news08.net/ads.txt

רחמים מלול נאם בכנס השנתי למנכ”לים ומזכירים ברשויות המקומיות באילת, ושלח מסר לצעירי העיר שמעוניינים בכסא שלו

ראש עיריית רחובות רחמים מלול נשא דברים בפאנל “ישן מול חדש”- תפיסות ניהול בשלטון המקומי שהתקיים במסגרת הכנס השנתי למנכ”לים ומזכירים ברשויות המקומיות, המתקיים באילת. על הכנס אמון דורון מילברג, מנכ”ל העירייה המשמש גם כיו”ר איגוד המנכ”לים בישראל.

מלול דיבר התייחס לדור הצעיר של ראשי הרשויות, אשר החליף בבחירות המוניציפליות האחרונות ראשי רשויות ותיקים. “מעל 112 ראשי רשויות התחלפו, ואת רובם החליפו צעירים – והם מרגישים נבגדים”, אמר מלול. “אל תזלזלו בניסיונם של הוותיקים. אני מציע לצעירים – קחו מנטורים, תלמדו היטב את המערכת, תלמדו מההצלחות ומהכישלונות – ורק אז תתחילו לתכנן ולפעול. צעירים שבאים עם בטחון עצמי בלי היכרות מעמיקה עם המערכת – עלולים להיכשל”. אין ספק כי מדובר כאן במסר ברור לכל אותם צעירים המעוניינים בכסא שלו. כבר כיום, ברור לכל כי גם סגנו הנוכחי עו”ד יניב מרקוביץ’, גם סגנו לשעבר, עו”ד מתן דיל וגם ממלא מקומו זהר בלום, ירצו לאייש את המקום בו יושב מלול.

עוד התייחס מלול בנושאי פיתוח העיר וראייה אסטרטגית: “מי שרוצה להצליח מראשי המועצות הצעירים חייב להשקיע בתעסוקה, התחדשות, דיגיטל, עיר חכמה – זה העולם. חשוב מאוד לקדם את המשאב האנושי בכל הקשור להתפתחויות הטכנולוגיות – רק כך אפשר להתמודד עם העדר כוח אדם מקצועי מתאים. השלטון המרכזי היה צריך לאפשר תנאים, השתלמויות ולימודים על מנת שיפתחו את הרשות”.

“לנו ראשי הערים קשה לדבר על אסטרטגיה לטווח רחוק”, הוסיף. “אנחנו נאבקים יום-יום. אי אפשר לקבוע לטווח רחוק כי גם לשלטון המרכזי אין אסטרטגיה, אי אפשר לתכנן תקציב. רק ל-32 רשויות יש יחידה אסטרטגית. במקום שהשלטון המרכזי ינהל ויממן אותנו – אנחנו ממנים אותו. המדינה חייבת לעיריית רחובות רק על בניית גני ילדים 30-40 מיליון שקל, משרד החינוך לא מזרים לעירייה כספים אז איך אפשר לתכנן?. כל חוק שהמדינה מחוקקת אנחנו מבצעים וממנים”.

יו”ר איגוד המנכ”לים ומנכ”ל עיריית רחובות, דורון מילברג: “השקענו מאמצים רבים בהפקה ובתכנון הכנס ולהתאמת תכניו לעידן החדש, המתייחס הן לחשיבה מודרנית וטכנולוגית בפיתוח שירותי השלטון המקומי לתושב, והן למציאות בה עשרות ראשי רשויות ומנכ”לים חדשים נכנסו לתפקידם לאחר מערכת הבחירות המוניציפלית האחרונה, דבר שהוביל לתחלופה משמעותית של כוח אדם ברשויות ובראייתנו ראוי להתייחסות בכנס הנוכחי”.

בין הנוכחים, קשה היה שלא להבחין במנכ”לית החברה העירונית רחובות לשעבר, יוספה חליבה, המאיישת כיום את העמדה הבכירה ביותר במזכרת בתיה, כמנכ”לית המושבה, ומשמשת כיד ימינו של ראש המועצה, גבי גאון. בין חליבה למלול ומילברג יחסי ידידות מתקופתם המשותפת יחד, כעשור, ואמש הם אף נפגשו לסעודה בה נכחה גם רעייתו האהובה של ראש העיר, זהבה מלול. ניכר כי בין הצדדים שוררת אחווה והערכה וחרף ההשערות של כל מיני גורמים מפוקפקים, כי עבר ביניהם חתול שחור.

הכנס השנתי למנכ"לים ולמזכירים ברשויות המקומיות, בהובלת יו"ר האיגוד, דורון מילברג, יתקיים בשבוע הבא

(צילום: יוד צילומים)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן