news08.net/ads.txt

תמ”ל 3003 | עיריית רחובות חושפת: זוהי המצגת שתוקרן הערב במליאת הוועדה המקומית ובה תובא לאישור תכנית מזרח העיר הכוללת 1,200 דונם, 6,500 יחידות דיור, 700,000 מ”ר שטחי תעסוקה ומסחר ו-200 דונם פארקים

הצצה ראשונה לתוכנית מזרח העיר שתובא הערב לאישור | שכונה חדשה במזרח העיר (בסמוך לכניסה לעיר מכיוון רמלה) מתוכננת בימים אלה על שטח של כ-1,200 דונם ממזרח לדרך בגין, ברצועה שגבולה הצפוני מקביל לשכונת אחוזת הנשיא וגבולה הדרומי הוא כביש 40.

עקרונות התכנית שעליה עבדו צוות המומחים בהובלתו של ראש העיר, רחמים מלול האמון גם על תיק ההנדסה, יוצגו הערב (שלישי) לאישור במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה על מנת לקבל את הערות החברים לפני המשך התכנון. כמו כן בחודש הקרוב ייערך מפגש שיתוף ציבור בו יוצגו עקרונות התכנית לתושבים, וייערך דיון לקבלת הצעות לפיתוח המתחם באופן המיטבי.

התכנית צפויה לכלול כ-6,500 יחידות דיור וכ- 700 אלף מ”ר של שטחי תעסוקה ומסחר. כמו כן התכנית מספקת צרכים ציבוריים שונים לרבות מבני ציבור, פארקים ירוקים – בשטח מתוכנן של למעלה מ-200 דונם ותשתיות ציבוריות נוספות שיתנו מענה להיקף ופיתוח במתחם, וכן יספקו פתרונות תנועה ושירותי ציבור לעיר הוותיקה.

את התכנית המקודמת במסלול של תכניות למתחמי דיור מועדפים ובשיתוף החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה במשרד האוצר – מוביל כאמור מלול יחד עם צוות התכנון העירוני במינהל ההנדסה בעיריית רחובות והאדריכל מנדי רוזנפלד כאשר התכנית שתוצג בוועדה ונבחרה על ידי עיריית רחובות זכתה במקום הראשון, בתחרות אדריכלים שנערכה ע”י מינהל הנדסה בין משרדי אדריכלים המובילים בישראל. התכנון נעשה בהתאם לעקרונות תכנון למתחם אורבני, מעורב שימושים (דיור, מסחר ותעסוקה) ומייצר חיבור חזק לעיר לצד המשכיות המרקם הבנוי הקיים.

“תוכנית מזרח העיר היא תוצאה של חשיבה אסטרטגית לטווח רחוק לטובת העיר, עונה על הצורך בגידול טבעי, ותתרום לחוסנה הכלכלי של העיר עם הגדלת היצע שטחי התעסוקה והמסחר שישרתו היטב את התושבים”, אמר ראש העיר, רחמים מלול בהתייחסות ראשונה לדברים המוצגים לעיל.

מלול הוסיף: “העיר רחובות נדרשת לייצר מענה לגידול הטבעי שלה, ומקדמת מספר תכניות ברחבי העיר שיאפשרו לה לגדול בהתאם בעשרות השנים הבאות. כמו כן, המתחם עתיד להוסיף מאות אלפי מ”ר מבוקשים של שימושים לתעסוקה, הייטק ומסחר, שיחזקו את העיר, ויגדילו את היצע התעסוקה והמסחר של תושבי העיר . בטרם נתחיל בתכנון המפורט – התוכנית תוצג בפני הציבור, שיהיה שותף בתהליך . השכונה החדשה תציע איכות חיים גבוהה, עם מגוון של מרחבים ציבוריים ורחובות מסחריים שוקקים שילוו בתשתית מפותחת להולכי רגל, אופניים, תחבורה ציבורית ורכבים פרטיים”.

כידוע הביקוש עולה על ההיצע ברחובות, מה שמביא לעליית מחירים עקבית ולשיווק מהיר של פרויקטים בעיר. התוכנית הזו מגדילה את ההיצע בשנים הבאות, לספק פתרונות דיור ראויים ובמחירים סבירים לזוגות הצעירים החפצים להשתקע בעיר. עקב התמשכות הליכי התכנון לפיתוח שכונות מגורים ואזורי תעסוקה חדשים, אזלו בעיר עתודות הקרקע הזמינות לפיתוח ומלאי יחידות הדיור הצטמצם משמעותית. התכניות המקודמות ברחבי העיר יספקו את היצע יחידות בראייה ארוכת טווח. כמו כן, תכניות אלו נמצאות במתחמים שאושרו בעבר על ידי וועדת התכנון המקומית בתכנית המתאר ואינם חורגות מהיקף הפיתוח שקבעה תכנית תמ”א 35 שנועדה להבטיח שמירה על השטחים הפתוחים.

עוד יצוין כי המתחמים החדשים שאושרו לתכנון מהווים מלאי פיתוח ארוך טווח, ולכן לא צפויים להשפיע על היקפי הביקוש או רמות המחירים בתכניות אחרות שצפויות להתממש בשנים הקרובות כגון ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה. קידום התכנון מלווה בייעוץ כלכלי-תכנוני לשלביות פיתוח מאוזנת בין שטחי המגורים לשטחי תעסוקה ומסחר שמתבסס על בדיקה מקיפה שנערכה על ידי יועצים חיצוניים בעלי מומחיות בנושא. הייעוץ הכלכלי המליץ על קצב הפיתוח הנכון לעיר, בדגש על שלביות נכונה לתוספת שטחי מגורים מול פיתוח שטחי תעסוקה וביצוע תשתיות תומכות כך שרמת השירות לתושבים תשתדרג. על בסיס זאת הוצגו לוועדות התכנון דרישות לצמצום היקף המגורים בתכניות ובעקבות כך צומצמו בצורה ניכרת חלק ממתחמי הוותמ”ל שהוכרזו על ידי הממשלה. הוועדה תתכנס הערב ותאשר את המצגת.

  

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן