news08.net/ads.txt

תושבי מועצה אזורית ברנר לשר להגנת הסביבה: “התעלמות מהמאבק נגד הקמת מפעל “תדיראן סוללות” בתחומה – סכנת חיים”

המאבק של תושבי מועצה אזורית ברנר נגד הקמת מפעל “תדיראן סוללות” בתחומה – סמוך לקיבוץ גבעת ברנר, מקבל תפנית בעקבות פגישה בשבוע הבא בין נציגי מטה המאבק למשרד להגנת הסביבה, לאחר פניות רבות בנושא. לטענת התושבים, הנסמכת על בדיקות מומחים, מדובר במפעל מסוכן שהעברתו והרחבתו צריכה להיות לאזור מרוחק ממגורים ומאזורי מסחר ובילוי הומי אדם.

הזימון הגיע בעקבות מכתב חריף שיועד לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין ולמנכ”ל המשרד, גיא סמט, מטעם מטה מאבק תושבי ברנר. מטה המאבק הדגיש כי המשרד התעלם מהפנייה של התושבים ומעובדות מקצועיות המוכיחות כי הקמתו בלב אזור מאוכלס אינה עומדת בדרישות מדיניות המשרד למרחקי הפרדה ממפעלים מסוכנים – מדיניות שמטרתה להגן על הציבור מתאונות כימיות ממפעלים מסוג זה.

יו”ר מטה המאבק, הדר אונה. צילום: יח”צ

**

במכתב ששלחה עורכת הדין חיה ארז, המייצגת את מטה המאבק של התושבים, צוין כי קיימים נתונים חדשים שאסור להתעלם מהם וכי טווח הסיכון, במקרה של תאונה במפעל, הינו לכל הפחות 299 מ’ ובהסתמך על נתוני האקלים באזור, טווח הסיכון עלה ל-745 מטרים. זאת לפי בדיקות מומחים בתחום מרחקי הפרדה ומפעלים מסוכנים. באזור המתוכנן אין טווח הפרדה מינימלי. עוד מצוין כי קיימים חומרים מסוכנים שנמצאים בשימוש תדיר במפעל הקיים אך לא נבחנו בסקר של תדיראן: “בנוסף לחומר סולפוריל כלוריד, שהינו חומר מסוכן שלא בוצע עליו תרחיש סיכון, נעשה שימוש בגופרית דו חמצנית – גז רעיל ומסוכן, כחומר גלם בתהליך הייצור אשר היקף השימוש בו  גדל בשנתיים האחרונות”. לטענת המטה המפעל אינו שקוף באשר לשימוש בחומרים מסוכנים שגם היום מהווים סכנה לאוכלוסייה הסמוכה למפעל.

התושבים כתבו והזהירו את המשרד להגנת הסביבה כי התעלמות מהממצאים שהובאו בפניהם עשויה “ליצור סיכון ממשי לחייהם ולבריאותם של תושבי האזור”. מטה המאבק הוסיף במכתב כי הם מבקשים להיפגש עם הנהלת המחוז בדחיפות כדי לקבל מענה אמיתי לנושאים המדאיגים אותם, בקשה שכאמור התקבלה, ובשבוע הבא עתידה להתקיים פגישה במשרדי הגנת הסביבה בירושלים.

הדר אונה, יו”ר מטה המאבק: “אנחנו באים לפגישה כדי לדרוש תשובות. המטרה היא להציג את הדו”ח של המומחה מטעמנו ולהציף את הנימוקים על בעיתיות החומרים המסוכנים הנמצאים בשימוש במפעל. מפעל כזה אינו צריך להיות צמוד לאוכלוסייה לא במיקום הקיים ולא במיקום המתוכנן להעתקתו והרחבתו הנמצא מאות מטרים בלבד ממיקומו הנוכחי. “תדיראן” פועלים בחוסר אחריות ובחוסר שקיפות תוך התעלמות מהסכנות שבמפעל. הפגישה נועדה כדי לדרוש מהרגולטור לעצור כל אישור פוטנציאלי למרחקי הפרדה במפעל, עד שיבדקו לעומק כל הסוגיות שעולות מהדוחות. לא נעצור את המאבק כי אין פשרות על בטיחות ובריאות ילדינו”.

(צילום ראשי: שאטרסטוק)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן