הקולות של תומכיי הרבים, שלא נמנים בהכרח על הציבור החרדי ואפילו לא הדתי. לאחר מו”מ ארוך סוכם שאמוקם במקום השני וברגע האחרון הם שינו זאת למקום השלישי תוך הסכם ברור שבמידה שייכנסו רק 2 נציגים הרי שעל אבי מוזס להתפטר למעני ואם הוא לא יעשה זאת, יידרש אמיתי כהן לעשות זאת. למרבה הצער והבושה, על אף היותם אנשי ציבור, הם החליטו שלא לכבד את ההסכם המפורש עליו חתמו וניסו כל הזמן למשוך אותנו בתרגילים שונים ומשונים, בוודאי כאלה שאינם מתאימים לראש רשימה ולמי שמתיימר להיות עורך דין. בסוף נאלצנו להגיע גם לבית המשפט, שבהחלט הבין שהם נוהגים שלא כראוי וכתב דברי ביקורת חריפים ביותר נגד אמיתי כהן ואבי מוזס. השופט טען שמבחינה חוקית אין לו יכולת לאכוף הסכמים פוליטיים, אבל הבהיר בצורה חד משמעית כי אנשי הבית היהודי נהגו בצורה שאינה הגונה ואין להם שום סיבה להתחמק מקיום ההסכם. הם גנבו לנו מנדט. הבאנו לקלפיות ויש לנו את המסמכים המוכיחים זאת, כמנדט מצביעים שיצאו להצביע עבורי ולצערנו, כהן ומוזס הונו אותם ואותנו, יתרה מכך קהילת חב”ד הצהירו אף הם לבית המשפט שהם תמכו בגללי ברשימה ולמעשה הבאנו גם קולותיהם הרבים. אני יכול לספר שהיו לא מעט אנשים דתיים לאומיים וחילוניים שלא רצו להצביע לבית היהודי בגלל שלא האמינו באנשים שם, אבל רק בגללי הצביעו להם”.

זה לא סוד שהחלטת להתמודד בבחירות הקרובות. מה בכוונותיך?

“אני נציג אגודת ישראל בעיר ואנו עמלים כעת על הרכבת רשימה חדשה שאעמוד בראשה ותייצג את התושבים ברחובות שרוצים נציג ציבור שבאמת יעבוד בשביל הציבור ולא רק יבטיח. לי יש הוכחות שאני עוזר ומסייע לאורך כל השנים כי לכך נבחרתי. הרשימה צפויה להיות מורכבת מאישים ושמות מעניינים שמתחברים למטרה שלנו לשרת את הציבור פשוטו כמשמעו. אני נפעם מכמות האהדה אותה אני מקבל מכל שכבות הציבור – חרדים, דתיים וגם חילוניים. ראש העיר הזכיר השבוע כי חסידות קרעטשניף, אותה אני מייצג ובה אני חבר, היא מגדלור של אהבה ודאגה לכל אדם.

“אנחנו לא מסתכלים בציציות ודואגים לכל תושב ולא משנה אם יש לו כיפה או לא. אנחנו בגישה של הבעל שם טוב, להעניק אור ואהבה לכל יהודי בלי לכפות עליו שום דבר. אנחנו לא עושים הפגנות והאדמו”ר בעד הגישה של ‘חיה ותן לחיות’. הראיה הכי גדולה היא ששכנים חילונים רבים שלנו הם מהתומכים הגדולים שלנו בבחירות. כך אנחנו עושים וכך נמשיך לעשות ולאור הגישה שלנו והדאגה שלנו לאזרח, מתגבשת סביבי קבוצה גדולה של תושבים חילוניים גם, שרואים בי את המועמד המתאים שלהם. קהילת קרעטשניף, לאחר שישים השנה שהיא בעיר, הצליחה להוכיח כי אפשר להקים מוסדות תורה וחסד ולקיים אורח חיים המושתת על התורה והחסידות ולהוות מגדלור של רוחניות מבלי לפגוע באף תושב אחר. הקהילה שלנו, קהילת קרעטשניף אף עושה פעילויות למען הקהילה, גם בשירות אזרחי וגם במסגרת ארגון “לשבוע מטובך” שאני גאה להימנות על מתנדביו ואשר מחלק אוכל בבית החולים קפלן מידי יום. בנוסף, מרגע כניסתי לתפקידי פעלתי כפי הוראת מורי ורבי, הרבי מקרעטשניף שליט”א, לדאוג ולפעול למען כל תושבי העיר מבלי שום אפליה. כל תושב שפנה אלי זכה לאותו סיוע ואין זה משנה אם הוא חילוני, דתי לאומי או חרדי,  כך הצלחנו לעזור ולסייע לרבים שאינם מקרב המגזר הדתי והחרדי – ואין מגזר בעיר שלא נהנה מפעילותי”.

כיום אינך חבר מועצה ובכל זאת מצליח לסייע. מהן הפניות שבהן אתם מטפל היום?

“בכל יום זורמות אלי פניות רבות מצד תושבים שמבינים שאני נמצא כאן למענם גם עכשיו וב”ה בפעילות מול הגורמים המתאימים אני מצליח לסייע למרבית התושבים. על מנת לסייע לציבור התושבים יש לי לשכה פעילה מאד לפניות הציבור ואני מקבל קהל באופן קבוע על מנת לסייע לציבור בביורוקרטיה מול העירייה והשלטונות. בנוסף לכך אני מביא לקבלת הקהל אנשי מקצוע כמו עורכי דין ויועצים מקצועיים שמקבלים את הציבור ונותנים להם ייעוץ חינם לאורך כל ימות השנה. הצלחתי ב”ה להקל על כלל תושבי העיר כשמנעתי מס רב בהיטל השצ”פ על משפצי הבתים בעיר. מדובר בחיסכון של אלפי שקלים. חוץ מזה הייתי יו”ר ועדת הנחות ופעלתי משם לאזרחים שנדרשים להנחות מתחום הרווחה. פעלתי לצדו של ראש העיר והבאנו ב”ה הישגים מרובים למען התושבים, גם אז הייתי כתובת לכל אזרח ואזרח כי בכך אני רואה את הייעוד שלי. תראי, פונים אלי אנשים עם כל מיני סוגי בקשות. היו גם פניות בנושאי בירוקרטיה במערכת הבריאות והצלחתי לעזור לאנשים באמצעות קשריי עם מי שהיה שר הבריאות, אלו רגעים שבשבילם לבד שווה להיות נציג ציבור”.

