רחמים מלול מסכם את כהונתו: “רחובות הייתה משימת חיי”

ראש עיריית רחובות היוצא, מסיים את כהונתו רשמית: “בימים אלה אני מסיים בסיפוק רב ובגאווה את תפקידי לאחר 15 שנים אינטנסיביות ועמוסות ואני מאחל בהצלחה לראש העיר הנבחר מתן דיל ולחברי מועצת העיר”

בסוף אפריל ימלאו לראש עיריית רחובות היוצא רחמים מלול 77 אביבים. מלול, ראש העיר הטוב ביותר בכל הזמנים של עיר המדע והתרבות, מסכם את כהונתו.

“לפני כחמש עשרה שנים נתתם לי מתנה יקרה: את הזכות להוביל את העיר היקרה שלנו, רחובות. מתחילת הדרך התייחסתי למתנה הזו בחרדת קודש. ניהול עיר מיוחדת שכזו, המקפלת בתוכה אתגרים אינספור, עם שילוב בין ישן לחדש, ואוכלוסיות רבות ומגוונות– אינו עוד תפקיד או משרה. זוהי משימת חיים.

ניגשתי למשימת החיים הזו בתחושה שכל תפקידיי עד כה – בחינוך, בכנסת ובמשרד הפנים – היו רק מסדרון, הכנה למשימה הזו. קיבלתי עיר מנומנמת ומתבגרת, שהייתה פרבר בשולי המרכז, עם חובות, ללא אירועים, ללא היכל תרבות, ללא מגרשי ספורט או אצטדיון, ללא תרבות מיוחדת.

עם עבודת תכנון מדוקדקת והרבה השקעה הפכנו את העיר הזו לעיר מובילה ארצית באיכות החיים, כזו שמקדימה ערים גדולות ועשירות ממנה בהרבה; עיר שמושכת אוכלוסייה איכותית לרבות משפחות צעירות רבות; עיר ששינתה את פניה לחלוטין והפכה לבירת השפלה, מקום מגורים מבוקש.

אני מלא הכרת תודה וגאווה גדולה על השינוי שחוללתי. אכן, חשבתי שאני יכול להמשיך ולעבוד עבורכם גם בשנים הבאות, אולם אני מקבל ומכבד את בחירתכם ומודה לכם על הפיקדון שנתתם לי עד כה. ללא התמיכה שלכם לא הייתי יכול להביא את העיר רחובות אל המקום הגבוה שבו היא נמצאת כעת.

בנינו שכונות רבות חדשות, בהן כאלו שהפכו לשכונות האטרקטיביות ביותר בדירוגי שכונות מובילות בישראל כמו שכונת רחובות המדע ורחובות החדשה, הבאנו תקציבים ופעלנו לשנות את התחבורה בעיר עם גשרים והפרדות מפלסיות בכניסות והיציאות מהעיר, הבאנו תרבות לעיר! נלחמתי על הקמתו של היכל התרבות במקום בית העם ההיסטורי, והוא כיום אחד מהיכלות התרבות היפים המובילים בישראל שכל אמן שמח להופיע בו, ייסדנו את פסטיבל הפסלים הבינלאומי , את פסטיבלי הריקוד והזמר בחגים, ואת מסורת האירועים הגדולים בכל חג ומועד. נלחמתי במשך שנים על הקמת איצטדיון עירוני גדול ברמה של ליגת על, והנה הוא קורם עור וגידים כעת.

הקמנו כאן מוסדות השכלה גבוהה נוסף על הפקולטה לחקלאות ומכון וייצמן וסייענו להם לצמוח. רק אחרי כל אלה יכולנו למתג את העיר מחדש כעיר המדע והתרבות, עיר מיוחדת עם של מגוון של פעילויות.

ביסוד כל אלה עומד החינוך, שבו השקעתי את התקציב הגדול ביותר מתוך כוונה שהוא יניב את הפירות החשובים ביותר, ואת המשאבים ותשומת הלב. והתוצאות לא איחרו לבוא: אחוז הזכאות לבגרות טיפס ועלה כל שנה בהתמדה.

גם את החינוך הלא פורמלי טיפחנו בהתמדה והחזון שלי למתנ”ס בכל שכונה התממש עם בית חוויות בכל מקום בעיר, בפריסה נוחה ומועילה לתושבים שחפצים בחוגים ופעילויות.

אחת מהמשימות החשובות שלי הייתה שיפור איכות חייהם של תושבי שכונת קרית משה, וגם אותה הצלחנו להגשים אחרי שנים של משא ומתן מול המדינה, עם הסכם גג שהכניס לעיר למעלה מ- 2 מיליארד שקלים שילכו לתשתיות, לכבישים, למבני ציבור וחינוך וישפרו את חיי כלל התושבים בעיר. הקמנו מינהלת להתחדשות עירונית בכל שכונה ותיקה שחפצה בשינוי ושכונות רבות כבר נמצאות בתהליך.

תמיד הקפדתי על עשייה ביושר, תוך דאגה לממון הציבורי ומבלי לקחת כל טובת הנאה לעצמי. יחד, צלחנו קשיים רבים.

שמחתי לעמוד לרשותכם במשך כל שעות היממה, בימים רגילים ובימים של מגיפה ומלחמות.

רחובות הייתה משימת חיי, ואני גאה על כך שהובלתי את העיר לשנות את פניה לבלי היכר, ולהפוך אותה לאחת הערים המובילות והמבוקשות בישראל.

בימים אלה אני מסיים בסיפוק רב ובגאווה את תפקידי לאחר 15 שנים אינטנסיביות ועמוסות ואני מאחל בהצלחה לראש העיר הנבחר מתן דיל ולחברי מועצת העיר.

אני מאחל לכם, תושבים יקרים, חיים טובים בשמחה ובבריאות בעיר עם איכות החיים הטובה ביותר בארץ. ואסיים בתפילה להשבת כל החטופים והחטופות לחיק משפחותיהם ולשובם לשלום של כל חיילי צה”ל”.

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – הבמה הפוליטית, בחירות לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ted
Ted
3 months ago

ברוך שפתרנו מעונשו של זה !

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ted
Ted
3 months ago

ברוך שפתרנו מעונשו של זה !

דילוג לתוכן