ועדת בריאות עירונית במתכונת ועדת מועצה התקיימה בעיר רמלה, מה שמסמן ציון דרך חשוב ושלב חדש ומשמעותי בהובלת נושא הבריאות בעיר, ובפרט בתחום בריאות הנפש. בראש הוועדה עומד מר שמואל בן מרדכי, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הבריאות.
הוועדה, שהובלה על ידי גב' יעל נסימיאן פאי, מנהלת מחלקת הבריאות וההורות בעירייה, בשיתוף גב' גלית כהן, מנהלת אגף מנהל עירוני וביטחון קהילתי, כללה נציגים מכלל גורמי המפתח בעירייה – אגפי רווחה, חינוך, איכות הסביבה וביטחון קהילתי, יחד עם חברת המועצה אמירה אבלאסי. בנוסף, לקחו חלק פעיל בישיבה נציגים חיצוניים מהותיים: מכבי שירותי בריאות, המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא, משרד הבריאות והג'וינט.

במהלך הדיון, הוצג תהליך חדשני שפותח בעיר בשנה האחרונה, כחלק מהשתתפות בתכנית "האתגרים הדחופים" של CIVIX. במסגרת זו, נאספו נתונים מקיפים על מצב הבריאות הנפשית בעיר, והוצגו יוזמות מעשיות שנועדו לתת מענה לאתגרים שעלו מהשטח.
בנוסף, הוצג המיזם הלאומי לקידום בריאות נפשית ופיזית בקהילה, המובל על ידי משרד הבריאות והג'וינט. במסגרת מיזם זה, יועמד לרשות העיר תקציב של כחצי מיליון שקלים, שיאפשר פיתוח מענים קהילתיים חדשניים בתחום.
בן מרדכי הדגיש את מטרת המפגש: "ליצור דיאלוג ואיגום פעילויות משותפות בין כלל גורמי מערכות הבריאות, קופות חולים, טיפות חלב, בתי חולים והרשות המקומית, לחזק את חוסנה הנפשי הבריאותי שנפגע מאוד מאז ה-7 באוקטובר. לגבש רעיונות לטיפולים קבוצתיים במרכז הביטחון הקהילתי הקיים בעירייה."
הקמת ועדת הבריאות ברמלה מסמנת את פתיחתו של תהליך עירוני משמעותי, שמטרתו לשפר את איכות החיים של תושבי העיר ולחזק את חוסנם הנפשי. רמלה בוחרת בבריאות – בגוף ובנפש.
◼️ חדשות רמלה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן
זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.