עושה רושם שלפחות על פי “הרחוב” אתה אדם אהוד ביותר.

“אני ממש לא בונה רק על אהדה ברחוב. התגבשו תושבים רבים המכונים ‘חילונים’ מכל שכבות הציבור, אקדמאים ובכירי המשק ביחד עם השכבות הנמוכות יותר בחברה ופנו מיוזמתם לפתוח מטה על מנת לפעול ולהפעיל למען בחירתי לקדנציה נוספת, כשהם מדווחים על רשימות ארוכות של תושבים המוקירים באופן אישי את פעילותי למען התושבים בענייניהם היומיומיים שאינם קשורים כלל לענייני דת ויהדות. הם מבינים שעל אף שאני נציג ציבור חרדי אני דואג לכל תושבי העיר”.

ואתה מאמין בלב שלם שיש לכם מספיק כוח אלקטורלי?

“יש לנו מאגר תומכים של כמנדט שכבר הבאנו בבחירות הקודמות. זה הגרעין הקשה שלנו ובכלל, תשאלו כל אדם שמבין בחירות ברחובות ותראו שהמטה שלנו הוא תמיד הפעיל ביותר בעיר ביום הבחירות. אנחנו יודעים לעשות בחירות. אנשים יופתעו מכמות האנשים שיצביעו עבורי, כי אני לא סקטוריאלי, אנחנו בעידן אחר. אני כאן עבור התושב ולא עבור סקטור כזה או אחר”.

ובכל זאת, למה שיבחרו בך דווקא?

“בי יבחר מי שרוצה לקבל נציג ציבור שעובד בשבילו. אני האיש של התושב בעירייה. בכל בעיה הכי קטנה אפשר לפנות אלי תמיד ואני עושה את כל המאמצים שלי ומפעיל את כל קשריי ויש לי לא מעטים כאלה, על מנת לסייע לתושב שפנה אלי. אני עושה מקסימום מאמץ וב”ה זוכה לקצור פירות. אין סיפוק יותר גדול מלסייע לאנשים ובכלל, אני רואה בעבודת העירייה דבר רציני ביותר. לא מחסיר ישיבות מועצה, לא מחסיר שום ישיבה מקצועית שבה צריך להיות, אני אדם שעובד בשביל הציבור לא במילים אלא במעשים ויוכיחו פעולותיי עד היום”.

אגב, על איזה תיק אתה בונה?

“בקדנציה הזו ראש העיר שמר על תיק הכספים אצלו עד שאכנס למועצה כדי להעניק אותי עבורי שאוכל להמשיך ברצף העבודה. כרגע אני ממש לא שם ואני לא רותם את העגלה לפני הסוסים. בבוא העת, אני מאמין שאזכה לתיק משמעותי שבו אוכל לפעול למען התושבים”.

אני עדיין לא מצליחה להבין משהו אחד: ממילא אתה תורם מזמנך וממרצך לטובת הזולת, למה אתה צריך את כל הבלגאן הזה של הבחירות?

“במועצה אפשר לחולל מהפכות בתחומי חיים רבים של התושבים. באופן אישי החיים שלי היו יותר נוחים אילו לא הייתי עוסק בתפקיד במועצה, אבל כשאני רואה עד כמה אפשר לסייע לאנשים, האמיני לי שזה שווה את המחיר הכבד שזה דורש ממני וממשפחתי”.

אי אפשר לפסוח על הנושאים החמים כיום, כמו חוק המרכולים למשל, שעבר בכנסת.

“אני בעד שמירת הסטטוס קוו הקיים. רחובות היא דוגמה לעיר שבה חיים בדו קיום תוך כיבוד הדדי ואנו מאמינים ב’חיה ותן לחיות’, אנחנו מאמינים באהבה ולא בהפגנות”.

בשנה האחרונה דנו במועצה על השאלה האם יש צורך ברב שני לעיר, מהי דעתך?

“זה לא משהו שאני מתעסק בו אבל באופן עקרוני המדינה הבינה שנדרשים רב ספרדי ורב אשכנזי מאחר שישנם עדות ומנהגים שונים, לכן עמדתי שרחובות לא שונה משאר המדינה”.

ולכן יש מי שאומר שהעיר מתחרדת…

“אני לא חושב שהעיר מתחרדת כי זה היופי ברחובות, שהיא עיר מגוונת ויודעת להכיל את כולם”.

לסיכום, השאלה המתבקשת: איך קשריך עם ראש העיר רחמים מלול?

“רחובות זכתה שמלול הוא ראש העיר שלה. כאחד שעובד לצדו שנים רבות אני יכול להעיד שהאיש ממוקד כולו בעשיה ואני שמח שהיינו גורם משמעותי שפעל לבחירתו גם בפעם הראשונה. בהיבט האישי אני רואה בו ידיד אמת, אבל למעשה הוא ידיד של כל תושב ברחובות ופועל למענו. באופן כללי אני מצוי ביחסים מצוינים עם כל חברי מועצת העיר מכל המפלגות”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן