רחובות: מוזיאון הדגמים של לאונרדו דה וינצ’י יצא לדרך בשיתוף עם עמותת ‘ידיד לחינוך’

במסגרת תכנית הלימודים הייחודית, יחקרו הצעירים תכנונים ידועים של דה וינצ’י כמו המעלית, גלשן האויר, פטיש-סדן, גשר מסתובב, טנק וכדומה, ויתכננו את המוצרים בהדרכתם של הגמלאים המנוסים.

מה עושים גמלאים מתחום הניווט של פרויקט החץ, מכון וויצמן, הקריה למחקר גרעיני ומערכות הלייזר של אלביט?

מתנדבים למען תלמידי פיזיקה וחוקרים איתם את הדגמים המעניינים ביותר של של המדען, המתמטיקאי, המהנדס, הממציא, הצייר, הפסל והאדריכל לאונרדו דה וינצי.

עמותת ‘ידיד לחינוך’, המשלבת גמלאים וגמלאיות מתנדבים מערכת החינוך, גייסה מבין מתנדביה את אלה שהינם בעלי הידע והניסיון הפיזיקאי לטובת תלמידי הפיזיקה של תיכון ‘קציר’ ברחובות. “המטרה של ‘ידיד לחינוך היא כפולה”, מסביר אורי פרג מנכ”ל ‘ידיד לחינוך’ “להעניק לגמלאים שלנו תחושת  משמעות, חיוניות, רלוונטיות ושייכות גם בשנים שאחרי היציאה לגמלאות, ולא פחות חשוב מכך, חיזוק תחושת המסוגלות, העשרה והעמקת חוויית הלמידה של תלמידים ותלמידות במערכת החינוך. הפרויקט הנוכחי הוא בדיוק זה – מיטב המוחות של התחום פוגשים את המוחות והיצירתיות של הדור הצעיר. אלה מרוויחים ואלה מרוויחים”.

וכאשר ב’ידיד לחינוך’ מדברים על עולמות התוכן המורכבים האלה, הם מתכוונים לכך. כך ניתן למצוא בין המתנדבים את המנטורים והמרצים את יורם גלזר, שניהל פרויקט מערכת הניווט של החץ בתעשייה אווירית; יצחק גורביץ, מנהל הגמ”ג בקריה למחקר גרעיני; פרופ’ לביוכימיה של מכון ויצמן, אורי פינק; ראובן ענתי, זוכה פרס קפלן בתכנון ויצור מכשיר מדעי עבור מכון ויצמן; רונן כץ שעסק בפיתוח מוצרים וייצור המונים כמו “סודה סטרים” ו”תמי 4″; רוני סופר שפיתח מצלמות חלל באלביט ועוד רבים וטובים. כל הידע, התבונה והניסיון שצברו האנשים המקסימים האלה לאורך השנים זורם בדיוק לאן שזקוקים לו וזה קורה עם חיוך, סבלנות, המון אמפתיה והקשבה.

במסגרת תכנית הלימודים הייחודית, יחקרו הצעירים תכנונים ידועים של דה וינצ’י כמו המעלית, גלשן האויר, פטיש-סדן, גשר מסתובב, טנק וכדומה, ויתכננו את המוצרים בהדרכתם של הגמלאים המנוסים.

“בכך אנחנו מעודדים חשיבה אתגרית ויצירתית עד למימוש הפרויקט שיוצג במוזיאון הדגמים של דה וינצ’י בבית הספר.” מסביר חנן כץ, מתנדב ‘ידיד לחינוך’, ומוביל פרויקט דה וינצ’י.

מודל ‘ידיד לחינוך’ מבוסס על רעיון נכון וברור: לאפשר לגמלאים להשקיע את ניסיון חייהם וידיעותיהם במערכת החינוך, ולתרום לילדים ובני נוער בעיר בצורה חיובית ומשמעותית הן בהיבט הרגשי – חברתי והן בהיבט הלימודי כתומכי חינוך והוראה. במסגרת פעילותם היומיומית, המתנדבים מסייעים לתלמידים במגוון תחומי תוכן ובכלל זה בשיפור מיומנויות הקריאה ובפיתוח כישורי למידה. עוד זוג עיניים טובות, זוג ידיים וראש חושב.

בסופו של יום, שיתוף הפעולה המרתק והעמוק בין מתנדבי ‘ידיד לחינוך’  לבין התלמידים והתלמידות מספק חוויה לימודית ייחודית, שמתמקדת לא רק בהעברת ידע, אלא ביכולת של יצירת קשר בין דורי מעצים בעל השפעה דו כיוונית שמעודדת מוטיבציה וצמיחה לשני הצדדים. ההתנדבות כעיסוק משמעותי מטיבה עם הגמלאים בתקופת החיים החדשה עם פרישתם מהעבודה, משפרת את בריאותם ומסבה להם סיפוק ואושר.

אורי פרג, מנכ”ל ‘ידיד לחינוך’:  ״אני מברך על  שילוב הכוחות שמוביל לדיוק המענים ולטיוב הסיוע של המתנדבים במשימתם. נכון להיום פעילים ב’ידיד לחינוך’ כ-3500 מתנדבים, התורמים למערכת החינוך כ – 480,000 שעות של גמלאי ותלמיד בשנה. המתנדבים משולבים כתומכי חינוך והוראה במעל 650 בתי ספר בכל הארץ. ההשפעה של הפעילות היא על עשרות אלפי ילדים שנהנים מקשר בין דורי מפרה ומתמיכה רגשית חברתית ולימודית הנדרשת ביתר שאת בתקופת המלחמה. הגמלאים עצמם לקחים חלק בתכנית העשרה, למידה, גיבוש חברתי ופעילויות פנאי ש’ידיד לחינוך’ מעמידה לטובתם ומלבד תחושת השייכות והמשמעות הם נהנים להיות חלק מקהילה מקומית פעילה המורכבת ממתנדבי ‘ידיד לחינוך’ ברשויות המקומיות שבהן אנו פועלים ובכלל זה ברחובות, המאפשרת גידול באינטראקציות החברתיות ובתמיכה הדדית״.

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עמותת ידיד לחינוך

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן