news08.net/ads.txt

תזמורת מזרח ומערב מגיעה להיכל התרבות ביבנה

תזמורת ירושלים מזרח ומערב בניהולו המוסיקלי ובניצוחו של תום כהן, ממשיכה את  עונת 2021-2022 עם תכנית עשירה ומגוונת. סדרת הקונצרטים החדשה “אלף לילה ולילה”, תגיע להיכל התרבות יבנה ב6 באפריל ותביא אל הבמה את מיטב הקלאסיקות של המוזיקה הערבית. התוכנית כוללת ביצוע של יצירות שנחשבות נכסי צאן ברזל של העולם הערבי ובנוסף מזמינה את הקהל להיחשף לקלאסיקות שנחשבות אבני יסוד עבור ה”מולואין” (חובביו האדוקים של הז’אנר). תום כהן, המנצח והמנהל המוזיקלי של התזמורת, ממשיך בקונצרט הזה את פיתוח השפה הייחודית שלה – שפה של חיבור ומפגש, שפה של קלאסי ומודרני, שפה של מזרח ומערב. המפגש בין התזמורת לבין ההמנונים העל זמניים האלה מייצר חוויה חד פעמית של התעלות ויופי שנטוע במקום הזה משחר ההיסטוריה.

בין היצירות אותן תבצע התזמורת בקונצרט את : אלף לילה ווא לילה (ביצוע מקורי של אום כל תום), אנא לכ עלא טול (אני שלך לעולם) שהלחין מוחמד עבד אל ווהב, מחרוזת משירי וודיע א-ספי שיבצע הסולן זיו יחזקאל ועוד. הקונצרט הוא גם הזדמנות לחלוק כבוד ענק ל”מוזיקאי הדורות”, מוחמד עבד אל ווהב, שהשנה מצויינות 30 שנה למותו. עבד אל ווהב אחראי לקלאסיקות שבוצעו ע”י אום כלתום, פיירוז ואחרים, ונחשב לאחד המוזיקאים המכוננים בתולדות המוזיקה המצרית בפרט והערבית בכלל. לדברי תום כהן, המנהל המוזיקלי של תזמורת ירושלים מזרח ומערב: “הקונצרט אלף לילה ולילה, הוא הזדמנות נהדרת להציג את שפת התזמורת הייחודית שלא לאמר שפת הלבנט כולו, עם מיטב להיטי הקלאסיקה מהעולם הערבי מצד אחד, אך להעניק במה גם לשירים קנוניים שמושמעים פחות כמו ארדן אלקאק, פקרוני ועוד”.

על הבמה תארח התזמורת שלושה סולנים, את זיו יחזקאל, “נסיך הטארב”, הווירטואוז הווקאלי ולצידו את ויולט סלאמה, הדיווה בעלת היכולות הקוליות המרהיבות. ישלים את התמונה, ילד הפלא, אלכס חורי, שקטעי הוידאו שהעלה במהלך תקופת הקורונה הפכו לוויראליים ברשתות החברתיות ברחבי העולם הערבי. בקונצרט תשתתף גם מקהלת אלשייך- מרכז למוסיקה מסורתית, שמורכבת בעיקר מנשים. אורחים מיוחדים: מקהלת אלשיך – מגיעה מהמרכז למוזיקה מסורתית בת”א ומורכבת רובה ככולה מנשים. הזמרות והזמרים במקהלה משמרים ומתרגלים את תורות המקאם של השירה הערבית ובמקביל מתרגלים גם שירת פולקלור מעמי פרס הגדולה, שירת לאדינו, שירה אנדלוסית ושירה הודית.

תזמורת ירושלים מזרח ומערב הינה תזמורת קאמרית המונה כשלושים נגניות ונגנים המגיעים מכל קצוות הארץ והמגזרים המרכיבים את החברה הישראלית ובמגוון גילאים נרחב. כל שלוש הדתות המונותאיסטיות מיוצגות אצל הנגנים והיוצרים. הם מנגנים על כלים קלאסיים מזרחיים, כלי קשת, כלי נשיפה וחטיבת קצב. עיבודיה של התזמורת נכתבים על ידי מנהלה המוסיקלי, המנצח תום כהן, מוסיקאי בעל שם בינלאומי הידוע ביכולתו הייחודית להעביר באמצעות עיבודיו ושיטת הניצוח המקורית שלו את המוסיקה של ארצות ערב וצפון אפריקה למוסיקאים ולקהלים שונים ומגוונים. הם מושתתים על השפה המוסיקלית אשר פותחה בה לאורך השנים, המשלבת ומחברת מתודות מוסיקליות ממזרח וממערב לכדי שפה אחידה, קוהרנטית ואורגנית, המפגישה, למשל, מקאמים ומקצבים מארצות ערב והאסלאם עם הרמוניה ואסתטיקה מערביות. לאורך השנים הקים כהן תזמורות אחיות המושתתות על האבטיפוס של תזמורתו הירושלמית ברחבי העולם עליהן הוא מנצח עד עצם היום הזה.

לרכישת כרטיסים: https://anda.pres.global/order/317

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן